پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

مراسم اختتاميه مسابقات بين‏المللى حفظ، قرائت و تفسير قرآن كريم

مراسم اختتاميه مسابقات بين المللى حفظ، قرائت و تفسير قرآن كريم، صبح امروز در حسينيه امام خمينى (رض) و در محضر حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى برگزار شد.
در اين مراسم كه در فضايى معنوى و روحانى انجام شد چند تن از قاريان برجسته از جمهورى اسلامى ايران، مصر و بنگلادش آياتى چند از قرآن كريم را قرائت كردند و رهبر معظم انقلاب اسلامى آنان را مورد تشويق قرار دادند.
سپس حجت الاسلام والمسلمين نظام زاده نماينده ولى فقيه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه گزارشى را در مورد چگونگى برگزارى اين دوره از مسابقات بين المللى قرآن كريم به استحضار رساند.
وى گفت: حركت به سمت قرآن، يك حركت جدى و پرشتاب، آگاهانه، اميدواركننده و زيبنده جمهورى اسلامى ايران است و انتظار مى رود اين حركت عظيم قرانى كه در ايران اسلامى آغاز شده است تمامى كشورهاى اسلامى را در بر بگيرد.
وى دولتهاى اسلامى را به سرمايه گذارى و اهتمام هر چه بيشتر براى اعتلاى قرآن كريم در جوامع اسلامى فراخواند و اظهار اميدوارى كرد كه هزاره سوم پس از ميلاد حضرت مسيح (ع) متعلق به اسلام، قرآن كريم و حاكميت ارزشهاى اين كتاب آسمانى باشد.
بر پايه همين گزارش در اين مراسم كه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامى نيز حضور داشت به 9 تن از نفرات برتر اين دوره از مسابقات در رشته هاى حفظ، قرائت و تفسير قرآن كريم جوايز ارزنده اى اهدا شد.
در پايان اين مراسم، نسخه اصلى قرآن كتابت شده با خط نستعليق توسط بانوى خوشنويس ايرانى، خانم فريبا مقصودى به مقام معظم رهبرى اهدا شد.
معظم له ضمن تقدير از زحمات اين خانم كه به مدت سه سال كار نگارش اين قرآن را به انجام رسانده است، مقرر فرمودند كه ضمن تجليل از اين بانوى هنرمند، قرآن مزبور به شكل مناسبى چاپ و در اختيار علاقه مندان قرار گيرد و نسخه اصلى آن به كتابخانه آستان قدس رضوى اهداء گردد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /