پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار اعضاء جهاد دانشگاهى

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امروز در ديدار اعضاء جهاد دانشگاهى با ايشان، ضمن قدردانى از اين نهاد به خاطر زحمات و پيشرفتها در سالهاى گذشته و با اشاره به تشكيل جهاد دانشگاهى با حضور نيروهاى مؤمن، حزب اللهى و انقلابى، استقامت و پايدارى براى حفظ و تقويت ارزشها و اصول اسلام و انقلاب را در كنار فعاليتهاى تحقيقاتى، علمى و تخصصى امرى ضرورى دانستند.
مقام معظم رهبرى فعاليت دشمنان انقلاب اسلامى را در آغاز انقلاب در مورد بى بهره بودن نيروهاى مسلمان و انقلابى از علم و تخصص، بى اثر دانستند و فرمودند: الحمد الله ثابت شد كه امروز كشور شاهد نيروهاى فراوانى در همه شئون است كه همگى فرزندان انقلاب و مؤمنند و بهره آنها از علم، آنچنان است كه اگر از مشابه هاى خودشان بهتر نباشند ، حداقل از آنها كمتر نيستند و در جاهايى واقعا سرآمدان رشته هاى علمى هستند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى به ضرورت توجه به عوامل اصلى وصول به هدفهاى انقلاب اشاره كردند و فرمودند: از جمله شروط اصلى وصول به اهداف، عمدتا شروط انسانى نظير اراده، تصميم، روشن بودن هدف، آگاهى و معرفت و پيگيرى است كه بحمدالله اين شرايط در نيروهاى جوان وجود دارد، همچنانكه قضيه جنگ را هم جوانها با همين شروط انسانى اداره كردند.
حضرت آيت الله خامنه اى پايدارى بر اصول و ارزشهاى اسلامى و انقلابى را از اصول و ستونهاى مهم حفظ انقلاب دانستند و فرمودند: استقامت يعنى بر طريق مستقيم پافشردن، بنا بر اين اگر اعضاء اين نهاد در همان طريق صراط مستقيم پافشارى كنند، جهتگيرى و راه خودشان را عوض نكنند و تحت تأثير شرايط قرار نگيرند، نتايج دنيوى و ثواب اخروى بران مترتب خواهد شد.
مقام معظم رهبرى با مقايسه استقامت حضرت امام حسين (ع) و استقامت امام راحل (رض) از بدو شروع انقلاب اسلامى تا پس از جنگ تحميلى فرمودند: امام راحل عظيم الشأن بر اهداف و اصول مورد نظر خود ايستادگى كردند، از اينرو ايشان به عنوان يك ارزش مجسم و ده سال اداره نظام توسط آن بزرگوار، به صورت يك نوار و مسير روشن باقى است.
رهبر معظم انقلاب اسلامى با اشاره به تبعيت ملت ايران از حضرت امام (ره) قبل و بعد از پيروزى انقلاب فرمودند: به بركت ايستادگى امام و مردم، شما برادران عزيز انقلابى، اين جهاد دانشگاهى را داريد. الان هم استقامت لازم است، و استقامت فقط حفظ اين نهاد به هر شكل نيست، بلكه بايد به باطن و محتواى امور توجه بيشترى كرد.
حضرت آيت الله خامنه اى با اشاره به وظايف و مسؤوليت حساس خواص در حفظ و ادامه انقلاب فرمودند: سعى كنيد آن ستونى را كه جهاد دانشگاهى مظهر آن است، با همان استحكام نگه داريد، چرا كه با ضعيف شدن يكى از ستونهاى انقلاب، سقف جامعه حقيقى اسلامى نيز به همان اندازه ضعيف خواهد شد.
مقام معظم رهبرى ضمن برشمردن برخى از ستونها و پايه هاى اصلى انقلاب فرمودند: شما يكى از اين ستونها هستيد، از ارزشهاى انقلابى و اسلامى به همان شكل صحيحش، به هيچ قيمت دست بر نداريد، خودتان را از وسوسه سياستها و وسوسه هاى بين المللى دورنگه داريد و با استقامت خود، با موانع پيشرفت مبارزه كرده و علاوه بر عزت و سربلندى سياسى، امكانات توسعه به معناى حقيقى را در جنبه هاى علمى و تحقيقى كسب كنيد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى با تأكيد بر ضرورت حفظ مبانى انقلاب فرمودند: حقيقتا مجموعه شما براى ما مايه اميد است. ان شاءالله بتوانيد پيش برويد، روز به روز بهتر و قويتر كار كنيد و كارهاى اساسى را بر كارهاى فرعى ترجيح دهيد.
بر پايه اين گزارش قبل از سخنان مقام معظم رهبرى، آقاى على منتظرى مسؤول جهاد دانشگاهى گزارشى از روند فعاليتهاى اين نهاد را به استحضار رساند و آمادگى اعضاء جهاد دانشگاهى را براى حفظ آرمانهاى انقلاب اسلامى و بهره گيرى از رهنمودهاى رهبر معظم انقلاب اسلامى اعلام داشت.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /