پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار آقاى على عزت بگوويچ رئيس جمهور بوسنى و هرزگوين و هيأت همراه وى

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امروز آقاى على عزت بگوويچ رئيس جمهور بوسنى و هرزگوين و هيأت همراه وى را به حضور پذيرفتند.
مقام معظم رهبرى در اين ديدار بر همبستگى ملت و دولت مسلمان ايران با مردم رنجديده و در عين حال مقاوم و فداكار بوسنى و هرزگوين تأكيد كردند و فرمودند: ايران اسلامى به مجاهدت و ايستادگى مردم مسلمان بوسنى در مقابل جنايتكاران احساس افتخار مى كند و همواره با كمكهاى خود در كنار بوسنى بوده است.
حضرت آيت الله خامنه اى پذيرش قرارداد ديتون از سوى دولت بوسنى را قابل درك دانستند و با انتقاد از عدم اجراى صحيح آن فرمودند: دشمنان اسلام، صهيونيستها و عوامل آنها به هيچ حدى از دشمنى با مسلمانان قانع نيستند و همت خود را بكار گرفته تا يك كشور مستقل و مسلمان در قلب اروپا استقرار پيدا نكند و اگر در اين راه موفق نشوند، براى تضعيف و استحاله آن تلاش خواهند كرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى تقويت رابطه بوسنى و هرزگوين با دنياى اسلام و كنفرانس اسلامى را يك امر ضرورى و مهم برشمردند و فرمودند: دنياى اسلام نبايد از مردم مسلمان بوسنى احساس جدايى بكند و براى اين منظور لازم است ارتباطات اين كشور با سازمان كنفرانس اسلامى هر چه بيشتر تقويت شود.
در اين ديدار آقاى عزت بگوويچ گزارشى از روند تحولات كشورش و جريان صلح ديتون ارائه كرد و گفت: مردم مسلمان بوسنى هرگز كمكهاى حياتى جمهورى اسلامى ايران به مردم بوسنى در شرايط سخت مبارزه را فراموش نخواهند كرد و اينجانب به نمايندگى از سوى مردم كشورم از حضرتعالى، دولت و ملت ايران به سبب كمكهاى مؤثرى كه به ما كرديد صميمانه تشكر مى كنم.
رئيس جمهور بوسنى و هرزگوين بر اسلامى بودن كشور و ملّت خود تاكيد كرد و گفت: خداوند در سخت ترين شرايط به ما كمك كرد و مردم مسلمان بوسنى را از نابودى نجات داد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /