پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

حضور رهبر انقلاب در مراسم صبحگاه مشترك يگانهاى نمونه منطقه يكم نيروى دريايى

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى و فرمانده كل قوا امروز با حضور در صبحگاه مشترك يگانهاى نمونه نيروهاى مسلح در منطقه يكم نيروى دريايى بر نقش مهم نيروهاى مسلح ايران اسلامى در خدمت به آرمانهاى بزرگ انسانيت تأكيد كردند و آمادگى دفاعى اين نيروها را وظيفه اصلى آنان و يك ضرورت هميشگى دانستند.
فرمانده كل قوا سهم شايسته و مهم نيروهاى سپاه، ارتش، بسيج و نيروى انتظامى را در استقرار عزت و اقتدار نظام اسلامى خاطرنشان كردند و فرمودند: ملت ايران و نظام جمهورى اسلامى با استفاده از همه امكانات خود و با همه وجود براى تأمين سعادت و رفاه بشريت و وحدت و برادرى مسلمانان تلاش مى كند و نيروهاى مسلح ما نيز وسيله اى براى بى اثر كردن اقدامات كسانى است كه با آن هدفها و آرزوهاى عظيم و بزرگ مقابله مى كنند و در راه آن اختلال به وجود مى آورند.
حضرت آيت الله خامنه اى خاطرات شيرين و خوش ملت ايران از نيروهاى مسلح خود را در دوران دفاع مقدس يادآور شدند و فرمودند: پيوند نيروهاى مسلح ايران با اصل و ريشه خود يعنى با مردم يكى از افتخارات بى مانند نظام جمهورى اسلامى و نيروهاى مسلح است و دنيا همكارى صميمانه ملت ايران با نيروهاى مسلح را در دوران دفاع مقدس شاهد بوده است.
فرمانده كل قوا از تبديل منطقه خليج فارس به صحنه زورگويى قدرتهاى استعمارگر با تكيه بر تكنولوژى، علم، ابزار جنگى و نيروهاى مسلح ابراز تأسف كردند و فرمودند: نظام جمهورى اسلامى ايران به صورت اصولى و مبنايى زورگويى و تحمل زور از هر قدرتى را رد مى كند و نيروهاى مسلح ما نيز بر اساس همين خط مستقيم شكل گرفته اند. بنا بر اين نيروهاى مسلح بايد آمادگى خود را به طور كامل حفظ كنند تا هنگامى كه ملت ايران به آن نيازمند است بتواند مفيد واقع شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامى غفلت از آمادگى دفاعى در دوران صلح را از آفات نيروهاى مسلح توصيف كردند و فرمودند: مشاركت نيروهاى مسلح در كارهاى مربوط به آبادانى كشور و ارايه خدمات عمومى به مردم، امر پسنديده اى است اما اين مسأله نبايد موجب غفلت آنان از آمادگيهاى دفاعى شود. اين آمادگى بايد مبتنى بر آمادگيهاى علمى، تجهيزاتى و عملياتى و در زمينه هاى آموزشى، بازخوانى، تحقيق، نگهدارى، ساخت، ابتكار و نوآورى و سازماندهى باشد.
فرمانده كل قوا همدلى و همكارى نيروهاى دريايى ارتش و سپاه را درخور تحسين و تقدير دانستند و در پايان سخنانشان از بخشهاى مختلف نيروهاى مسلح خواستند كه در چارچوب وظايف مشخص شده، يكپارچگى خود را نشان دهند و بصورتى روزافزون با يكديگر همدلى و همكارى داشته باشند.
بر پايه همين گزارش در صبحگاه مشترك يگانهاى نمونه نيروهاى مسلح در قرارگاه يكم نيروى دريايى به هنگام ورود مقام معظم رهبرى، سرود جمهورى اسلامى ايران نواخته شد و فرمانده كل قوا پس از قرائت فاتحه در برابر يادواره شهدا، از نيروهاى مستقر در ميدان سان ديدند.
در اين مراسم سرلشكر شهبازى رئيس ستاد مشترك ارتش جمهورى اسلامى ايران و دريادار محتاج فرمانده نيروى دريايى هر يك طى سخنانى مقدم رهبر معظم انقلاب اسلامى را به منطقه يكم دريايى گرامى داشتند و گزارشى از توان رزمى و آمادگيهاى گوناگون نيروهاى مسلح تحت امر خود به استحضار رساندند.
در پايان اين مراسم يگانهاى مستقر در صبحگاه مشترك از مقابل كلام الله مجيد و فرمانده كل قوا رژه رفتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /