پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار ميهمانان ايرانى و خارجى شركت‏كننده در مجمع جهانى اهل بيت (ع)

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى صبح امروز در ديدار ميهمانان ايرانى و خارجى شركت كننده در مجمع جهانى اهل بيت (ع) طى سخنانى اقتدار ، عزت اسلامى و ايستادگى ملت مسلمان و انقلابى ايران در برابر قدرتهاى استكبارى را مايه مباهات جهان اسلام دانستند و آن را براى جوانان و دلهاى با نشاط مسلمانان پرجاذبه و براى استكبار جهانى هراس انگيز توصيف كردند.
مقام معظم رهبرى در اين ديدار بر اهميت اجتماع مسلمانان بر حول محورهاى مورد قبول و مشترك تأكيد كردند و فرمودند: ما اعتقاد راسخ داريم كه پيروان مذاهب مختلف اسلامى در تعامل ميان خود بايد مشتركات فكرى و عقيدتى را به ديده اهميت بنگرند و فراتر از اختلافات عقيدتى، مذهبى، فقهى و كلامى گرد هم جمع شوند و از اين وحدت و عظمت به نفع جهان اسلام استفاده كنند، بنا بر اين اجتماع پيروان مذهب اهل بيت (ع) نيز همين هدف را دنبال مى كند و بايد راهى را بيابد كه بتواند از مجموعه پيروان اهل بيت (ع) كه در اغلب نقاط دنيا مظلوم واقع شده اند حراست كند.
حضرت آيت الله خامنه اى در بيان علل مظلوميت پيروان اهل بيت (ع) فرمودند: مكتب تشيع از آغاز بر اساس مبارزه با تحريف و ممانعت از كشيده شدن جريان ايمان اسلامى به ميل قدرتهاى حاكم حركت كرده است و زندگى ائمه معصومين (ع) بوضوح گوياى همين حقيقت است. اهل بيت (ع) در دوران سلاطين بنى اميه و بنى عباس همانند پرچمهايى بودند كه راه اسلام ناب و برى از تحريف را به مردم نشان مى دادند، بنا بر اين طبيعى است كه هر كس در مقابل تحريف و كشانده شدن مذهب به سوى صاحبان قدرت بايستد، مورد ستم قرار مى گيرد و مظلوم واقع مى شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامى بناى عظيم و مرتفع نظام اسلامى در ايران را الهام گرفته از حركت امام حسين (ع) و ائمه معصومين (ع) دانستند و فرمودند: مكتب و تفكرى كه انقلاب اسلامى را پديد آورد به نظام اسلامى استقلال و ثبات سياسى بخشيد و به ملتى بزرگ و شجاع، عزت اسلامى اعطا كرد، مورد پسند مستكبرين جهان نيست و قهرا با او مخالفند كه اين مخالفت به صورتهاى مختلفى بروز مى كند. تحريف سخنان و ديدگاههاى جمهورى اسلامى ايران و انتشار انبوهى كتاب، جزوه و مطالب گوناگون عليه تشيع و دادن سنتهاى دروغ و خلاف، نشان از دستهاى مجرم و گنهكارى دارد كه براى خرابكارى در فضاى فكرى جهان اسلام تلاش مى كنند.
ولى امر مسلمين با تأكيد بر هراس قدرتهاى استكبارى از ايران اسلامى فرمودند: استكبار مى داند كه دلهاى مردم در بسيارى از كشورهاى اسلامى از شمال آفريقا تا شرق آسيا با جمهورى اسلامى ايران است و اين كشورها عمق سياسى و استراتژيك ايران اسلامى محسوب مى شوند، بنا بر اين قدرتهاى استكبارى در هر اس از ايران فكر شيعى را بد معرفى مى كنند و به آن نسبتهاى خلاف و دروغ مى دهند كه در اين ميان مكتب پرافتخار شيعه مظلوم واقع مى شود.
حضرت آيت الله خامنه اى ضرورت دفاع از مكتب پرفروغ تشيع و پيروان اهل بيت (ع) را به عنوان يك جهاد بزرگ به اعضاى مجمع جهانى اهل بيت (ع) گوشزد كردند و فرمودند: ما به عنوان جمهورى اسلامى ايران در قبال طرفداران مكتب اهل بيت (ع) در هر نقطه اى از جهان احساس تكليف و مسؤوليت مى كنيم، متأسفانه در برخى از نقاط، شيعيان فقط به خاطر اعتقادات خود تحت تعقيب قرار مى گيرند كه اين ظلم بسيار بزرگى است و مجمع جهانى اهل بيت بايد با به كار گرفتن امكانات عظيمى كه در اختيار دارد بتواند از آنان دفاع كند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى از عوامل عمده استكبار به عنوان هيولاهاى بى ارزش و بى اهميت براى ملت ايران ياد كردند و در پايان سخنانشان فرمودند: ملت ايران فقط به دنبال تكليف و مسؤوليت خود و ادامه راه نورانى اسلام حركت مى كند و هرگز تسليم خواست و تحميل استكبار و در راس آن شيطان بزرگ نخواهد شد زيرا پيروزى و نصرت الهى از آن كسانى است كه در راه خدا ايستادگى و مجاهدت كنند.
بر پايه همين گزارش پيش از سخنان مقام معظم رهبرى، حجت الاسلام والمسلمين تسخيرى دبيركل مجمع جهانى اهل بيت (ع) از چگونگى برگزارى نشست عمومى اين مجمع گزارشى را به استحضار رساند. در اين مراسم بيش از سيصد تن از شخصيتهاى برجسته جهان تشيع از هشتاد كشور جهان حضور داشتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /