پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

مراسم ويژه تلاوت آيات قرآن كريم در اولين روز ماه مبارك رمضان

مراسم ويژه تلاوت آيات قرآن كريم عصر امروز و در اولين روز ماه مبارك رمضان در حسينيه امام خمينى (رض) و در حضور حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى برگزار شد.
در اين مراسم كه بيش از دو ساعت به طول انجاميد، چند تن از قاريان برجسته كشور، آياتى چند از قرآن كريم را با تلاوتهاى مختلف قرائت كردند و پس از انجام مراسم دعا و مناجات، حضرت آيت الله خامنه اى در سخنان كوتاهى از تبحر قاريان قرآن كريم در تلاوت هر چه بهتر و صحيح تر آيات الهى تمجيد كردند.
مقام معظم رهبرى فرمودند: قاريان قرآن كريم هر چه در تلاوت آيات الهى پخته تر و متبحرتر باشند، مستمعين آنها از بركات قرآن كريم بهره مضاعفى خواهند برد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى قرائت توأم با صوت كتابهاى آسمانى را در عبادتگاهها در طول زمان گوياى تأثير بيشتر كلام خدا در مخاطبين و مستمعين دانستند و خطاب به قاريان ايرانى فرمودند: كارى كنيد كه قارى ايرانى در دنيا به صحيح خوانى كلام خدا معروف شود.
حضرت آيت الله خامنه اى از مسؤولان صدا و سيما به سبب افتتاح بيست و چهار ساعته راديو قرآن تشكر كردند و فرمودند: قاريان خوب در ايران بسيارند و از راديو قرآن بايد تلاوتهاى خوب، عالى و بى عيب پخش شود.
حضرت آيت الله خامنه اى توجه قاريان قرآن كريم را به ضرورت بهتر كردن كيفيت تلاوت آيات الهى جلب كردند و در پايان سخنانشان فرمودند: آن چيزى كه حقيقتا اهميت دارد، توجه مخاطبين و قاريان قرآن به مفهوم آيات الهى است.
بر پايه همين گزارش راديو قرآن 24 ساعته با آغاز اين مراسم افتتاح شد و آقاى لاريجانى رئيس سازمان صدا و سيما گزارشى از اقدامات اين سازمان براى راه اندازى شبكه مستقل راديو قرآن با پخش 24 ساعت برنامه در شبانه روز ارائه كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /