پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

مراسم فارغ‏التحصيلى دوره بيست و نهم دانشگاه افسرى امام على (ع)

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى و فرمانده كل قوا امروز در مراسم فارغ التحصيلى دوره بيست و نهم دانشگاه افسرى امام على (ع) طى سخنانى تقويت نيروهاى دفاعى كشور را ضرورى ترين نياز ملت ايران دانستند و اهميت بصيرت و ايمان را به عنوان دو عامل تعيين كننده در جهت پايدارى، استقامت و كارامد بودن نيروهاى مسلح مورد تأكيد قرار دادند.
فرمانده معظم كل قوا در سخنانشان فرمودند: جنگ تحميلى و توطئه هاى قبل و بعد از جنگ و نيز تحريكات گوناگون دشمنان اسلام، ملت و دولت ايران را عميقا قانع كرده است كه تقويت نيروهاى دفاعى كشور، براى ملت ايران جزو واجب ترين واجبات است.
حضرت آيت الله خامنه اى توطئه هاى گوناگون دستگاههاى جاسوسى استكبار عليه دولتهاى مردمى و شخصيتهاى انقلابى جهان در چند دهه اخير را يادآور شدند و فرمودند : قدرتهاى استكبارى، زورگو و افزونخواه با تكيه بر تواناييهاى علمى، فنى و مالى كه متعلق به انسانيت است، تلاش مى كنند كه ملتها نتوانند از تواناييهاى فرهنگى و امكانات مادى و معنوى خود در جهت اهداف خويش بهره مند شوند و بدون ترديد هر ملتى كه برترين آرمانها و بهترين ذخاير و منابع ثروت مادى و معنوى را داشته باشد، اما نتواند از شخصيت، حيثيت و استقلال خود دفاع كند، چنين ملتى براى رسيدن به اهداف خود، هيچ اميدى نخواهد داشت.
فرمانده كل قوا دانشگاه افسرى امام على (ع) را از لحاظ علمى، مطلوب و از لحاظ روحى و معنوى، مجمع جوانان مؤمن و انقلابى توصيف كردند و فرمودند: دانشجويان دانشگاه افسرى نيروى زمينى ارتش جمهورى اسلامى ايران بايد در كنار دانش و فنون نظامى، به كسب معنويت و نور ايمان نيز اهتمام ورزند و اكنون كه فرمانده پرهيزگار و با تقواى اين دانشگاه از ميان افسران مؤمن برگزيده شده است، اميد و انتظار بيشترى نيز از آن مى رود.
حضرت آيت الله خامنه اى بر علائق و عواطف مشترك ميان مردم و نيروهاى مسلح تأكيد كردند و فرمودند: در جمهورى اسلامى ايران، نيروهاى نظامى متكى به ملت و پشتيبانى و محبت آحاد مردم هستند و ميان آنان و مردم هيچ فاصله اى وجود ندارد. نيروهاى مسلح از آرمانها، استقلال، شرف مردم و از مرزهاى كشور دفاع مى كنند و مردم نيز عزت، حيثيت و شخصيت آنان را ستايش مى كنند و به آنان ارج مى نهند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى خطاب به يگانهاى نظامى مستقر در ميدان فرمودند: شما بايد در اين راه، با استقامت و استحكام به پيش برويد و آينده ارتش جمهورى اسلامى ايران را آنچنان بسازيد كه در كنار ديگر نيروهاى مسلح ايران اسلامى، بتوانيد دشمنان اسلام را در هرگونه قصدى براى تجاوز و تعدى به حقوق اين ملت، ناكام كنيد.
فرمانده معظم كل قوا حضور نيروهاى بيگانه در مناطق نزديك به ايران اسلامى را خاطر نشان كردند و فرمودند: حضور به ظاهر قدرتمندانه متجاوزان در خليج فارس و مناطق نزديك به ايران، اين ملت را نمى ترساند و دچار ترديد نمى كند و دولتمردان جمهورى اسلامى ايران را از راهى كه با وجود آنها سرشته شده است، بر نمى گرداند. حضور آنان استقامت مردم و مسؤولان را بيشتر، هوشيارى نيروهاى مسلح را افزونتر و احساس نياز به عمق بخشيدن به ايمان اسلامى را در دلها بيشتر مى كند.
مراسم فارغ التحصيلى دوره بيست و نهم و سردوشى دوره سى و چهارم دانشجويان دانشگاه افسرى امام على (ع) با نواخته شدن سرود جمهورى اسلامى ايران آغاز شد و فرمانده كل قوا پس از اداى احترام به مقام شامخ شهداى اين دانشگاه، از يگانهاى مستقر در ميدان، سان ديدند.
در اين مراسم فرمانده نيروى زمينى ارتش جمهورى اسلامى ايران، مقدم رهبر معظم انقلاب اسلامى را به دانشگاه افسرى گرامى داشت و آمادگى كامل نيروى زمينى براى اجراى اوامر فرمانده كل قوا را اعلام كرد. همچنين فرمانده دانشگاه افسرى گزارش تحصيلى اين دانشگاه را به استحضار رساند و دانشجويان جديد، سوگند نامه اى را در اعلام وفادارى خود به آرمانهاى مقدس ملت ايران و نيز فداكارى در جهت حراست از مرزهاى ميهن اسلامى قرائت كردند.
اين گزارش همچنين حاكى است كه 23 تن از پرسنل ممتاز، استادان نمونه و فارغ التحصيلان برتر در رشته هاى مختلف، جوايزى را از دست مقام معظم رهبرى دريافت كردند و نماينده دانشجويان جديد به افتخار دريافت سردوشى نائل شد.
در اين مراسم همچنين دانشجويان دانشگاه افسرى عمليات نمايشى - نظامى و اعتماد به نفس را اجرا كردند و يگانهاى مستقر در ميدان از مقابل كلام الله مجيد و فرمانده معظم كل قوا رژه رفتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /