پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار فرماندهان و مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامى

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى و فرمانده كل قوا امروز در ديدار فرماندهان و مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامى با ايشان طى سخنانى از سپاه پاسداران به عنوان فرزند انقلاب و نهادى ارزشمند و داراى شأن و معنوى و انقلابى ياد كردند و ضرورت رعايت تقوا در عمل فردى و جمعى و تقواى سازمانى، كارى، مالى و سياسى را در تمامى زواياى سپاه پاسداران مورد تأكيد قرار دادند.
مقام معظم رهبرى تقوا و پيمودن بى قيد و شرط راه خدا را منشاء قدرت جمهورى اسلامى ايران دانستند و فرمودند: راه خدا راه افتخار و عزت است و اگر درست پيموده شود، آسايش و سعادت انسانها تأمين خواهد شد. ملتها تنها در سايه پيمودن راه خداست كه به رفاه، امنيت، آرامش، آگاهى و معرفت حقيقى مى رسند و مردان حق كه برادران پاسدار و سرداران دلاور سپاه در زمره آنان محسوب مى شوند، براى تثبيت راه خدا بايد سختيها را بر خود هموار كنند تا درهاى فرج الهى بر روى ملتهاى مظلوم و مستضعف گشوده شود.
فرمانده كل قوا در ادامه سخنانشان تهمتهاى تكرارى آمريكا مبنى بر تلاش ايران اسلامى براى دستيابى به سلاح اتمى و شيميايى را در نزد افكار عمومى جهان بى ارزش و فاقد اعتبار خواندند و فرمودند: آنچه كه همه عوامل فعال در نظام مقدس اسلامى را قدرت و اقتدار مى بخشد، تقواى خدا و پيمودن راهى است كه امام عظيم الشأن آغازگر آن بود. اقتدار جمهورى اسلامى ايران به موشكهاى بالستيك، قاره پيما، دوربرد و اتمى نيست، زيرا اگر اينها مايه قدرت حقيقى بود، همه دولتهايى كه سالها پيش خود را به اينگونه سلاحها مجهز كرده اند، اكنون بايد خواسته هاى خود را در دنيا تحقق بخشيده باشند.
حضرت آيت الله خامنه اى افزودند: چرا آمريكا بر خلاف ميل خود در اغلب مسائل جهانى ناكام شده است ؟ چرا قدرتهاى استكبارى نتوانستند بيدارى اسلامى را كه اينقدر از آن مى ترسند در كشورهاى مسلمان سركوب كنند؟ چرا در خيانت به ملت فلسطين ناكام مانده اند ؟ چرا با وجود اينهمه تبليغات و پولى كه خرج مى كنند، نمى توانند جمهورى اسلامى ايران را از رشد و بالندگى در سطح جهان باز بدارند و آن را متوقف كنند ؟ اگر بمب و موشك اتمى و انواع سلاحهاى فوق مدرن براى كاميابى و اقتدار حقيقى كافى بود، اكنون آمريكا بايد همه مقاصد خود را عملى كرده باشد، اما پيداست كه در عالم تكوين و فطرت خلق الله چنين چيزهايى عامل مؤثر نيست.
رهبر معظم انقلاب اسلامى حمايت بى قيد و شرط آمريكا از رژيم اشغالگر قدس را بسيار سفاهت آميز توصيف كردند و فرمودند: دولت غاصب فلسطين و پشتيبان بى قيد و شرط سعى دارند نام فلسطين را از صفحه تاريخ پاك كنند، اما با وجود گذشت پنجاه سال از اشغال فلسطين، در اين هدف خود ناكام مانده اند و يقينا قادر به محو نام فلسطين نخواهند بود. ملت فلسطين موجوديت دارد و پرچم فلسطين به همت جوانان مسلمان فلسطين در اهتزاز باقى خواهد ماند، ولى دولت صهيونيستى و حاميانش از صحنه روزگار و حافظه تاريخ محو خواهند شد.
فرمانده كل قوا در بخش ديگرى از سخنانشان حوادث 250ساله اول اسلام را آكنده از درس و عبرت و خزانه اى بى پايان از معارف الهى دانستند و فرمودند: همه افتخارات، مقامات عاليه معنوى، صبر و بردبارى ايستادگيها، موقع شناسيها و كلمات پربار صديقه طاهره (س) و سيده زنان عالم در دوران كوتاه جوانى آن حضرت اتفاق افتاده است و ما بايد آن را مسئله اى قابل تدبر و يك درس با اهميت بدانيم، دوران جوانى جواهر ذى قيمتى است كه با آن مى توان به آسانى صفا، نورانيت، سلوك، عروج و خدايى شدن را به دست آورد.
حضرت آيت الله خامنه اى توجه برادران پاسدار را به مقامات معنوى كسب شده در جبهه هاى جنگ جلب كردند و در پايان سخنانشان خطاب به برادران پاسدار فرمودند: يكايك شما بايد به طور دايم مراقب اعمال، رفتار و گفتار خود باشيد، زيرا انسان به بركت تقوا مى تواند خود را در صراط مستقيم الهى حفظ كند و در هر ميدانى كه وارد مى شود، سربلند بيرون بيايد و بدون ترديد عاقبت سير عظيم تاريخ و جهان متعلق به متقين است.
بر پايه همين گزارش پيش از سخنان فرمانده كل قوا، حجت الاسلام والمسلمين موحدى كرمانى نماينده ولى فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامى و سردار سرلشكر رحيم صفوى فرمانده كل سپاه پاسداران هر يك در سخنان كوتاهى بر آمادگى نيروهاى پاسدار و بسيجى براى اجراى منويات و فرامين رهبر معظم انقلاب اسلامى تأكيد كردند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /