پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار رؤساى دفاتر نهاد نمايندگى ولى‏فقيه در دانشگاه ها

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امروز در ديدار رؤساى دفاتر نهاد نمايندگى ولى فقيه در دانشگاهها با ايشان، با تأكيد بر لزوم حضور روحانيون و فضلا در دانشگاهها براى تبليغ دين و علم توحيد و معرفت دينى در ميان نسل جوان فرمودند: نيكوترين مخاطبين و شنوندگان پيام دين الهى و رسالت پيغمبران جوانان هستند و از بهترين آنان، جوانانى مى باشند كه در دانشگاهها تحصيل مى كنند چرا كه آنان جوان، با سواد، حق پذير، اهل معرفت، آينده دار و مؤثر در آينده كشور هستند.
مقام معظم رهبرى با تأكيد بر اهميت اثرگذارى علما و فضلا بر مخاطبين بويژه نسل جوان ، علم و معرفت داشتن و اهل معنا و روح بودن را از ويژگيها و خصوصيات بارز و لازم براى مبلغان دانستند و فرمودند: براى اين كه همواره باران طهورى كه از سخن يك روحانى نازل مى شود، مطهر باشد و انسان بتواند به فضاى ذهن و دل و فكر مخاطب وارد شود بايد براى بازيافت طهارت گفتار خود يك عروج معنوى كند و براى تأمين و تضمين آن به ذخيره فياض و تمام نشدنى ذكر الله و توجه به خدا و عرض نياز و هدايت خواستن و تضرع كردن پناه برد.
حضرت آيت الله خامنه اى از اخلاق به عنوان عقل معاشرت ياد كردند و آن را يكى از خصوصيات لازم براى روحانيون حاضر در دانشگاهها دانستند و افزودند: دانشجوها همچون فرزندان شما هستند و برخورد با اين جوانان پاك و مؤمن و حق پذير همچون فرزند خود بايد از سر تدبير و مهربانى و نرمش قدرتمندانه باشد. در محيطهاى دانشجويى آنچه كه خوب و درخشان و دلنشين است همان طبيعت كار است.
رهبر معظم انقلاب اسلامى با اشاره به فعاليت دشمنان براى به انحراف كشيدن جوانان و دانشگاهها فرمودند: جوان دانشجو آينده ساز كشور و مؤثر در محيط جامعه و خانواده و محيط زندگى است و دشمنان اسلام و نظام، از هر آنچه كه اين كشور را با اين موقعيت حساس و اين ملت را با اين ظرفيت عظيم فرهنگى و اين سرزمين را با اين ذخاير فوق العاده از مجموعه تحت تصرف و نفوذ آنها دور كند، عصبانيند. امروز تنها صداى رسايى كه در دنيا در مقابل سياستهاى استكبارى بدون هيچ گونه ملاحظه اى اعلام موضع مى كند و در مقابل نظامى كه آمريكاييها مى خواهند به صورت نظام تك قطبى در دنيا عرضه كنند، ايستاده است، جمهورى اسلامى است.
حضرت آيت الله خامنه اى با اشاره به نقش مهم ايران در موضعگيريها و تحركات بين المللى سياسى و اقتصادى اظهار داشتند: امروز هر كشورى كه در مقابل آمريكا مى خواهد از خود استقلالى نشان دهد، يكى از واضح ترين راههاى آن همكارى و ارتباط با جمهورى اسلامى ايران است.
امروز نفس ارتباط با ايران و نفس معامله با ايران در نزد ملتها، نشان دهنده استقلال دولتها از نفوذ آمريكاست. چرا كه دولتهايى كه فرضا از سوى عناصر دلسوز ملت خود متهم به گرايش و يا نفوذپذيرى از آمريكا و جامعه قدرتمند جهانى هستند، مى دانند كه بهترين راه براى نشان دادن استقلال خود، اعلام صريح و علنى ارتباطات دوستانه با جمهورى اسلامى ايران است و اين براى نظام و ملت اسلامى ايران كه چنين موضع قوى و شجاعانه و همراه با عزتى دارد، افتخارآميز و موجب غرور ملى است.
مقام معظم رهبرى با تأكيد بر اين كه ايستادگى و مواضع قاطع و انقلابى ايران براى كسانى كه زمانى اين كشور محل تاخت و تاز بى ملاحظه آنها بوده، سخت است فرمودند: آنها سعى مى كنند با همه چيزهايى كه احساس مى كنند مانع اصلى آنهاست مبارزه كنند. از اين روست كه با روحانيت، با وحدت ملى با دين و با حضور دين در جريان عمومى كشور مبارزه مى كنند و آنها در حقيقت مى دانند كه يكى از ميدانهاى اصلى مبارزه هاى دقيق علمى آنان، دانشگاه است. و اين نشان دهنده آن است كه چقدر حضور هوشمندانه و خردمندانه و دقيق و محاسبه شده ى روحانيون در دانشگاه نقش دارد.
مقام معظم رهبرى در پايان سخنانشان بر ارتباطات صميمانه و دوستانه و همدلى و همدردى روحانيون با دانشجويان تأكيد كردند و شان روحانيون را همدردى، استادى، آگاهى دادن و راهنمايى كردن دانستند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /