پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار آقاى برنارد ويه‏را رئيس جمهور گينه بيسائو

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى پيش از ظهر امروز آقاى برنارد ويه را رئيس جمهور گينه بيسائو را به حضور پذيرفتند.
آقاى ويه را در اين ديدار سخنان مقام معظم رهبرى در مراسم افتتاحيه كنفرانس اسلامى را ستود و گفت: سران كشورهاى اسلامى كه در اين اجلاس حضور داشتند، بيانات جنابعالى را تحسين كردند؛ زيرا تأكيد اصلى آن بر آشتى و نزديكى كشورهاى اسلامى به يكديگر بود.
وى افزود: ما از نزديك شاهد موفقيت انقلاب اسلامى در ايران هستيم و پيشرفت اين انقلاب را براى جهان سوم و ستمديدگان دنيا بسيار مغتنم مى دانيم و اميدواريم بتوانيم روابط نزديكترى با ايران داشته باشيم.
رئيس جمهور گينه بيسائو همچنين از مقام معظم رهبرى درخواست كرد كه براى موفقيت دولتش در حل مشكلات پيش روى اين كشور دعا كنند.
در اين ديدار حضرت آيت الله خامنه اى تمايل ايران اسلامى را براى گسترش ارتباطات خود با گينه بيسائو خاطر نشان كردند و فرمودند: گسترش روابط با كشورهاى آفريقايى يك سياست ثابت ايران در سالهاى پس از پيروزى انقلاب اسلامى در ايران بوده است؛ زيرا دلهاى پاكى كه در آنجا وجود دارد، مسائل كشور ما را به خوبى درك مى كنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى فرمودند: ما معتقد به همكارى صميمانه و دوستانه با كشورهاى اسلامى و تحت ستم هستيم و اطمينان داريم كه اگر كشورهاى مسلمان به يكديگر نزديك باشند، مى توان كارهاى بزرگى را به انجام رساند.
مقام معظم رهبرى همچنين همبستگى و همدلى حقيقى ميان كشورهاى عضو كنفرانس اسلامى را عامل مهمى در پاسخگويى به بسيارى از مشكلات جهان اسلام دانستند و اجلاس سران كنفرانس اسلامى در تهران را فرصتى براى حل و فصل مشكلات جهان توصيف كردند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /