پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار علما، روحانيان و طلاب،در آستانه فرارسيدن ماه مبارك رمضان

در آستانه فرارسيدن ماه مبارك رمضان، علما، روحانيان و طلاب مبلغ، در حسينيه امام خمينى (رض) با حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى ديدار كردند.
مقام معظم رهبرى در اين ديدار، از منشاء، هدف و شيوه و ابزار تبليغ به عنوان سه ركن تبليغ ياد كردند و فرمودند: منشاء تبليغ مبلغان اسلامى بايد مبتنى بر تفكر، تدبر، خردمندى، اخلاص و معنويت باشد و در واقع از يك منبع نورانى سرچشمه بگيرد، زيرا هنگامى كه مبلغ بر اين اساس سخن بگويد، دلها را به سوى خود جذب مى كند و آنچه كه از اين زلال معنوى به سرزمين دلها و اذهان مردم سرازير شود، به زودى پرورش يافته و رشد مى كند كه يك نمونه آن به ثمر رسيدن انقلاب عظيم اسلامى در ايران بوده است.
حضرت آيت الله خامنه اى راه خدا و سوق دادن مردم به عبوديت الهى را هدف تبليغ دانستند و فرمودند: عبوديت الهى منطقه وسيعى در زندگى انسان دارد و زمينه هايى چون اخلاق، عمل فردى و اجتماعى و تحليل و تبيين مسائل سياسى را در بر مى گيرد؛ بنا بر اين مبلغ اسلامى براى دعوت مردم به عبوديت الهى،بايد علاوه بر بيان اخلاق و معنويات، به تبيين مسائل سياسى و اقتصادى و نيز معرفى دشمن درونى و دشمن اجتماعى بپردازد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى نفى شيطانهاى قدرتمند سياسى را مستلزم دعوت به عبوديت برشمردند و در بيان اهميت روش تبليغ فرمودند: سخن حكمت آميز، به مفهوم سخن محكم در مقابل متشابه و سخن غير موهون است و آنچه در روش تبليغ، اهميت بسيار دارد، گفتگو و مذاكره و مخاطب قرار دادن دلها و اذهان مردم با زبان نرم و روش برادرانه است.
به همين منظور لازم است مبلغان اسلامى از طريق برقرارى تماس با نسل جوان سؤالها و استفهامهاى جوانان را كشف كنند و با اين روش به آنها پاسخ دهند.
مقام معظم رهبرى تبليغات صهيونيستى را در راس اقدامات دستگاههاى تبليغاتى دشمن دانستند و فرمودند: رژيم غاصب صهيونيستى تنها بخشى از مجموعه صهيونيست هاى است كه سرمايه داران بزرگ برخى از كشورها از جمله آمريكا را تشكيل مى دهند و بر سياست آن كشور مسلط هستند و متأسفانه امروز كشور، دولت و كنگره آمريكا در زمينه هاى گوناگون مالى، تبليغاتى، فرهنگى و سياسى، اسير طلسم صهيونيسم هستند.
حضرت آيت الله خامنه اى وابستگى خبرگزاريهاى معروف جهان به صهيونيزم را خاطر نشان كردند و فرمودند: تبليغات دشمن عليه ايران اسلامى نشان مى دهد كه داستان قديمى تفرقه بينداز و حكومت كن، همچنان در دستور كار آنان قرار دارد. دستگاههاى تبليغاتى دشمن هر جا كه تلاش تفرقه افكنانه و اختلاف انگيز خود را بى نتيجه ببينند، شايعه وجود تفرقه و اختلاف را تبليغ مى كنند، بنا بر اين امروز كسانى كه شايعه اختلاف را در داخل تقويت مى كنند، همانند كسانى هستند كه اصل اختلاف را دامن مى زنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى توجه مبلغان اسلامى را به ضرورت مقابله هوشمندانه با تبليغات دشمن جلب كردند و در بخش ديگرى از سخنانشان با اشاره به برگزارى اجلاس سران كشورهاى اسلامى در تهران فرمودند: خداوند به ملت عزيز ايران، عزت داد و در سايه قدرت و عزت الهى، ملت، دولت و مسؤولان كشور همانند خورشيدى روشنى بخش، باشكوه و منور در دنيا جلوه پيدا كردند و به رغم سياستهاى آمريكا در مورد ايران برگزارى اجلاس سران كشورهاى اسلامى در تهران موجب شد كه وحدت، يكپارچگى، مديريت قوى و همكارى صميمانه ميان مسؤولان كشور، رابطه گرم مسؤولان با مردم و قدرت و توانايى ايران در انجام كارهاى بزرگ، پيچيده و مركب، به رخ جهانيان كشيده شود، اما با اين وجود دستگاههاى تبليغاتى دشمن، از آغاز برگزارى اين اجلاس، پيوسته شايعه اختلاف را تبليغ كرده اند .
مقام معظم رهبرى توجه مبلغان اسلامى را به تلاش دشمن براى ترسيم چهره اى مبهم و تيره و تار از آينده و نيز بى اعتقادكردن مردم به اصول و ارزشهاى انقلاب جلب كردند و فرمودند: وظيفه مبلغان دين و معنويت و پيام آوران حقيقت اين است كه مردم را اميدوار كنند و هرگونه يأس را از آنان بزدايند، زيرا يأس، بزرگترين دشمن يك ملت است.
حضرت آيت الله خامنه اى در پايان سخنانشان با نويد آينده اى درخشان به ملت ايران فرمودند: دست قدرت الهى حامى و پشتيبان ملت ايران است و بدون ترديد، آمريكا و هيچ يك از قدرتهاى عظيم اقتصادى، جاسوسى، امنيتى و همچنين قدرتهاى مخرب نظامى جهان قادر نيستند كه ملت مؤمن، انقلابى، شاداب، جوان و پراميد ايران اسلامى را از راه عزت و عظمت اسلامى برگردانند و يا او را از ادامه اين راه متوقف كنند.
بر پايه همين گزارش در اين ديدار روحانيان، فضلا، طلاب، ائمه جماعات مساجد و وعاظ از استانهاى تهران، قم، مازندران و قزوين حضور داشتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /