پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار خواهران و برادران بسيجى و سپاهى

حضرت آيةاللَّه خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى و فرمانده كل قوا در سومين روز از سفرشان به استان هرمزگان، عصر امروز ديدار جمع زيادى از خواهران و برادران بسيجى و سپاهى با ايشان، طى سخنانى تلاشهاى گوناگون دشمنان اسلام و ايادى داخلى آنها را براى منحرف كردن عزيزترين پديده قرن حاضر از راه صحيح خود، بى اثر دانستند و بر تزلزل ناپذير بودن بناى عظيم و مستحكم انقلاب و نظام اسلامى تأكيد كردند.
مقام معظم رهبرى در اين ديدار، بوستان تفكر معنوى انقلاب را هميشه بهار توصيف كردند و فرمودند: يكى از شگفتيهاى متعدد انقلاب اسلامى اين است كه گلهاى شكفته بر نهالهاى معنوى و فكرى آن، يك بوستان هميشه بهار است و مربوط به يك فصل و دوران مشخص نيست؛ اما با اين وجود در حال حاضر قلمها، نفسها و مغزهايى در تلاش هستند كه با القائات خود در مسائل اجتماعى، هندسه انقلاب را بر اساس روح پژمرده و خزان زده خود ترسيم كنند.
حضرت آيت الله خامنه اى دوران شكوفايى عواطف و احساسات انسانها در يك انقلاب و در پى آن، دوران خزان و بى بندوبارى و افسردگى را مخصوص نهضتهاى مادى و غير الهى دانستند و فرمودند: اين تقسيم بندى زمانى به حوادثى مربوط مى شود كه با انگيزه هاى غيره معنوى و مادى به وجود آمده باشد و در مواردى مانند انقلاب اكتبر شوروى منحل شده و انقلاب فرانسه در قرن هيجدهم، فاصله دوران شكوفايى با دوران خزان و انحطاط، بسيار كوتاه مى شود؛ اما بوستان تفكر معنوى انقلاب اسلامى كه از آن، گلهاى عواطف، احساسات، اراده و تصميم مى رويد، هميشه بهار است و در آن، خزان راه ندارد؛ زيرا با همين گلهاى هميشه بهار است كه انقلاب و جنگ 8ساله به پيروزى مى رسد و توطئه هاى دشمنان يكى پس از ديگرى شكست مى خورد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى در بيان تلاشهاى بى ثمر عناصر معلوم الحال داخلى فرمودند: كسانى از نويسندگان برخى مطبوعات، خائنانه و يا غافلانه به عزيزترين پديده قرن، تهمت مى زنند كه بهار انقلاب تمام شده است؛ اما در واقع مشكل در درون و ايمان آنهاست كه دچار پژمردگى و خزان زدگى شده اند، مى خواهند آن را به پاى انقلاب بنويسند. آنها ديگران را با خود قياس مى كنند كه و تصور مى كنند انقلاب نيز متزلزل شده است.
مقام معظم رهبرى، انقلاب اسلامى را در ذات خود داراى يك نيروى انسان ساز توصيف كردند و فرمودند: انقلاب اسلامى با گذشت 19 سال از عمر با بركت خود، اكنون به جوانان مؤمن، خالص و پرشورى مى بالد كه در دامان پاك اسلام عزيز پرورش يافته اند و با وجود آن كه دوران امام (رض) و دفاع مقدس را درك نكرده اند، حاضرند تا پاى جان در راه دفاع از سخن حق، فرمان خدا و علم سعادت انسان ايستادگى و مجاهدت كنند، بنا بر اين كارخانه انسان سازى و پردازش انسانهاى برجسته و طراز معنويت و حقيقت والاى انقلاب اسلامى هيچگاه گرفته نخواهد شد.
حضرت آيت الله خامنه اى از ايمان به غيب به عنوان خصوصيت تفكر و مبناى انقلاب انسان ساز اسلامى ياد كردند و فرمودند: كسانى كه گستره حيات را فراتر از ماديات مى دانند، لذتها و اندوههايشان بالاتر از لذتها و آرزوهاى فردى است.
همتهايشان بلندتر، تصميماتشان بلندمدت تر، محبوبها و مطلوبهايشان بزرگتر و زمان نيز براى آنان طولانى تر است و عشق به چيزى كه فراتر از چارچوبهاى حقير مادى باشد، هرگز كهنه و پژمرده نخواهد شد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى بيشترين تلاش قدرتهاى شيطانى در ميدان سياست را دشمنى با ايمان به غيب و ايمان دينى و مذهبى ملت ايران دانستند و فرمودند: ايمان دينى در ملت بزرگ ايران عميق است و به آسانى قابل تكان خوردن نيست و دشمنان اسلام تنها خود را خسته مى كنند، بددلان و بدخواهان بدانند كه شكوفه هاى معنوى به طور مستمر از درخت هميشه بهار انقلاب اسلامى جوانه مى زند و فضاى زندگى ملت ما را معطر مى كند.
مقام معظم رهبرى اهميت ياد خدا توأم با معرفت عميق را به نيروهاى بسيجى و سپاهى گوشزد كردند و فرمودند: عزيزان من ارتباط معنوى با خدا را قدر بدانيد و از آن غفلت نكنيد زيرا ياد خدا اساس همه چيز است.
با ياد خداست كه گناه از انسان مى گريزد و دل باطراوت مى ماند و خورشيد ذات مقدس ربوبى دل انسان را نورانى و شفاف مى كند و در سايه آن ايمان به غيب تقويت مى شود.
حضرت آيت الله خامنه اى حاكميت حق و قدرت اسلام را شرط اصلى براى استفاده از تمام ظرفيت كارخانه انسان سازى اسلام برشمردند و در بخش ديگرى از سخنانشان با تأكيد بر ناتوانى مجموعه قدرتهاى شيطانى در برابر انقلاب اسلامى فرمودند: استكبار با همه عقبه فرهنگى خود از جمله مجلات، روزنامه ها، راديوها، ماهواره ها، كتابها و مزدوران قلم به مزد خود، همراه با محاصره اقتصادى، تهديد سياسى، اتهامات گوناگون و عناصر حقير و پستى كه در داخل كشور با اشاره دست آنها به حركت در مى آيند، كوچكتر از آن هستند كه بتوانند در بناى عظيم و مستحكم نظام و انقلاب اسلامى حتى اندكى تزلزل ايجاد كنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى آينده را روشن و اميد بخش توصيف كردند و در پايان سخنانشان توجه نيروهاى مؤمن و حزب اللهى را به اهميت هوشيارى و بر دوش گرفتن پرچم نظم و انضباط اجتماعى و پرچم حدود، موازين و ارزشها و نيز مبارزه با فقر، بى عدالتى، فساد و فحشاء و بى قانونى جلب كردند.
بر پايه همين گزارش در اين ديدار كه با ابراز احساسات پرشور خواهران و برادران بسيجى توأم بود، فرمانده منطقه يكم دريايى سپاه پاسداران انقلاب اسلامى ياد شهيدان از صدر اسلام تا نهضت كبير اسلامى را گرامى داشت و بر آمادگى نيروهاى بسيجى و سپاهى در اجراى اوامر فرمانده كل قوا و دفاع از حريم ميهن اسلامى تأكيد كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /