پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

حضور رهبر معظم انقلاب در مراسم اردوي رزمى ثارالله

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى و فرمانده كل قوا امروز در اجتماع پنجاه هزار تن از نيروهاى سپاهى و بسيجى شركت كننده در اردوى رزمى ثارالله از ايجاد نظم حقيقى مبتنى برايمان و خواست و اراده ملى به عنوان يك حقيقت بزرگ تحقق يافته در انقلاب اسلامى ياد كردند و بسيج مردمى را به مفهوم ارتباط و اتصال منضبط افراد با يكديگر مظهر چنين نظمى دانستند.
مقام معظم رهبرى در پايان مراسم بازديد از خيل عظيم نيروهاى مستقر در ميدان قرارگاه ثار الله نشانه هاى كارايى مكتب اسلام، انقلاب و نظام جمهورى اسلامى را تبيين كردند و فرمودند: يكى از نشانه هاى كارايى هر مكتب انقلابى و نظامى اين است كه بتواند به مرور مفاهيم مورد قبول خود را در اعماق جامعه نفوذ بدهد و جامعه را براساس آن ساماندهى كند و جهان شاهد بود كه چگونه تفكر و ايمان اسلامى توانست در اعماق وجود مردم تأثير بگذارد و جامعه را با اين ايمان و نشانه هاى آن مشخص و ممتاز كند.
فرمانده كل قوا نظم ناشى از ايمان را يكى از مفاهيم قابل قبول در نظام اسلامى برشمردند و فرمودند: نظم حقيقى برخاسته از عشق و عزم جدى براى انجام مأموريتها و مسئوليتهاى الهى، نظمى است كه اگر با تقوا همراه شود كارايى خود را در عرصه هاى نبرد و مراحل دشوار زندگى نشان مى دهد و اين حقيقت بزرگى است كه در انقلاب اسلامى ايران عينيت پيدا كرد.
حضرت آيت الله خامنه اى دستور حضرت امام (رض) در مورد تشكيل ارتش بيست ميليونى را ناظر به سازماندهى و گسترش نظم در ميان آحاد مردم دانستند و فرمودند: يكى از دشوارترين مراحل نظم و انضباط آن است كه يك واحد يا يگان نظامى به گونه اى سازماندهى شود كه بتواند در مدت زمانى كوتاه و برحسب نياز به سه برابر افزايش يابد. اين كارى است كه امروز در قرارگاه ثارالله تمرين شد و از لحاظ عملى، آثار بسيار مهمى را در پى خواهد داشت.
رهبر معظم انقلاب اسلامى از عمق بخشيدن به ايمان مردم و شفاف كردن بينش سياسى جوانان به عنوان نمونه هاى ديگرى از كارايى نظام و انقلاب اسلامى ياد كردند و فرمودند: امروز كسانى كه انقلاب اسلامى ايران را از نقاط مختلف دنيا مورد توجه قرار دهند، در برابر بسيارى از مسايل اين انقلاب دچار اعجاب و شگفتى مى شوند زيرا در انقلاب اسلامى بر خلاف ساير انقلابها، هر چه از مبداء آن فاصله مى گيريم، مفاهيم انقلابى پررنگ تر و جذابتر مى شوند و جوانان به اصول اسلامى و مسايل اساسى انقلاب، تعبد، تدين و پايبندى بيشترى را نشان مى دهند و اين خود يكى از شگفتيهاى انقلاب اسلامى در ايران است.
فرمانده كل قوا از بسيج و سازماندهى رزمى مردم به عنوان يك اعجاب ديگر در ايران اسلامى نام بردند و فرمودند: امروز كسانى كه بيشترين بودجه و بالاترين در صد از توليد ناخالص ملى خود را صرف مسايل نظامى مى كنند، به جمهورى اسلامى ايران كه كمترين سهم از توليد ناخالص خود را به امور نظامى اختصاص داده است، تهمت نظامى گرى و اهميت دادن به مسائل تسليحاتى و نظامى مى زنند. ملت ايران به امور دفاعى خود اهميت مى دهد، اما مانند كسانى كه ميلياردها دلار صرف خريد تجهيزات نظامى از كمپانيهاى آمريكايى مى كنند به انباشت سلاح نمى پردازند، بلكه بهترين كار دفاعى را بازنده كردن احساس مسئوليت در ملت و به تبع آن نيروهاى مسلح براى مقابله با هرگونه تهاجم خارجى دنبال مى كند.
مقام معظم رهبرى از احياى استعدادهاى برجسته كشور و فعال سازى صدها مركز در حال تحقيق به عنوان يك اقدام ديگر در اهميت دادن به امور دفاعى ايران ياد كردند و فرمودند: امروز متخصصين ما در ارتش و سپاه نيازهاى دفاعى را در داخل كشور توليد و تأمين كنند، اما مصالح ملى ايران ايجاب نمى كند كه فهرست توليدات دفاعى خود را منتشر و تبليغ كنيم.
جوانان ايران اسلامى با احساس تكليف و شور و شوقى كه دارند، ابزار مورد نياز را براى تأمين امنيت كشور توليد مى كنند كه شكارى بمب افكن پيشرفته آذرخش يك نمونه محسوب مى شود.
حضرت آيت الله خامنه اى به دخالتهاى نظامى آمريكا در نقاط مختلف جهان اشاره كردند و فرمودند: آمريكاييها و ملتهاى آزاد دنيا كه با ملت ايران احساس همدلى مى كنند، بدانند كه ملت، دولت و نظام جمهورى اسلامى ايران سيادت نظامى آمريكا و هر دولت ديگرى را بر مناطق مختلف جهان نمى پذيرد. دوران يك قطبى يا دو قطبى بودن جهان پايان يافته است و ما قبول نمى كنيم كه دنيا با داشتن فرهنگها، انگيزه ها و ايمانها، آرزوها و هدفهاى گوناگون، در مسائل نظامى و اقتدار نظامى مجبور باشد به يك نقطه نگاه كند.
فرمانده كل قوا تشبيه كردن دنيا به يك دهكده جهانى و با يك كدخدا را نهايت كج فهمى و كوته نگرى توصيف كردند و فرمودند: انسانها كه با ايمانها، آرزوها و اعتقادات متفاوت خود هر يك به سمت اهداف گوناگونى حركت مى كنند، مجموعه بسيار بزرگ و پيچيده اى هستند بنا بر اين مجموعه بشرى مجهول الاطراف تر از آن است كه بتوان با يك نگاه او را شناخت و درباره او حكم صادر كرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى تسلط قلدر مابانه بر كشورها، آبراهها و بزرگراههاى جهانى با اتكاء به بازوى آهنين و مشت پولادين را درخور قانون جنگل دانستند و فرمودند: ملتى كه از روى ايمان و با اعتقاد و به انسانيت و ارزشهاى الهى و معنوى، شخصيت بارز خود را در عرصه هاى مختلف انقلاب، جنگ و سازندگى به منصه ظهور گذاشته است، حرفهاى قلدر مابانه را قبول نمى كند و با اتكاء به اين فلسفه عميق اساس اين مايه فكرى حضور آمريكا در خليج فارس و درياى عمان را قبول ندارد. آمريكاييها با حضور خود در اين منطقه، ناامنى، احتمال وقوع انفجار و ترس از جنگ را به وجود آورده اند و ملتهاى منطقه را نسبت به يكديگر بدبين كرده و در كمين هم قرار داده اند، بنا بر اين آمريكاييها بايد از اين منطقه خارج شوند و به آبهاى سرزمينى خود بروند.
حضرت آيت الله خامنه اى حضور بيگانگان و بيش از همه آمريكاييها در منطقه خليج فارس را فسادآفرين و موجب تباهى دانستند و فرمودند: ملتهاى منطقه خليج فارس مى توانند هر كدام براى خود يك نيروى دفاعى منطقى و معقول داشته باشند و بهترين الگو نيز الگوى دفاعى ملت ايران است كه بر تقويت احساس مسئوليت دفاع در مردم و نيز تأمين نيازهاى دفاعى در داخل تأكيد دارد.
فرمانده كل قوا در پايان سخنانشان بر وجود سخن رساى حقيقت در نزد ملت بزرگ ايران تأكيد كردند و آينده اى روشن و آكنده از پيشرفت، شادابى، نشاط، تحرك، خلاقيت و ابتكار و بهروزى را به ملت ايران نويد دادند.
بر پايه همين گزارش پيش از سخنان رهبر معظم انقلاب سردار سرلشكر رحيم صفوى فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامى و فرمانده قرارگاه ثارالله در سخنان كوتاهى مقدم فرمانده كل قوا را گرامى داشتند و گزارشى از اقدامات انجام شده براى برگزارى دومين اردوى رزمى ثارالله را به استحضار رساندند.
اين گزارش همچنين حاكيست كه حضرت آيت الله خامنه اى پيش از بازديد از يگانهاى مستقر در ميدان، در سالن توجيه اين قرارگاه حضور يافتند و فرماندهان چهار سپاه عمل كننده در اين مانور گزارش كار خود را به معظم له تقديم كردند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /