پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار وزير كشور، استانداران و مسؤولان اين وزارتخانه

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امروز در ديدار وزير كشور ، استانداران و مسؤولان اين وزارتخانه با ايشان از مسؤوليت در نظام اسلامى به عنوان يك امانت ياد كردند و توجه استانداران را به ضرورت انجام وظايف و مسؤوليتها براى رضاى خدا، احترام به مقررات در اعمال شخصى و حقوقى و ارتباط بيشتر و صميمى با مردم جلب كردند.
مقام معظم رهبرى در اين ديدار، حفظ روند انقلاب را يك وظيفه عمده دولت و دستگاههاى مسؤول دانستند و فرمودند: پيكره نظام و انقلاب و اساس روند عمومى در جمهورى اسلامى ايران متوقف به يك سلسله مسائل مهم است و مجموعه اعضاى نظام بايد به آنها توجه كنند تا بتوانند وظايف خاصى را كه هر يك از آنها بر عهده دارند، به درستى انجام دهند كه در درجه اول آن انجام، كار براى رضاى خداست.
حضرت آيت الله خامنه اى فرمودند: مسؤوليت در نظام اسلامى يك مسأله شخصى نيست ، بنا بر اين هنر بزرگ مسؤولان و كارگزاران نظام اسلامى بايد اين باشد كه ميان شخص خود و مسؤوليتى كه عهده دار آن هستند، تفاوت قائل شوند و آنها را با هم مخلوط نكنند. استاندارى يك حيثيت شخصى نيست بلكه اعتبار بسيار والايى است كه استاندار آن را از اختيارات دولت و قانون اساسى به دست مى آورد و در واقع اين مسؤوليت، امانتى است كه بر عهده استاندار گذاشته مى شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامى خطاب به استانداران سراسر كشور فرمودند: به هيچ وجه اجازه ندهيد كه احساسات و انگيزه هاى شخصى در كارهايتان دخالت كند زيرا اين نكته اصلى و اساسى در واقع وجه تمايز نظام و انقلاب اسلامى ايران با نظامهاى غير اسلامى مى باشد.
مقام معظم رهبرى تلاش استانداران را براى تقويت ايمان مردم به دين، نظام و انقلاب اسلامى، حائز اهميت دانستند و فرمودند: استانداران و مسؤولان استان بايد با مردم ارتباط نزديك داشته باشند، با تعيين وقت مقرر درها را به روى مردم باز بگذارند و خود را در معرض ديد و دسترس مردم قرار دهند.
استانداران بايد از مشكلات مردم مطلع باشند و براى اين كار لازم است به صورت بى خبر به دستگاههاى مختلف سركشى كنند و در اجتماعات مردم و مراسم نمازهاى جمعه حاضر شوند زيرا هنگامى كه مردم وجود استاندار و مسؤولان ديگر را در فضاى زندگى خود احساس كنند، به او نزديك خواهند شد و رفتار دينى او را سرمشق زندگى خود قرار خواهند داد.
حضرت آيت الله خامنه اى بر اهميت قانونگرايى و جديت در رعايت قانون تأكيد كردند و فرمودند: انضباط در همه امور بويژه انضباط مالى و اقتصادى به مفهوم "به اندازه خرج كردن، درست خرج كردن و در جاى خود خرج كردن "مسأله بسيار مهمى است كه استانداران بايد با دقت آن را رعايت كنند. احترام مسؤولان كشور به مقررات، لازمه رعايت مقررات از سوى مردم است و بسيارى از بى انضباطيهاى مالى كه مردم مرتكب آن مى شوند، از بى انضباطى در رفتار مسؤولان ناشى مى شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامى با تأكيد بر اهميت رعايت قانون از سوى مسؤولان فرمودند: قانونگرايى از جمله شعارهاى خوب دولت جديد است و براى قانونگرا كردن مردم، ابتدا مسؤولان كشور بايد قانون را رعايت كنند. قانونگرايى بايد به معناى حقيقى و متعارف آن و جود داشته باشد بگونه اى كه عقلا و هوشمندان جامعه آن را تخلف قانونى و حيله قانونى ندانند.
مقام معظم رهبرى بر ضرورت پرهيز استانداران از دامن زدن به اختلاف خطى، جناحى و گروهى تأكيد كردند و رعايت حرمت و تكريم علماء، ائمه جمعه و شخصيتهاى روحانى هر منطقه را به عنوان تكريم علم و تقوا به استانداران گوشزد فرمودند.
حضرت آيت الله خامنه اى در پايان سخنانشان توجه استانداران را به بهره گرفتن از بركات ماه مبارك رمضان و دعا و تضرع و توسل سفارش كردند.
بر پايه همين گزارش پيش از سخنان مقام معظم رهبرى حجت الاسلام عبدالله نورى وزير كشور گزارشى از رئوس برنامه گردهمايى استانداران سراسر كشور را به استحضار رساند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /