پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار طلاب ،روحانيون و اساتيد حوزه‏هاى علميه شيعى و اهل سنت

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى، امشب در ديدار طلاب ،روحانيون و اساتيد حوزه هاى علميه شيعى و اهل سنت با ايشان، طى سخنانى از نظام اسلامى و قيام دولت حق در اين برهه از زمان و در اين قطعه از زمين به عنوان لطف و توفيق الهى ياد كردند و ضرورت پشتيبانى و حمايت حقيقى از نظام اسلامى به مفهوم اشاعه معارف اسلامى را به علماى دين يادآور شدند.
مقام معظم رهبرى در اين ديدار، گردهمايى علماء، فضلا و طلاب فرق مختلف اسلامى را مظهر دين و علم و وحدت خواندند و فرمودند: توفيق الهى را در امور سياسى به مفهوم توفيق دعا و امكان استجابت آن و توفيق در عمل، علم و تبليغ و توفيق در تأثيرگذارى است كه اگر چنين شرايطى براى يك ملت پيش بيايد، بايد آن را قدر بداند و براى حفظ آن مجاهدت و تلاش كند.
حضرت آيت الله خامنه اى توجه روحانيون و علماى اهل سنت و تشيع را به ضرورت بهره گرفتن از فرصت الهى به وجود آمده در استقرار نظام اسلامى جلب كردند و با استناد به روايات منسوب به رسول گرامى اسلام فرمودند: صلاح عالم فقط در تحصيل علم و عبادت حق نيست، صلاح عالم در تبيين و تعليم و عمل به علم است و اين وظيفه بزرگى است كه امروز اهميت پيدا كرده است زيرا هيچگاه علماى اسلامى به اندازه امروز امكان كار و مسؤوليت سنگين نداشته اند .
رهبر معظم انقلاب اسلامى پذيرش غرب به عنوان پيشواى فكرى و فرهنگى را يكى از خسارات بزرگ دنياى اسلام برشمردند و فرمودند: در اواسط قرن نوزدهم قدرتهاى استعمارى دنيا، اسلام را مزاحم حركتهاى استعمارگرانه خود ديدند و به مقابله با آن برخاستند و متأسفانه در چنين شرايطى بود كه روشنفكران، كتابخوانان و نويسندگان كشورهاى اسلامى در زمينه هاى فكرى و فرهنگى از غرب و اروپا درس گرفتند و به دنباله روى از آنها پرداختند كه اين مسأله، خسارت بزرگى را بر دنياى اسلام وارد كرد.
مقام معظم رهبرى انقلاب اسلامى ايران را تجسم آرزوهاى مسلمانان در تمام دنياى اسلام توصيف كردند و فرمودند: بدون ترديد اگر تبليغات پرحجم، سنگين، مضاعف وپرخرج استكبارى و استعمارى نبود، حتما مشابه اين انقلاب در چند جاى ديگر دنياى اسلام تحقق پيدا مى كرد و امروز هر گامى كه ايران اسلامى و انقلاب به سمت ثبات و استقرار هر چه بيشتر حركت كند، هر اقدام سازنده اى كه انجام دهد و هر حركتى كه در جهت وحدت ملى انجام شود، يك گام براى صدور انقلاب محسوب خواهد شد.
حضرت آيت الله خامنه اى تأكيد علما، روحانيون و مبلغين فرق مختلف اسلامى بر مشتركات ميان خود را حايز اهميت دانستند و خطاب به آنان فرمودند: امروز هر كس در هر نقطه اى از كشور يك آيه از قرآن كريم را براى مردم تبيين كند، هر كس يك جوان را از فساد و تباهى باز دارد و هر كس جلوى يك گناه را بگيرد، در واقع به جمهورى اسلامى ايران كمك كرده است و ما او را سرباز نظام اسلامى مى دانيم.
رهبر معظم انقلاب اسلامى در پايان سخنانشان نظام اسلامى ايران را يك نعمت عظماى الهى خواندند و ضرورت هوشيارى علماى اسلام را در برابر توطئه تفرقه افكنانه دشمنان اسلام مورد تأكيد قرار دادند.
بر پايه همين گزارش پيش از سخنان مقام معظم رهبرى، حجت الاسلام والمسلمين نعيم آبادى نماينده ولى فقيه و امام جمعه بندرعباس گزارشى از تأسيس و توسعه حوزه هاى علميه اهل تشيع و تسنن به استحضار رساند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /