پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار ادريس دبى رئيس جمهور كشور آفريقايى چاد و هيأت عالى رتبه همراه وى

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى در ادامه ديدارهاى جداگانه سران كشورهاى اسلامى شركت كننده در كنفرانس اسلامى با ايشان، صبح امروز آقاى ادريس دبى رئيس جمهور كشور آفريقايى چاد و هيأت عالى رتبه همراه وى را به حضور پذيرفتند.
مقام معظم رهبرى در اين ديدار اراده جمعى در كنفرانس اسلامى را براى دفاع از امت اسلامى، به كار گرفتن امكانات و توانمنديهاى موجود و حل مشكلات جهان اسلام ضرورى خواندند و اظهار اميدوارى كردند كه سازمان كنفرانس اسلامى در سالهاى آينده بتواند براى دنياى اسلام بركات زيادى به همراه داشته باشد.
حضرت آيت الله خامنه اى مسأله تجارت بين كشورهاى اسلامى را يك كار بزرگ و جدى خواندند و ضرورت فعال بودن رؤساى جمهور كشورهاى اسلامى در كنفرانس تهران را مورد تأكيد قرار دادند. در اين ديدار آقاى ادريس دبى رئيس جمهور چاد اجلاس سران كشورهاى اسلامى در تهران را در مقايسه با اجلاسهاى گذشته، بهترين اجلاس توصيف كرد و گفت: كنفرانس اسلامى در تهران الگويى بين كشورهاى اسلامى خواهد بود تا با تكيه بران گام مهمى را به جلو بردارند و براى خارج كردن دنياى اسلام از ضعف و سستى و همكارى و همبستگى ميان يكديگر را تحكيم بخشند.
وى وجود تفرقه و نبود همدلى ميان كشورهاى اسلامى را براى منافع امت بزرگ اسلام، زيان آور خواند و خواستار كمك كشورهاى ثروتمند و غنى در جهان اسلام به برادران مسلمان خود در كشورهاى فقير شد.
بر پايه همين گزارش در اين ديدار يكى از علماى برجسته چاد كه رئيس جمهور اين كشور را همراهى مى كرد طى اظهارات كوتاهى از حضور در ايران اظهار خوشوقتى كرد و گفت: رهبرى حضرت آيت الله خامنه اى فقط به ايران محدود نمى شود و جهان اسلام را در بر مى گيرد، بنا بر اين از معظم له درخواست مى كنيم به كشور چاد كه در خط مقدم اسلام در آفريقا قرار دارد توجه ويژه اى را مبذول فرمايند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /