پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار آقاى كوفى عنان دبيركل سازمان ملل متحد

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امشب آقاى كوفى عنان دبيركل سازمان ملل متحد را به حضور پذيرفتند.
اين ديدار كه در فضايى دوستانه و همراه با تفاهم و اشتراك نظر در مسايل گوناگون انجام شد، آقاى كوفى عنان، سخنان مقام معظم رهبرى را در مراسم افتتاحيه كنفرانس اسلامى، بسيار جالب توجه و عميق توصيف كرد، و اهميت بررسى آن را در سازمان ملل از زواياى مختلف، خاطر نشان ساخت.
رهبر معظم انقلاب اسلامى ملت ايران را يكى از ممتازترين و استثنايى ترين ملتهاى جهان دانستند و خطاب به دبيركل سازمان ملل فرمودند: حضور با نشاط و گسترده آحاد مردم بويژه جوانها در صحنه هاى مختلف، از جمله حماسه هشت سال دفاع مقدس و دوران سازندگى، از ويژگيهاى بارز ملت متعهد ايران است و مسؤولين كشور با اعتماد به حمايت و پشتيبانى مردم همواره احساس كرده اند كه مى توانند كارهاى بزرگى را انجام دهند.
حضرت آيت الله خامنه اى با توجه به تابعيت آقاى كوفى عنان از غنا، به سوابق مبارزاتى چند تن از رهبران آفريقا از جمله مرحوم نكرومه، موگابه، سامورا ماشل، جوليوس نايرره و نيز نلسون ماندلا اشاره كردند و فرمودند: آفريقا در دهه هاى اخير مردان بزرگى داشته است و ما از آن جهت كه آفريقا در مقابل ظلم ايستاد، به اين منطقه از جهان عميقا علاقه منديم.
ولى امر مسلمين با توصيه به دبيركل سازمان ملل براى حفظ ريشه هاى آفريقايى خود فرمودند: يكى از سياستهاى استكبارى در دنيا بريدن ريشه ها است، قدرتهاى استكبارى با بدترين شكل نژادپرستى، ريشه هاى فرهنگى و ملى افراد را قطع مى كنند، بنا بر اين هر تلاشى براى حفظ ريشه هاى فرهنگى، يك مبارزه ارزشى و بر حق است.
بر پايه همين گزارش، آقاى كوفى عنان از ديدار و آشنايى با حضرت آيت الله خامنه اى اظهار خوشوقتى كرد و ضمن درخواست دعا از رهبر معظم انقلاب اسلامى گفت: من و هيئت همراهم تحت تأثير دوستى و ميهمان نوازى ايرانيان قرار گرفته ايم و به عنوان دوستان ايران، خاك كشور شما را ترك خواهيم كرد.
دبيركل سازمان ملل با اشاره به اشراف و تسلط كامل حضرت آيت الله خامنه اى بر مسايل مختلف تاريخى، سياسى و بين المللى، ابراز اميدوارى كرد كه جمهورى اسلامى ايران در مسايل منطقه اى و جهانى نقش برجسته اى ايفا كند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /