پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار آقايان الياس هراوى و رفيق حريرى رئيس جمهور و نخست وزير لبنان

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى عصر امروز آقايان الياس هراوى و رفيق حريرى رئيس جمهور و نخست وزير لبنان را به حضور پذيرفتند.
آقاى هراوى در اين ديدار مراتب خشنودى و شعف خود را از سخنان مقام معظم رهبرى در اجلاس سران كشورهاى اسلامى ابراز كرد و گفت: اين سخنان، بسيارى از اعضاى كنفرانس را قلبا خوشحال كرد، زيرا علاوه بر شكل مواضع اتخاذ شده، مسائل كشورهاى خاور دور و نزديك با بيانى صريح مورد بررسى قرار گرفته بود.
وى لبنان را به سبب همزيستى مسالمت آميز اديان الهى، كشورى نمونه خواند و گفت: لبنان با تاريخ كهن خود، جغرافياى كوچكى دارد و اكنون 15 در صد از خاك اين كشور در اشغال رژيم صهيونيستى است.
آقاى هراوى افزود: لبنان در حال حاضر به يك جبهه باز براى تجاوزات و بمبارانهاى مكرر و شبانه روزى اسرائيل تبديل شده است؛ اما تا هنگامى كه حتى يك وجب از خاك لبنان در اشغال دشمن باشد، همه ما مقاومت خواهيم كرد.
حضرت آيت الله خامنه اى در اين ديدار، همزيستى اديان الهى را يك واقعيت زيبا در ايران و لبنان توصيف كردند و فرمودند: مقاومت در برابر متجاوزين، حق مردم لبنان است و تأكيد رئيس جمهور مسيحى لبنان كه خود را جزيى از مقاومت مى داند، براى ما بسيار دلنشين و شيرين است.
رهبر معظم انقلاب اسلامى دفاع از شرف لبنان و مقاومت در برابر پديده اهانت آميزى مانند اسرائيل را يك ارزش توصيف كردند و فرمودند: لبنان از خود يك شخصيت و جوهر حقيقى به دنيا نشان داده است و بر اساس همين واقعيت است كه مردم ايران مسائل لبنان را ، مسائل داخلى خود تلقى مى كنند، از شادى مردم لبنان شاد و از مصيبت آنان، مصيبت زده مى شوند.
مقام معظم رهبرى در سخنانشان مسأله فلسطين و لبنان را به مجموعه بشريت مربوط دانستند و اظهار اميدوارى كردند كه كنفرانس اسلامى نسبت به مسأله فلسطين و لبنان، يك حركت و ابتكار تازه را از خود نشان دهد.
حضرت آيت الله خامنه اى جرى تر شدن دولت غاصب اسرائيل را نتيجه نشان دادن نرمش در برابر روحيه استكبارى اسرائيل عنوان كردند و فرمودند: هر كس نسبت به مقاصد اسرائيل چشم پوشى كند، در حقيقت خود را فريب داده است.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /