پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار جمع زيادى از فرماندهان و اعضاى سپاه پاسداران انقلاب اسلامى

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى صبح امروز در ديدار جمع زيادى از فرماندهان و اعضاى سپاه پاسداران انقلاب اسلامى با ايشان طى سخنانى از معنويت، عرفان، توسل و ارتباط و اتصال به قادر متعال، به عنوان پشتوانه حادثه عاشورا ياد كردند و تعبد به اسلام و ارتباط قلبى مردم با پروردگار عالم را تضمين كننده استحكام و اقتدار نيروهاى جبهه حق دانستند.
مقام معظم رهبرى در اين ديدار كه به مناسبت روز پاسدار انجام شد، ولادت با سعادت امام حسين (ع) را به ملت ايران، آزادگان جهان و پاسداران انقلاب اسلامى تبريك گفتند و فرمودند:
همزمان كردن ولادت حسين بن على (ع) با روز پاسدار، انتخابى پرمضمون و پرمعناست و براى يكايك پاسداران قابل تدبر، تعمق و درس گيرى است. حضرت آيت الله خامنه اى جهاد، شهادت و طوفانى را كه امام حسين (ع) براى هميشه تاريخ برپا كرد، معلول بعد معنوى و عرفانى شخصيت آن حضرت دانستند و فرمودند: حماسه كربلا از لحظه خروج امام حسين (ع) از مكه تا گودال قتلگاه، پيوسته با ذكر، تضرع و توسل همراه است و اگر چه ماجراى عاشورا يك حادثه حماسى است، اما در بافت اصلى اين حادثه، عرفان، معنويت و روح دعاى عرفه موج مى زند و در واقع معنويت و عرفان حسين بن على(ع) و محو شدن آن حضرت در برابر اراده ذات مقدس ربوبى، ماجراى عاشورا را اينگونه با عظمت، پرشكوه و ماندگار كرده است.
رهبر معظم انقلاب اسلامى تأثير حركت آفرين وصيت نامه هاى شهيدان و توصيه حضرت امام (رض) به خواندن اين وصيتنامه ها را خاطر نشان كردند و فرمودند: عزم در فداكارى و گذشت مطلق از هستى خود رشحه اى از روح حسينى است كه شهدا و رزمندگان ما به آن زيبنده شدند، بنا بر اين حادثه عاشورا يعنى طوفان ماندگار در تاريخ كه هميشه كاخ هاى ظلم از آن ترسيده اند و مغلوب آن شده اند، از پشتوانه عظيم معنويت برخوردار است و اين همان چيزى است كه كار بزرگ امام خمينى (رض) را در جهان درخشنده كرده است.
مقام معظم رهبرى توجه پاسداران انقلاب اسلامى و متعهدين به اسلام و انقلاب را به ادامه تلاشهاى مدبرانه دشمن جلب كردند و فرمودند: دشمنان ايران اسلامى آموخته اند كه براى مقابله با حركت عظيم انقلاب اسلامى بايد در سنگر خود كمين كنند و منتظر فرصت باشند و اين كارى است كه قدرتهاى استكبارى با همه انقلابهاى قرن بيستم ميلادى انجام دادند. دهها انقلاب در اطراف دنيا به وقوع پيوست و هر كدام حكومتى را تشكيل دادند. اما استكبار به كمين نشست و در لحظه اى كه آنها خسته شدند، ناگهان حمله كرد و بار ديگر جريان ضد انقلاب، زمام امور را در دست خود گرفتند.
حضرت آيت الله خامنه اى بر يأس و نااميدى دشمن در برابر انقلاب اسلامى تأكيد كردند و فرمودند: در طول سالهاى پس از پيروزى انقلاب اسلامى حتى يك پديده به وجود نيامد كه بتواند جبهه دشمن را خرسند و اميدوار كند. امام خمينى (رض) به عنوان يك انسان بصير و آگاه و بى ملاحظه در رعايت احكام الهى، با ملاك قرار دادن حكم خدا و حلال و حرام شرعى، مانع از آن شد كه اندك گرايشى به دشمن نشان داده شود و در طول سالهاى پس از رحلت امام عظيم الشأن (رض) نيز به فضل پروردگار تلاش شده است كه همين طور باشد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى هوشيارى، آمادگى و روحيه پاسدارى را لازمه پايدار كردن انقلاب اسلامى و جهتگيرى عظيم ملت ايران به سوى صلاح و فلاح، عزت و سعادت دنيا و آخرت دانستند و افزودند: خودخواهى، خودپسندى، بخل، حرص حسد، بددلى، بدانديشى، بدخواهى نسبت به ديگران، درست نقطه مقابل آن، بهشت اخلاقى است كه اسلام براى انسانها تصوير كرده است. اسلام، خواهان مهربانى، دوستى و پيوندهاى عاطفى ميان انسانها، علاقه مندى آنان به سرنوشت و مصالح يكديگر و تأثر و تأسف آحاد انسان از رنجها و اشتباهات ديگران است. مسلمانان بايد صفات برجسته و ممتاز خيرخواهى و خيرانديشى را در خود تقويت كنند.
مقام معظم رهبرى از محور قرار دادن مسائل مادى و شخصى به عنوان بدترين صفات در انسان ياد كردند و فرمودند: ارتباط با خدا و تحكيم بنيه هاى معنوى، صفات زشت را در انسان درمان مى كند و جامعه اى كه بتواند ريشه هاى فاسد نفسانى و مشكلات درونى خود را علاج كند هيچ ترفندى از دشمن در او كارگر نخواهد افتاد.
حضرت آيت الله خامنه اى جوان بودن جامعه اسلامى ايران را به لحاظ صفا و صميميت جوانان، در معرض تفضلات الهى دانستند و در پايان سخنانشان فرمودند: اگر در جامعه جوان ما تضرع و توسل، با درك معناى صحيح آن باب شود، هرگونه دشمن مستكبرى بايد از آن بيمناك و نسبت به هضم آن نااميد باشد زيرا در آن صورت هيچ عاملى نخواهد توانست اين ملت و جامعه را از صراط مستقيم انقلاب اسلامى منحرف كند.
بر پايه همين گزارش پيش از سخنان مقام معظم رهبرى حجت الاسلام والمسلمين موحدى كرمانى نماينده ولى فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامى و سردار سرلشكر رحيم صفوى فرمانده كل سپاه هر يك در سخنان كوتاهى، ولادت سرور شهيدان و بزرگ پاسدار اسلام ناب محمدى (ص) را به رهبر معظم انقلاب اسلامى تبريك گفتند و بر عهد و ميثاق پاسداران انقلاب در دفاع از حريم اسلام و ايران اسلامى به پرچمدارى ولى فقيه زمان تأكيد كردند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /