پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار اعضاى هيأت مديره، مدير و مسئولان مركز جهانى علوم اسلامى

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امروز در ديدار اعضاى هيأت مديره، مدير و مسئولان مركز جهانى علوم اسلامى با ايشان طى سخنانى از تربيت طلاب عالم، فاضل، با ايمان، متدين، آگاه، متقى و با انگيزه در مدارس علوم دينى به عنوان يك نياز امروز دنياى اسلام ياد كردند و روحانيت اسلام بويژه روحانيت شيعه را مانع اصلى در راه مطامع دستگاه عظيم استكبار دانستند.
مقام معظم رهبرى در اين ديدار استفاده از مجموعه هاى كارامد، دانشور، جوان و با انگيزه را براى پيشبرد امور ضرورى خواندند و فرمودند: مشكل اصلى ما در كارهاى انجام نشده آنجاست كه عناصر فاضل، با انگيزه و با معرفت در راس اين امور گماشته نمى شوند و بدون ترديد با استفاده از افراد خردمند و با همت در هر كارى مى توان نسبت به انجام آن مطمئن و اميدوار بود.
رهبر معظم انقلاب اسلامى بر اهميت كار گروههاى تدوين متون درسى و آموزشى در مركز جهانى علوم اسلامى تأكيد كردند و فرمودند: در زمينه توسعه علم و انجام تربيت صحيح و مؤثر طلاب، هر كارى كه مى توانيد بايد انجام دهيد. زيرا در اين زمينه درنگ جايز نيست. براى پيمودن راه علم اعتقاد داريم كه بايد راههاى ميان بر را پيدا كنيم تا از دنيايى كه در مسير پيشرفت سريع علم گام بر مى دارد عقب نمانيم.
مقام معظم رهبرى از سيادت طلبى آمريكا و به اصطلاح نظم نوين جهانى، به عنوان مشكل اساسى امروز دنيا نام بردند و فرمودند: مشكل دنياى امروز اين است كه رژيم، دولتمردان و متفكرين آمريكايى با تكيه بر يك استدلال غلط مى خواهند با ناوگان جنگى در خليج فارس دخالت كنند و در اروپاى شرقى، آفريقا و مسائل اروپا و آسيا حضور داشته باشند.
حضرت آيت الله خامنه اى در پايان سخنانشان ضرورت احياى روح و انديشه تحول گرايى و اعتقاد به تغيير و تحول در ميان طلاب و فضلاى مدارس علميه را ضرورى دانستند و بر تهذيب نفس و اخلاق و تقويت ايمان و خوب درس خواندن طلاب تأكيد كردند.
پيش از سخنان مقام معظم رهبرى رئيس هيأت مديره و مدير مركز جهانى علوم اسلامى گزارش جامعى از اقدامات آموزشى، تربيتى و رفاهى انجام شده در اين مركز براى طلاب علوم دينى را، به استحضار رساندند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /