پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

انتصاب سردار سرتيپ رحيم صفوى به درجه‏ى سرلشكرى و فرماندهى كل سپاه

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى و فرمانده كل قوا امروز طى حكمى سردار سرتيپ پاسدار سيد يحيى (رحيم) صفوى را به درجه ى سرلشكرى مفتخر و وى را به فرماندهى كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامى منصوب فرمودند.
متن حكم فرمانده معظم كل قوا به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
سردار سرتيپ پاسدار سيد يحيى صفوى
با توجه به انتقال سردار سرلشكر رضايى به مجمع تشخيص مصلحت نظام شما را به درجه ى سرلشكرى مفتخر و به فرماندهى كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامى منصوب مى كنم. بحمدالله مردم ما و بخصوص فرزندان سپاهى ام چهره منور شما را به خوبى مى شناسند. دوران دفاع مقدس يكسره دوران فداكاريهاى شما است، پيش از آن در ميدانهاى نبرد با ضد انقلاب مسلح و پس از آن در مسئوليت جانشينى فرمانده سپاه، انواع خدمات را مخلصانه ارائه كرده و كاراييهاى گوناگون خود را همراه با تعهد و صفا بروز داده ايد و اين همه را به سوابق مبارزاتى خود در دوران اختناق ستمشاهى افزوده ايد.
سپاه پاسداران امروز بحمدالله فهرست بلندى از افتخارات و تجارب و نوآورى نظامى و فنى و نيز مجموعه يى از نيروهاى مخلص و متعهد و كارامد و حزب اللهى را در اختيار دارد. فرماندهى مدبرانه و نيرومند شما بايد بتواند با استفاده از همكاران مؤمن و قوى و هوشمند، روند رشد و بالندگى معنوى، سامان تشكيلاتى، تقويت رزمى، قانونمندى و انضباط و ابتكار و نوآورى را شتاب و استمرار بخشد، بخش بسيار مهم بسيج و نيروى مقاومت را مورد توجه مضاعف قرار دهد، هماهنگى كامل ميان نيروهاى پنجگانه ى سپاه و همكارى برادرانه با ارتش جمهورى اسلامى ايران را تأمين كند، روابط منطقى با ستاد كل نيروهاى مسلح و وزارت دفاع را تداوم بخشد و سپاه را از جنبه هاى نظامى، اخلاقى، معنوى و پشتيبانيهاى مادى از پيشرفت شايسته ى آن برخوردار سازد.
لازم مى دانم از خدمات با ارزش سردار سرلشكر محسن رضايى در طول دوره ى پرحادثه فرماندهى سپاه پاسداران صميمانه تشكر و قدردانى نمايم. خداوند همه شما را موفق و سرفراز فرمايد.
19/6/76
سيد على خامنه اى
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /