پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار اقشار مختلف امت حزب الله

حضرت آيةا... خامنه اي رهبر انقلاب اسلامي صبح امروز به هنگام ديدار جمع كثيري از اقشار مختلف امت حزب ا... با ايشان ضمن تمجيد و ستايش از ملت سرفراز ايران در تشخيص درست مسير حركت خود طي ده سال گذشته به تشريح خصومت آمريكاي غاصب واستعمارگر با انقلاب اسلامي و جمهوري اسلامي ايران پرداختند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي در اين ديدار كه با ابراز احساسات پرشور حاضرين و شعارهاي «دست خدا بر سر ماست - خامنه اي رهبر ماست» و «ما همه سرباز توائيم خامنه اي - گوش به فرمان توائيم خامنه اي» توأم بود رهبر كشورمان بيانات مبسوطي را پيرامون مسئله تشخيص مصلحت اسلام، انقلاب و كشور ايراد داشتند و طي آن آمريكاي جنايتكار و غاصب را شديداً‌ مورد حمله و انتقاد قرار دادند.
رهبر انقلاب اسلامي با بيان اين مطلب كه فطرت هاي پاك عامه مردم راه دفاع از انقلاب و مصالح كشور اسلامي را به خوبي تشخيص مي دهند اظهار داشتند: ملت بزرگ ايران از آغاز انقلاب تا به امروز نشان داده است كه در تمامي مسائل خوب فكر كرده و راه را بدرستي شناخته است و حضور وسيع و پرتوان اقشار مختلف مردم در جنگ تحميلي خود گوياي تشخيص صحيح مصلحت انقلاب و اسلام ازسوي عامه مردم و متن جامعه است.
حضرت آيةا... خامنه اي به نمونه هائي از كج فهمي ها و درك نادرست برخي از مدعيان تشخيص مصلحت انقلاب و يا به اصطلاح صاحب نظران مسائل سياسي اشاره كرده و فرمودند: در مسئله جنگ تحميلي مردم ما بدون اعتماد و اتكاء به تلاش هاي سياسي كه در سطح بين المللي انجام مي گرفت مردانه آستين ها را بالا زدند و با ناديده گرفتن لذات كوچك زندگي، براي خارج ساختن سرنوشت خود از دست دشمنان اسلام پا به عرصه جهاد و دفاع گذاشتند و به دنيا فهماندند كه جمهوري اسلامي ايران لقمه اي نيست كه بتوان آنرا به راحتي فرو برد اما در همين ايام كساني بودند كه بر خلاف تشخيص صحيح مردم در مخالفت با ادامه دفاع و حضور در جبهه ها فرياد كشيده و براي راديوهاي خارجي خوراك تبليغاتي درست مي كردند.
ايشان در رابطه با كج فهمي و نابخردي همين افراد در مسئله سياست خارجي و موضع ضد استكباري جمهوري اسلامي ايران فرمودند: عده اي از مدعيان مصلحت انديش طي چند سال گذشته مردم و مسؤولين نظام و رهبر عظيم الشأن فقيدمان را مورد سؤال قرار مي دادند كه چرا شما با آمريكاي قدرتمند كه در جهان غول وحشتناكي است رزم آوري و مبارزه مي كنيد. آنها تصور مي كردند كه جمهوري اسلامي ايران بدون هيچ علت و دليلي با يك غول پرقدرت جهاني اقدام به دشمني كرده است و اين در حالي است كه مردم ما هرگز شعار مرگ بر آمريكا را ترك نكرده اند.
ولي امر مسلمين در ادامه بياناتشان فرمودند: مسئله ملت ما با آمريكا اين است كه يك غاصب، زورگو، استثمارگر و متعرض به نام سياست، دولت، مستشار و مزدور آمريكا را با زور و قدرت از كشور خود بيرون كرده ايم لذا آمريكا غاصب براي هميشه كينه اين ملت، انقلاب و دولت را در دل خود نگه خواهد داشت و قصد او از آشتي و دوستي باز هم دشمني، سوء استفاده و استثمار است.
حضرت آيةالله خامنه اي دشمني ميان آمريكا با جمهوري اسلامي ايران و اسلام و ملت مبارز و انقلابي ما را ناشي از زخم برداشتن آمريكا دانستند و افزودند: آمريكا از حضور در خاك ايران استفاده هاي سياسي، اقتصادي و نظامي برده است. او در مرزهاي ما حضور داشت تا رقيب خود را زير نظر داشته باشد و از منابع ما براي فربه كردن كمپاني هاي خود بهره مي برد و اگر با اعراب بد بود و يا مي‌خواست‌ در اوپك نفوذ كند از دولت ايران به عنوان يك نوچه و آلت دست استفاده مي كرد ولي اكنون با از دست دادن همه ي اين امتيازات زخم خورده شده است.
ايشان به ابعاد جهاني انقلاب اسلامي اشاره كردند و فرمودند: انقلاب اسلامي و جمهوري اسلامي ايران نور اميدي را در دل يك ميليارد مسلمان جهان به وجود آورده است و اين به معناي تهديد آمريكا در سطح زندگي يك ميليارد مسلمان مي باشد.
مسلمانان با تجديد حيات اسلام زنده و بيدار شدند و به تدريج هويت اسلامي خود را به دست مي آورند و براي آمريكا بسيار مشكل است كه بتواند مانند گذشته در كشورهاي اسلامي اعمال نفوذ كند و به همين دليل است كه آمريكا مي خواهد انتقام بگيرد و مصمم است تا در برابر اين حادثه كه تحمل آن براي يك دولت متجاوز تلخ و سخت است بايستد.
رهبر انقلاب اسلامي به آمريكا گوشزد كردند كه از آفريقا، آسيا، خاور ميانه، اقيانوس هند، آمريكاي لاتين و دولت هاي مترقي دست برداشته و به حق خود قائل باشد. حضرت آيةالله خامنه اي ضرورت بيداري و آمادگي ملت بزرگ ايران را ياد آور شدند و ضمن بر شمردن ضايعات جنگ براي رژيم عراق فرمودند: عراق خسارات عظيمي را متحمل شده و اكنون با بيش از 70 ميليارد دلار بدهي خارجي از جمله اولين كشورهاي مقروض دنياست و اين ما هستيم كه 8 سال جنگ را بدون دريافت هيچ گونه كمكي پشت سر گذاشتيم و مقروض هم نشديم زيرا ملت با ايمان ما هميشه بيدار، حاضر در صحنه، متحد و به حق خود قانع بوده است. ولي امر مسلمين به بيان اين مطلب كه مقاومت و ايستادگي تنها راه دفاع از اسلام و انقلاب است پرداختند و در پايان سخنانشان اظهار داشتند: مسؤولين كشور بايد با تلاش مضاعف به دنبال حل مشكلات مردم باشند و هيچ مشكلي نيست كه با تلاش يك جمع كارآمد و دلسوز حل نشود. اين تلاش ها بايد در جهت خدمت به اقشار محروم و مستضعف، عشاير و قشر متوسط شهري كه در طول اين چند سال سربازان واقعي انقلاب بودند و امام بزرگوارمان از آنها به عنوان پا برهنه ها تعبير مي كردند، صورت گيرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي در اين ديدار كه اقشار مختلف مردم آباده، شال و تاكستان، هرسين و صحنه، بوئين زهرا، سلماس، كنگان، چالوس، گرمسار، بيدگل و آران كاشان حضور داشتند حجةالاسلام موسوي شالي امام جمعه تاكستان طي سخنان كوتاهي به معرفي ديداركنندگان پرداخت و ياد رهبر كبير انقلاب اسلامي حضرت امام خميني قدس سره الشريف را گرامي داشت.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /