پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار جمع خانواده‏هاى معظم شهيدان،مفقودان،جانبازان و آزادگان شهرستان كرج

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى در ادامه ديدار خود از شهرستان كرج امروز طى سخنانى كه در جمع خانواده هاى معظم شهيدان و مفقودان و نيز جانبازان و آزادگان ايراد كردند، رشد و بالندگى انقلاب و مقاومت هشت ساله ملت ايران در ناكام گذاشتن دشمن متجاوز را مرهون صبر و بردبارى و فداكارى خانواده هاى معظم شهدا و ايثارگران دانستند و آن را نكته استثنايى و مختص انقلاب اسلامى برشمردند.
مقام معظم رهبرى در اين ديدار از خانواده هاى شهدا و مفقودان، جانبازان و آزادگان به عظمت و بزرگى ياد كردند و فرمودند: كسانى كه در انقلاب كبير اسلامى ايثار و فداكاريهاى بزرگ به خرج داده اند، با صبر و استقامت خود به پايه هاى اصلى انقلاب چنان قدرتى از رشد و بالندگى بخشيدند كه تا مدتهاى مديد هيچگونه معارضه و ضديتى در آن كارگر نخواهد افتاد.
حضرت آيت الله خامنه اى روحيه خانواده هاى شهدا و ايثارگران را در تاريخ اسلام بى نظير توصيف كردند و فرمودند: دشمن اصلى ما در جنگ تحميلى تنها عراق نبود، بلكه همه كفر و استكبار براى ضربه زدن به انقلاب اسلامى در جبهه عراق با يكديگر همسنگر شدند اما انقلاب اسلامى توانست در برابر ضربات پياپى و تمامى نيروها و تجهيزات دشمنان همپيمان اسلام بايستد و با گذشت هشت سال از دفاع مقدس، دشمن را با تحمل خسارتهاى غير قابل استحصاء و بدون تصرف حتى يك وجب از خاك ايران عزيز ناكام گذاشت، و اين همه به بركت روحيه و معنويت خانواده هاى شهدا كه ذخيره اى تمام نشدنى در دستگاه دفاعى كشور محسوب مى شود، به دست آمده است.
رهبر معظم انقلاب اسلامى اقدامات خصمانه دشمنان را نشانه قوت روزافزون نظام مقدس اسلامى دانستند و فرمودند: استمرار دشمنى با انقلاب اسلامى نشان مى دهد كه اين نظام مقدس، روز به روز جوانتر و قوى تر مى شود، پيشتر مى رود و سنگرهاى بيشترى را تسخير مى كند. بنا بر اين ملت بزرگ و مقتدر ايران بايد به خدا تكيه كند و از دشمن و اقدامات او نترسد.
مقام معظم رهبرى تأمين سعادت بشر به مفهوم دنياى آباد و آخرت درخشان انسان را هدف اصلى اسلام دانستند و فرمودند: به بركت مجاهدتهاى انجام شده، بنايى به وجود آمده است كه به فضل پروردگار بايستى در آن، عشق به اهل بيت، عواطف پاك و شيرين، اخلاق انسانى و محبت و برادرى موج بزند و كشورى ساخته شود كه در آن، دنياى مردم آباد، اخلاق مردم خوب و روابط مردم برادرانه باشد و تلخى و نابسامانى در آن راه نيابد.
حضرت آيت الله خامنه اى ايثارگران و خانواده هاى معظم شهدا را داراى بيشترين افتخار در ايران اسلامى برشمردند و با تجليل از فداكارى و ايثارگرى همسران شهدا و جانبازان فرمودند: ايثارگران در ايران اسلامى، نه طلبكارانه، بلكه خالصانه و خاضعانه برخورد كنند ، اما از سوى ديگر مسئولين و همه ملت بايد در برابر آنان احساس بدهكارى كنند. من به عنوان يك مسئول خود را مرهون خانواده هاى شهدا و ايثارگران مى دانم و با تمام وجود در برابر عظمت آنها احساس كوچكى مى كنم و اين احساسى صادق است.
رهبر معظم انقلاب اسلامى توجه عموم مردم و مسئولين را به ضرورت تكريم و تعظيم نسبت به ايثارگران و خانواده هاى معظم شهيدان جلب كردند و در پايان سخنانشان فرمودند: جوامع بسيارى در دنيا براثر دفاع مقدس ملت ايران به اسلام و مذهب تشيع توجه پيدا كردند و ايران اسلامى در سايه آن عزت و عظمت پيدا كرد، بنا بر اين افتخار اين دستاورد بزرگ بيش از همه متعلق به شهدا و خانواده هاى آنان، جانبازان، و ايثارگران است و بر همين اساس، ملت ايران بايد خود را در مقابل آنان موظف به احترام و تكريم بدانند.
پيش از سخنان مقام معظم رهبرى پدر شهيد فهميده و مادر شهيد پناهى در سخنان كوتاهى مقدم معظم له را به شهرستان كرج گرامى داشتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /