پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار آقاى حافظ اسد رئيس جمهور سوريه

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى عصر امروز آقاى حافظ اسد رئيس جمهور سوريه را كه جهت شركت در هشتمين اجلاس سران كنفرانس اسلامى در تهران به سر مى برد، به حضور پذيرفتند.
مقام معظم رهبرى در اين ديدار، حضور آقاى حافظ اسد را در ايران اسلامى گرامى داشتند و اظهار اميدوارى كردند كه كنفرانس اسلامى با حضور سران و مقامات عاليرتبه جهان اسلام بتواند به نتايج ارزنده اى كه متضمن منافع امت اسلام باشد، دست يابد.
حضرت آيت الله خامنه اى سوريه را محور مبارزات ضد صهيونيستى و يك كشور خط مقدم در برابر اسرائيل غاصب توصيف كردند و كنفرانس اسلامى در تهران را فرصتى مغتنم براى بهره گرفتن از امكانات جهان اسلام در جهت مقابله با رژيم غاصب و نامشروع اسرائيل دانستند.
مقام معظم رهبرى افزودند: احساس نارضايتى از سياستهاى آمريكا در حمايت بى قيد و شرط و همه جانبه اين كشور از رژيم صهيونيستى، بسيارى از كشورهاى اسلامى را فراگرفته است و اين امر اكنون به يك عامل وحدت بخش ميان كشورهاى مسلمان تبديل شده است كه آن را بايد مغتنم شمرد.
در اين ديدار كه بيش از يك ساعت به طول انجاميد آقاى حافظ اسد نيز ميزبانى كنفرانس سران اسلامى از سوى جمهورى اسلامى ايران را بسيار اميدبخش خواند و گفت: ميزبانى ايران اميد به نتايج اجلاس سران كشورهاى اسلامى در تهران را بسيار افزايش داده است و همين مسأله دليلى بود كه براى اولين بار در كنفرانس اسلامى شركت كنم.
رئيس جمهور سوريه سخنان حضرت آيت الله خامنه اى در مراسم افتتاحيه اجلاس سران كشورهاى اسلامى را بسيار مهم و پرجاذبه توصيف كرد و گفت: خدا را شكر كنيم كه سوريه و جمهورى اسلامى ايران، مواضع و ديدگاههاى يكديگر را به خوبى درك مى كنند، در مسائل مختلف تفاهم دارند و علائق مشترك ميان طرفين خدشه ناپذير است .
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /