پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

حضور رهبر معظم انقلاب در اجتماع دويست هزار نفري نيروهاي مانور بزرگ ذوالفقار

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى و فرمانده كل قوا امروز طى سخنانى كه در اجتماع دويست هزار نيروى شركت كننده در مانور بزرگ ذوالفقار ايراد كردند، تسليم ناپذيرى ايران اسلامى را در برابر خواسته هاى ناحق قدرتهاى استكبارى مورد تأكيد قرار دادند.
فرمانده كل قوا در اين اجتماع باشكوه، موقعيت جغرافيايى ايران را بسيار حساس توصيف كردند و فرمودند: ملت ايران از امكاناتى كم نظير، ثروتهاى زير زمينى و موقعيت عظيم جهانى برخوردار است. ايران براى اروپاييها دروازه آسيا و براى آسياييها دروازه اروپا محسوب مى شود و تشكيل يا انهدام اتحاد جماهير شوروى قادر به از بين بردن مركزيت و اهميت استراتژيك ايران نبوده است، بنا بر اين قدرتهاى جهانى نمى توانند ايران بزرگ و موقعيت اختصاصى آن را ناديده بگيرند.
حضرت آيت الله خامنه اى از ملت ايران به عنوان ملتى شجاع، با هوش، جوانمرد و برخوردار از ويژگيهاى برجسته انسانى ياد كردند و فرمودند: ملت ايران كه فضاى زندگى او به نور اسلام روشن شده است، ملتى نجيب، خيرخواه، با استعداد، توانمند، شجاع و برخوردار از كيمياى با ارزش عشق و محبت است و همواره با همسايگان خود با مهربانى و جوانمردى رفتار كرده است و اين بر خلاف كشورهاى همسايه ماست كه هر كدام تا اندك تمكنى پيدا كردند، دست به انجام يك حركت نظامى زدند.
فرمانده كل قوا جوان بودن اكثريت ملت ايران را يك نعمت بزرگ الهى خواندند و فرمودند: كشورى كه اين همه جوان در اختيار دارد، به يك نظام مردمى مزين است و نيروهاى مسلح آن، مدافع مردم و مايه سرافرازى كشور هستند، از تجاوز هيچ بيگانه نمى ترسد و نسبت به آينده و جبران عقب ماندگيها كاملا اميدوار است.
مقام معظم رهبرى قدرتهاى مستكبر را مورد خطاب قرار دادند و فرمودند: همه مستكبرانى كه قصدشان تجاوز و زياده طلبى است، بايد بدانند كه ايران اسلامى با اين ملت، با اين نيروهاى مسلح عزيز و سرفراز و با اين توانايى در ساخت، هيچگاه و در برابر هيچ قدرتى تسليم نخواهد شد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى ارتش جمهورى اسلامى ايران را حزب الله توصيف كردند و فرمودند: حزب الله، رستگار و غالب و پيروز است. حزب الله. كسى است كه از امكانات خدادادى، يعنى از دانش، خرد، انديشه، نيروهاى انسانى، ابتكار و تجربه هشت سال دفاع مقدس، بيشترين استفاده را به عمل مى آورد، ارزشهاى انسانى و الهى را گرامى مى دارد، آن را مايه پيشرفت خود به حساب مى آورد و به آن سرفراز است و جا دارد كه امروز ارتش جمهورى اسلامى ايران را حزب الله بناميم.
فرمانده كل قوا ارتش جمهورى اسلامى ايران را در حال حاضر بسيار كارامدتر و انقلابى تر از سالهاى گذشته توصيف كردند و فرمودند: نيروهاى مسلح ايران اسلامى هر چه قوى تر، كارامدتر و باايمان تر باشند، خير و بركات آنها براى انقلاب و ملت ايران نيز بيشتر خواهد شد و چنين نيروهايى، زينت ملت و پشتوانه محكمى براى آن محسوب مى شوند و مى توانند مناعت و عزت خود را حفظ كنند.
حضرت آيت الله خامنه اى ناسزاگويى دستگاههاى تبليغاتى استكبار عليه ملت ايران را نشانه درست بودن تصميم نظام اسلامى براى تنظيم، تكميل و ترتيب نيروهاى مسلح و تكيه بر قدرت نظامى خود دانستند و فرمودند: تقويت قدرت نظامى براى كشورى كه مورد تهديد قدرتهاست، يكى از واجب ترين واجبهاست و هر كشورى كه بخواهد از آسيب قدرتهاى بزرگ محفوظ باشد، اولا نظام سياسى آن بايد متكى به مردم باشد و ثانيا از قدرت نظامى مردمى، خودكفا و كارامد برخوردار باشد،و اين همان چيزى است كه استكبار خواهان آن نيست.
رهبر معظم انقلاب اسلامى از گستاخى و جرات جوانان صنعتگر نيروى هوايى ارتش جمهورى اسلامى ايران در ساخت هواپيماى مجهز و پيشرفته شكارى بمب افكن تمجيد كردند و فرمودند: امروز جوانان، صنعتگران، مهندسان و فن آوران ايران اسلامى با ابتكارى كه مخصوص ملت ايران است، توانسته اند در زمينه ساحت تجهيزات نظامى به موفقيتهاى بزرگى دست پيدا كنند. اكنون ايران، انواع هواپيماهاى ساخت كشورهاى غربى و شرقى را در اختيار دارد و نيروهاى مؤمن ما در نيروى هوايى فرصت يافتند تا با استفاده از تجربيات ارزشمند خود، هواپيماى آذرخش را بسازند و به اين ترتيب، جمهورى اسلامى ايران در زمره سازندگان جنگنده هاى پيشرفته دنيا در آمده است.
فرمانده كل قوا در پايان سخنانشان استمرار در پيشرفت و موفقيتهاى هر چه بيشتر ارتش، سپاه پاسداران، نيروى انتظامى و بسيج مردمى را از خداوند منان مسألت كردند.
بر پايه همين گزارش، فرمانده كل قوا سپس در سالن توجيه قرارگاه ذوالفقار حضور يافتند و سرلشكر فيروزآبادى رئيس ستاد كل نيروهاى مسلح و سرتيپ پورشاسب جانشين فرماندهى نيروى زمينى ارتش جمهورى اسلامى ايران هر يك گزارش كاملى از جزييات مانور بزرگ ذوالفقار را به استحضار رساندند.
اين گزارش همچنين حاكيست سرلشكر شهبازى پيش از سخنان مقام معظم رهبرى طى اظهاراتى ارتش جمهورى اسلامى ايران را ذوالفقار اجراى عدالت و تأمين امنيت ملى در دست مقام عظماى ولايت خواند و تأكيد كرد كه نيروهاى سه گانه ارتش، تمام تلاش خود را براى ارتقاى توان رزمى خويش به كار بسته اند .
وى همچنين مانور بزرگ ذوالفقار را از لحاظ تخصصى بودن طرح ريزى و اجرا برتر از كليه مانورهاى انجام شده ارتش توصيف كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /