پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار جانبازان جنگ تحميلى به مناسبت ميلاد حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى ظهر امروز به مناسبت ميلاد حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز تعدادى از جانبازان جنگ تحميلى را به حضور پذيرفتند.
مقام معظم رهبرى در اين ديدار با تأكيد بر اهميت فعاليتها و پيشرفتهاى شايسته تقدير و ستايش جانبازان فرمودند: استمرار روحيه حيات، نشاط، پيشرفت و تكامل در جانبازان عزيز موجب خوشوقتى است. شما برادران عزيز براى خيلى از جوانها در داخل و خارج كشور الگو هستيد. تلاش شما برادران جهت رسيدن به مدارج عالى علمى، فراگيرى و حفظ قرآن، به دست آوردن پيروزيهاى ورزشى و زحمت براى مسائل اجتماعى، فرهنگى و هنرى، در عين گرفتاريهاى جسمانى كه داريد، شايسته تقدير است.
رهبر معظم انقلاب اسلامى موفقيتهاى جانبازان را از نعمتهاى الهى برشمردند و فرمودند: بدون كمك پروردگار اين موفقيتها ممكن نبود. خيليها هستند كه به بهانه گرفتاريهاى كوچك جسمانى، بلكه حتى بدون اين گونه گرفتاريها، عوارض، تنبليها و لحظه بينيها، آنها را از به كارگيرى نعمتهاى مستمر الهى باز مى دارد.
در مراحل مختلف پيشرفت از خدا افزايش بخواهيد. به هيچ حدى قانع نشويد راه تكامل انسانى بن بست و محدود نيست. هر چه پيشرفت كرده باشيد باز هم مى توانيد پيشرفتهاى زياد و مضاعفى به دست آوريد.
مقام معظم رهبرى در پايان سخنانشان افزايش لطف خدا و موفقيتها را بر اثر ارتباط درونى با خداى متعال دانستند و فرمودند: اين موفقيتهاى مربوط به صحنه هاى زندگى در مقابل موفقيت ايجاد انس با خداوند كوچك است.
وقتى انسان دلش با خدا مأنوس و محشور شود احساس حضور و محبت پروردگار را در قلب خودش بكند اين از همه موفقيتها بالاتر است.
در اين ديدار كه بعد از اقامه نماز ظهر و عصر به امامت رهبر انقلاب اسلامى انجام شد گروهى از جانبازان حافظ قرآن كريم، فارغ التحصيلان رشته هاى پزشكى، حقوق، علوم سياسى كه بعد از پايان جنگ تحميلى موفق به اخذ مدرك تحصيلى شده اند و همچنين طلاب علوم دينى و جمعى از جانبازان نخبه حضور داشتند پيش از سخنان مقام معظم رهبرى آقاى رفيق دوست رئيس بنياد مستضعفان و جانبازان گزارش كوتاهى از فعاليتهاى جانبازان را ارائه كرد و در پايان جانبازان حاضر در مراسم مفتخر به دريافت هدايايى از رهبر انقلاب شدند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /