پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار رئيس جمهور و اعضاى هيأت دولت جديد

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امروز در ديدار رئيس جمهور و اعضاى هيأت دولت جديد با ايشان، با سپاسگزارى از خداوند و اظهار خرسندى از روند آغاز به كار دولت جديد، ابراز اميدوارى كردند دولت آقاى خاتمى كه با توان تازه، روحيه خوب و استحكام وارد ميدان كار و تلاش شده است، وظايف حساس و تكاليف خود را به بهترين وجه انجام دهد و در تاريخ كشور، جاى پاى نيكى از خود برجاى گذارد.
مقام معظم رهبرى در اين ديدار كه به مناسبت هفته دولت برگزار شد، با بزرگداشت ياد شهيدان رجايى و باهنر فرمودند: اين دو شهيدى گرانقدر به علت فضائل بارز انقلابى، دينى و تقوايى، خوشبختانه در جامعه به يك جريان فكرى، عملى و انقلابى تبديل شده اند و در هفته دولت هنگامى كه از رجايى و باهنر ياد مى شود، در واقع اين جريان مورد تجليل قرار مى گيرد.
حضرت آيت الله خامنه اى همچنين با قدردانى از زحمات و خدمات آقاى هاشمى رفسنجانى و دولت ايشان، اين زحمات را حسنه جاويد خواندند و افزودند: بحمدالله اكنون احساس مى كنم اين خلاء، با حضور دولت جديد پر شده است.
رهبر معظم انقلاب با تأييد و تأكيد بر محورهايى كه رئيس جمهور در آغاز اين ديدار بيان كردند، از جمله لزوم اهتمام شديد دولت به ارزشهاى اسلامى و انقلابى، اهميت امر سازندگى، توجه كامل به عدالت اجتماعى و فقر زدايى، اهتمام به حفظ استقلال كشور و ايستادگى در برابر فزون خواهى قدرتهاى سلطه گر در تمامى عرصه ها، بويژه تهاجم فرهنگى، فرمودند: اين گونه مسائل، نيازهاى واقعى جامعه و دولت است و دولت جديد نيز بر همين اساس شكل گرفته و ان شاءالله با اداى وظايف سنگين و برآوردن انتظارات بجا و بحق مردم در روندى مناسب و منطقى، خداوند اين مسئوليت را بر دولت جديد حقيقتا مبارك خواهد كرد.
مقام معظم رهبرى برآورده شدن انتظارات بحق مردم را نيازمند گذشت زمان دانستند و با توصيه به هيأت دولت در مورد پرهيز از كارهاى شتاب زده، گفتند: مردم ما هوشيارند و انتظار ندارند مشكلات - مثلا - در عرض شش ماه يا يك سال حل شود، بلكه انتظار دارند دولت به طور معقول و منطقى به سمت تحقق خواستهاى جامعه و اهداف و برنامه ها حركت كند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى با تأكيد بر لزوم توجه كامل به توده هاى مردم، در هرگونه "تصميم گيرى، سياستگذارى و اقدام"، افزودند: هر مجموعه عاقل انسانى بايد براى پيشرفت كارها، لشكريان مخلص و با صداقت خود را بشناسد و بر آنها تكيه كند و امام راحل عظيم الشأن نيز بزرگترين هنرش شناخت و تكيه بر لشكريان مخلص اسلام و انقلاب يعنى توده هاى مردم بود.
مقام معظم رهبرى ترجيح منافع توده هاى مردم بر منافع و خواست گروههاى خاص اقتصادى، فرهنگى و سياسى را از نشانه هاى حركت در صراط مستقيم خواندند و افزودند: البته خدمات دولت متعلق به همه است، اما در همه زمينه هاى فرهنگى، سياسى، اقتصادى و امنيتى، مسأله رضايت توده هاى مردم در برابر رضايت گروههاى خاص، بايد به طور كامل مد نظر قرار داشته باشد.
حضرت آيت الله خامنه اى تأكيد رئيس جمهور محترم بر قانونگرايى را امرى بسيار خوب و خرسندكننده برشمردند و تأكيد كردند قانونگرايى در مقام عمل با دشواريهاى فراوان همراه است، اما بايد براى تحقق اين شعار هرگونه تلاشى را انجام داد.
مقام معظم رهبرى در همين زمينه، لزوم هوشمندى در برابر برخى ظاهرسازيهاى قانونى را مورد تأكيد قرار دادند و افزودند: بايد در برابر حيله هاى متكى بر ظواهر قوانين هوشيار بود و در برابر اين گونه سوء استفاده ها ايستاد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى استفاده بهينه از زمان و فرصتهاى در حال گذر را خاطرنشان كردند و مسئولان نظام، از جمله هيأت دولت را به تعميق حالات معنوى و برقرارى رابطه ويژه عبوديت با پروردگار توصيه كردند و فرمودند: بدون تضرع و بندگى به درگاه پروردگار ، هيچ توفيق واقعى نصيب نخواهد شد.
مقام معظم رهبرى در پايان سخنانشان با اشاره به عنايات خداوند به نظام اسلامى تصريح كردند: همين كه رئيس جمهور عزيز و محترم، وزيران مورد علاقه و دلخواه خود را انتخاب كردند و مجلس هم به آنها رأى داد، ان شاءالله نشان آن است كه خداوند اراده كرده است كارها را در نظام اسلامى، همچنان به پيش ببرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى همچنين براى رئيس جمهور و هيأت دولت جديد در تحقق اهداف نظام و برنامه هاى مورد نظر آرزوى موفقيت كردند.
در اين ديدار قبل از سخنان مقام معظم رهبرى آقاى خاتمى رئيس جمهور در سخنانى تصريح كرد هيأت دولت در آغاز فعاليتهاى خود به محضر شريف رهبر معظم انقلاب اسلامى رسيده است تا از رهنمودهاى ايشان، ره توشه هاى ارزنده اى كسب كند. رئيس جمهور با قدردانى از نمايندگان محترم مجلس شوراى اسلامى و مديريت خوب رئيس مجلس، روند كسب رأى اعتماد دولت از مجلس شوراى اسلامى را نشاندهنده آزادگى، مسئوليت شناسى و خيرخواهى نمايندگان مجلس خواند و با تجليل از زحمات آقاى هاشمى رفسنجانى و هيأت دولت ايشان تأكيد كرد: رهنمودهاى مقام معظم رهبرى در مورد اهتمام شديد به حفظ ارزشهاى والاى اسلام و انقلاب همواره مورد توجه كامل دولت خواهد بود. آقاى خاتمى ادامه روند سازندگى به موازات توجه كامل به عدالت اجتماعى و فقر زدايى،توجه به مردم به عنوان صاحبان اصلى انقلاب و نظام، اهتمام به استقلال كشور و عزت ملت و ايستادگى در برابر هرگونه فزون خواهى، زياده طلبى قدرتهاى استكبارى بخصوص در زمينه تهاجم فرهنگى را از ديگر رهنمودهاى رهبر معظم انقلاب خواند كه عمل به آن در كانون توجه دولت قرار خواهد داشت.
رئيس جمهور افزود: با تكيه بر رهنمودهاى حضرتعالى همراهى و مشاركت مردم، استفاده از سرمايه هاى مادى و معنوى كشور و استعدادهاى سرشار انسانى و به يارى پروردگار در جهت پيشبرد اهداف نظامى اسلامى حركت خواهيم كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /