پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار گروهى از اعضاى نيروى هوايى ارتش

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى و فرمانده كل قوا امروز در ديدار گروهى از اعضاى نيروى هوايى ارتش جمهورى اسلامى ايران با ايشان با اشاره به اصل تقابل عواطف و احساسات دوستان و دشمنان خدا در برابر انقلاب اسلامى علت دشمنى و توطئه چينى مستكبران عليه ارتش جمهورى اسلامى ايران را فداكارى آنها در راه ملت مسلمان و انقلابى ايران دانستند و نيروى هوايى را بر ادامه راه پرافتخار خدمت به ملت و تلاش همه جانبه جهت خودكفايى تأكيد فرمودند.
مقام معظم رهبرى در اين ديدار با تجليل از اقدام شجاعانه بيعت نيروى هوايى با امام خمينى (رض) در نوزدهم بهمن ماه سال 57، آن را برگ افتخار زرين و ماندگار در تاريخ كشور و ارتش دانستند و فرمودند: امام بزرگوار و حكيم (رض)، عمق پيام معنوى و حقيقى آن مراسم پر رمز و راز را به درستى دريافت و بر اساس آن، مشى خود را در قبال ارتش، كه با توطئه هاى مختلف روبرو بود، تنظيم كرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى با تبيين اصل وجود نسبت مستقيم و تقابل ميان گرايش عواطف و احساسات دوستان و دشمنان خدا در برابر پديده هاى مختلف و حساسيت و تأكيد امام راحل (رض) به اين اصل، فرمودند: به خاطر همين نسبت مستقيم بود كه امام (ره) هنگامى كه دلگرمى و علاقه مندى دشمنان را نسبت به چيزى حس مى كردند، به آن حساس مى شدند و همين طور وقتى گرايش مردم خودمان را به حقيقتى حس مى كردند، به آن حقيقت شيفته مى شدند.
حضرت آيةاللَّه خامنه اى با اشاره به نوع بر خوردمتفاومت حق طلبان و مستكبران با پديده انقلاب اسلامى تصريح كردند: انقلاب ما مسلمانها و حتى انسانهاى نامسلمانى را كه به عدالت دل بسته اند و از ظلم و ستم متنفرند، خرسند كرد و در مقابل، انسانهاى متكبر، فاسد و طرفدار ظلم و ستم را ناخرسند، نگران و بدبين كرد.
با اشاره به برخورد متفاوت حق طلبان و مستكبران با پديده انقلاب اسلامى و آثار آن، از جمله با ارتش جمهورى اسلامى ايران و بويژه نيروى هوايى فرمودند: هر انسان حق طلب كه از ارتش ما اطلاعى داشت، آن را تحسين كرد و در مقابل، دشمنان خدا و دشمنان جبهه حق، هر جا كه سر و كارى با ارتش پيدا كردند و از آن خبرى يافتند، به آن بدى كردند و از آن متنفر شدند، چون ارتش و نيروى هوايى در خدمت حقيقت انقلاب اسلامى قرار گرفت و بر خلاف توقع مستكبران عمل كرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى افزودند: مستكبران و شكست خوردگان انقلاب، از ارتش نسبت به ديگر بخشهاى انقلاب، ناخشنودترند، عليه آن توطئه كرده و در صدد انتقام برآمده اند . چون ارتش وسايل و امكاناتى را كه دشمنان در اين كشور انباشته بودند، بر خلاف توقع و اهداف آنها به كار انداخت و در طول هشت سال جنگ تحميلى، كارى كرد كه آنها را از خشم و حيرت دچار عذاب دائمى نمود.
اما در مقابل، بندگان خدا، انسانهاى شايسته، دلهاى حق طلب و جانهاى باطل ستيز به ارتش شيفته و علاقه مند شدند.
حضرت آيت الله خامنه اى در ادامه بيانات خود به سياست خائنانه دشمنان ملت ايران براى وابسته ساختن ارتش قبل از پيروزى انقلاب اسلامى اشاره كردند، و شرافت انقلابى نيروهاى ارتش جمهورى اسلامى ايران را كه در سايه استقلال و تلاش همه جانبه و با انگيزه آنها در جهت نيل به خودكفايى به دست آمده است، بسيار ارزشمند دانستند.
فرمانده معظم كل قوا با تجليل از توفيقات برجسته نيروى هوايى در زمينه ساخت و توليد تجهيزات مورد نياز خطاب به اعضاى اين نيرو تأكيد كردند: هر چه مى توانيد بايد جلو برويد، زيرا هر جا كه مسأله حركت به سمت پيشرفت هدفهاى يك ملت مطرح است، بسنده كردن به يك حد، معنا ندارد.
مقام معظم رهبرى ساخت و توليد تجهيزات مورد نياز و تربيت خلبان و نيروى فداكار و متخصص را دو ركن نيروى هوايى دانستند و خاطر نشان كردند: افتخار اين است كه يك ملت، بيگانه را كنار بزند و در فضاى آزاد و با امكانات و استعداد بى نهايت خود، هر چه مى تواند پيش برود و اين كارى است كه ملت ما در بخشهاى مختلف، از جمله در ارتش انجام مى دهد كه نمونه زيبا و جالب آن در نيروى هوايى صورت مى گيرد.
پيش از بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامى، سرتيپ بقايى فرمانده نيروى هوايى آمادگى كامل اين نيرو را جهت اجراى دستورات فرمانده معظم كل قوا اعلام كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /