پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار صيادان و ماهيگيران بندرعباس

صيادان و ماهيگيران بندرعباس عصر امروز در كنار آبهاى نيلگون خليج فارس گرد هم آمدند و در فضايى معنوى و پرشور، به حضرت آيت الله خامنه اى، رهبر معظم انقلاب اسلامى كه در اجتماع آنان حضور يافته بودند، خير مقدم گفتند.
در اين مراسم روحبخش دهها قايق كوچك و بزرگ ماهيگيرى نيز در ساحل اين منطقه پهلو گرفتند و صيادان با به اهتزاز در آوردن پرچم پرافتخار جمهورى اسلامى ايران شور و شعف خود را از فراهم آمدن فرصت ديدار با مقام معظم رهبرى ابراز كردند.
حضرت آيت الله خامنه اى در اين ديدار از صيادان بندرعباس به سبب اهتمام به كار شرافتمندانه و ارزشمند ماهيگيرى و استحصال نياز غذايى مردم از دريا تشكر كردند و از همه كسانى كه در اين منطقه به دنبال كار و كسب درآمد هستند، خواستند تا كار صيادى را به عنوان يك شغل ارزشمند و اقدامى در جهت سازندگى كشور مد نظر قرار دهند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى توجه مسؤولان محلى را به ضرورت جدى گرفتن مسأله صيادى در استان هرمزگان جلب كردند و فرمودند: صيد ماهى و ميگو در اين منطقه بايد به صد برابر ميزان كنونى افزايش پيدا كند و به دولت، مسؤولان و دانشگاهيان گوشزد كردند كه به سهم خود براى ساخت اسكله هاى مورد نياز و تأمين وسايل مدرن صيادى و نيز انجام كارهاى تحقيقاتى در اين خصوص تلاش كنند.
مقام معظم رهبرى همچنين علما و روحانيان استان هرمزگان را به تشويق مردم به كار صيادى فراخواندند.
در اين مراسم آقاى سعيدى كيا وزير جهاد سازندگى از اشتغال بيست هزار صياد به امر ماهيگيرى گزارش داد و گفت كه صيادان هرمزگان با 2900 شناور كوچك و بزرگ سالانه شصت هزار تن ماهى و 1500 تن ميگو صيد مى كنند و حدود پنجاه صنعت وابسته به صيادى نيز در استان فعال است.
در اين مراسم چند سرود محلى اجرا شد و نماينده صيادان نيز آمادگى كامل ماهيگيران را براى حراست از مرزهاى كشور و مقابله با هرگونه توطئه از سوى بيگانگان تأكيد كرد.
حضرت آيت الله خامنه اى پيش از اين مراسم در منزل يكى از خانواده هاى شهدا كه به امر ماهيگيرى اشتغال دارند، حضور يافتند و ضمن تفقد و محبت به آنان از مقام شامخ شهدا تجليل كردند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /