پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار آقاى امامعلى رحمانف رئيس جمهور تاجيكستان

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امشب آقاى امامعلى رحمانف رئيس جمهور تاجيكستان را به حضور پذيرفتند.
آقاى رحمانف در اين ديدار تلاشهاى جمهورى اسلامى ايران براى برقرارى صلح و آرامش در تاجيكستان را تحسين برانگيز خواند و گفت كه نقش سازنده و تعيين كننده ايران اسلامى در اعاده صلح و ثبات به تاجيكستان در تاريخ اين كشور ثبت خواهد شد.
وى از برگزارى اجلاس سران كشورهاى اسلامى در تهران ابر از خوشوقتى كرد و خواستار توسعه روابط برادرانه و دوستانه دو كشور در تمامى زمينه ها شد.
مقام معظم رهبرى در اين ديدار همزبانى و فرهنگ مشترك ايران و تاجيكستان را يكى از نعمتهاى بزرگ الهى به ملتهاى دو كشور خواندند و فرمودند: زبان مشترك ارث تاريخ و طبيعت و يك گنج ذيقيمت براى ملتهاى ايران و تاجيكستان است و ما اهميت و ارزش فراوان براى آن قائل هستيم.
حضرت آيت الله خامنه اى دوستى كشور بزرگ، مستقل و عزيز ايران اسلامى را براى تاجيكستان مهم ارزيابى كردند و فرمودند: تاجيكستان امتداد و ريشه تاريخى ملت ايران است و همزبانى دو كشور به معناى خويشاوندى نزديك دو طرف است. رهبر معظم انقلاب اسلامى توجه آقاى امامعلى رحمانف را به ضرورت جدى گرفتن مسأله صلح و تلاش براى حفظ آن جلب كردند و فرمودند: تاجيكستان يكى از زادگاههاى تمدن اسلامى است و اين امتياز بسيار بزرگى براى آن كشور محسوب مى شود.
ولى امر مسلمين، جنگ را براى تاجيكستان مصيبت بار و صلح و برادرى را يك نياز جدى برشمردند و توجه به احساسات اسلامى مردم اين كشور را يك عامل اساسى براى در امان ماندن تاجيكستان از تهديدهاى دشمنان توصيف كردند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /