پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار آقاى رفيق حريرى نخست وزير لبنان و هيأت عاليرتبه همراه وى

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى پيش از ظهر امروز آقاى رفيق حريرى نخست وزير لبنان و هيأت عاليرتبه همراه وى را به حضور پذيرفتند.
مقام معظم رهبرى در اين ديدار كه دكتر حبيبى معاون اول رئيس جمهور نيز حضور داشت، از ملت لبنان به عنوان قهرمان دنياى عرب ياد كردند و فرمودند: هر انسان جوانمردى در دنيا، از مردم لبنان و كارى كه اين ملت اعم از مسلمان و مسيحى در برابر رژيم متجاوز صهيونيستى انجام مى دهد، تمجيد و تكريم مى كند و امروز ملت لبنان به عنوان قهرمان دنياى عرب شناخته مى شود.
حضرت آيت الله خامنه اى اسرائيل را محصول تجاوز، كشتار و ظلم توصيف كردند و فرمودند: ملت لبنان در دنياى اسلام با گوشت و پوست خود مقاومت را درك كرده است و ايستادگى ملت لبنان در برابر تجاوزات اسرائيل افتخار بزرگى است كه در تاريخ جاودانه خواهد ماند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى برخورد مثبت دولت لبنان در تأييد و تقويت مقاومت اسلامى را تحسين كردند و فرمودند: جمهورى اسلامى ايران به شدت علاقه مند به سرنوشت فلسطين و لبنان است و از نقش دولت لبنان در تقويت مقاومت اسلامى تجليل مى كند و آن را عامل مضاعفى براى برقرارى روابط صميمى و كارى با دولت دوست خود در لبنان مى داند .
بر پايه همين گزارش آقاى رفيق حريرى نخست وزير لبنان نيز در اين ديدار گزارش كاملى از مذاكرات خود با مقامات مختلف دولت ايران به استحضار رساند و اقدامات عمرانى دولت خود را در پنج سال گذشته تشريح كرد.
وى در سخنان خود توسعه روابط ايران و لبنان را در بسيارى از زمينه ها ضرورى و با اهميت خواند و از حمايت مستمر دولت لبنان از مقاومت اسلامى در برابر تجاوزات رژيم اشغالگر قدس خبر داد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /