پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار آقاى عمرالبشير رئيس جمهور سودان

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى آقاى عمرالبشير رئيس جمهور سودان را كه جهت شركت در اجلاس سران كشورهاى اسلامى در تهران بسر مى برد به حضور پذيرفتند.
اين ديدار در فضايى آميخته با تفاهم، دوستى و اتفاق نظر انجام شد و آقاى عمرالبشير گزارشى از اوضاع سياسى و اقتصادى كشور خود را به استحضار معظم له رساندند. رئيس جمهور سودان رياست كنفرانس اسلامى از سوى جمهورى اسلامى را در سه سال آينده موجب خوشحالى و بروز اميدهاى فراوان امت اسلام دانست و اظهار اميدوارى كرد كه در شرايط جديد جهان اسلام بتواند به وحدت واقعى كه نياز امروز ملتهاى مسلمان است دست يابد.
آقاى عمرالبشير همچنين توطئه هاى گوناگون آمريكا و رژيم صهيونيستى عليه كشور انقلابى سودان را تشريح كرد و آمادگى ملت و دولت سودان را براى ايستادگى و مقاومت در برابر فشارهاى سياسى و اقتصادى آمريكا و تجاوزات نظامى بيگانگان به جنوب اين كشور مورد تأكيد قرار داد. وى در اظهارات خود اقدامات كشورش را براى استخراج مخازن نفت سودان يادآور شد و از گامهاى بلند دولت متبوع خود در جهت دستيابى به خودكفايى خبر داد.
مقام معظم رهبرى نيز در اين ديدار تمسك سودان به اسلام در مقابله با توطئه هاى آمريكا و اسرائيل را موجب تمايز و برجستگى اين كشور در جهان اسلام دانستند و از ايستادگى و مقاومت به عنوان يك تجربه موفق و مشترك ايران و سودان ياد كردند.
حضرت آيت الله خامنه اى حضور صهيونيستها در مناطق جنوبى سودان و دخالت آنها در مسائل اين منطقه را به زيان ملتهاى همسايه و همجوار ارزيابى كردند و فرمودند: اگر صهيونيستها در جنوب سودان استقرار پيدا كنند اين مسأله به زيان جهان اسلام تمام خواهد شد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى همچنين پيشرفت دولت سودان را در زمينه استخراج منابع نفت اين كشور، يك خبر مسرت بخش توصيف كردند و اهميت توسعه همكاريهاى دو كشور را در جهت مصالح و منافع جهان اسلام يادآور شدند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /