پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار چند تن از شخصيتهاى فرهنگى، مذهبى و علمى جهان اسلام

در آخرين روز از برگزارى كنفرانس سران كشورهاى اسلامى در تهران چند تن از شخصيتهاى فرهنگى، مذهبى و علمى جهان اسلام به حضور حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى رسيدند.
در اين ديدار مقام معظم رهبرى بر اهميت وجهه فرهنگى كنفرانس اسلامى تأكيد كردند و فرمودند: موضوع تهاجم فرهنگى به مقدسات اسلامى، بحث در خصوص احساس حقارت برخى از كشورها در برابر سيطره غرب و نيز مسأله احساس عزت در مسلمين، مقولات فرهنگى محسوب مى شوند؛ بنا بر اين كنفرانس اسلامى صرفا ماهيت سياسى ندارد و مفهوم فرهنگى آن بر مفهوم سياسى كنفرانس غلبه دارد.
حضرت آيت الله خامنه اى با ابراز خوشحالى از حضور علما و شخصيتهاى اهل فرهنگ و معرفت در كنفرانس اسلامى فرمودند: اگر هر يك از كشورهاى اسلامى مجموعه بزرگ دنياى اسلام را در كنار خود و همراه خود ببيند، احساس عزت و عظمت خواهد كرد بركات آن نيز بهره مند خواهد شد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى براى برطرف شدن مشكلات و گرفتاريهاى جهان اسلام دعا كردند و فرمودند: دستهاى بيگانه براى تحميل مشكلات و رنجها و سختيها بر مسلمانان و شدت بخشيدن به اين مصائب فعال هستند اما اگر مجموعه روشنفكران، علما و اهل فرهنگ و ادب كه با دلها و افكار ملتهاى مسلمان سر و كار دارند از خود شجاعت و وقت شناسى نشان دهند و هنر تبيين را به شكل صحيح بكار بندند، اراده و توانمنديهاى مردم، مشكلات و سختيها را مرتفع خواهد كرد.
مقام معظم رهبرى همدلى و همسويى دولتها و ملتهاى مسلمان را بسيار مهم خواندند و بر نقش تعيين كننده آن براى ايستادگى و مقاومت در برابر تهديدهاى مستمر دشمنان اسلام و حفظ استقلال كشورهاى اسلامى تأكيد كردند.
در اين ديدار رهبر دينى نيجريه و سفير اين كشور در تهران، رئيس و دبيركل اتحاديه مدارس جهانى، دو تن از دستياران دبيركل يونسكو، رئيس دانشگاه قران در سودان و رئيس مجلس اسلامى اروپا و چند تن ديگر از شخصيتهاى برجسته علمى و مذهبى جهان اسلام حضور داشتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /