پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار آقاى حافظ اسد رئيس جمهور سوريه و هيأت عاليرتبه همراه وى

آقاى حافظ اسد رئيس جمهور سوريه و هيأت عاليرتبه همراه وى كه جهت انجام يك ديدار رسمى به ايران آمده است، پيش از ظهر امروز به حضور رهبر معظم انقلاب اسلامى رسيد و درباره مسائل مورد علاقه دو كشور و آخرين تحولات منطقه با معظم له گفت وگو كرد.
مقام معظم رهبرى در اين ديدار كه آقاى هاشمى رفسنجانى رئيس جمهور نيز حضور داشتند، طى سخنانى همكارى نزديك و تعامل صميمانه دو كشور را در تمامى مسائل منطقه اى ضرورى دانستند و بر حمايت قاطع خويش از توسعه هر چه بيشتر روابط دوجانبه ايران و سوريه در زمينه هاى مختلف تأكيد كردند.
حضرت آيت الله خامنه اى قدرتهاى استكبارى و در راس آنها آمريكا را نسبت به كشورهاى منطقه خاورميانه داراى سوء نيت توصيف كردند و فرمودند: بدون ترديد تمامى كشورهاى اين منطقه مورد تهديد و سوء نيت قدرتهاى استكبارى هستند و ما اين واقعيت را در مورد ايران، سوريه و وضعيت كنونى عراق به خوبى لمس مى كنيم و مطمئن هستيم كه براى نگهداشتن عراق در وضع حاضر دستهايى دخالت دارند و نمى خواهند اجازه دهند كه عراق به يك كشور ايفاءكننده نقش در منطقه تبديل شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامى تلاشهاى چندين ساله جمهورى اسلامى ايران براى عادى كردن روابط خود با كشورهاى حاشيه خليج را يادآور شدند و فرمودند: ما در حال حاضر از روابطمان با همسايگان عرب خود در خليج فارس شكايتى نداريم اما روابط ما با آنها مى تواند بسيار بهتر از وضع كنونى باشد. به نظر ما اگر كشورهاى عربى منطقه، يك موضعگيرى صريح و شجاعانه در قبال مسأله اسرائيل داشته باشند، مى توانند بسيارى از مشكلات خود را حل كنند و اكنون انتظار مى رود كه اين كشورها حمايتهاى خود را بر روى سوريه متمركز كنند، زيرا اكنون سوريه مهمترين جايى است كه با مواضع شجاعانه خود در برابر اسرائيل ايستاده است.
مقام معظم رهبرى حمايت كشورهاى عربى را از مواضع به حق و منطقى سوريه نسبت به بلنديهاى جولان ضرورى خواندند و فرمودند: ما صريحا اعلام كرده ايم كه اصل دولت اسرائيل نامشروع است و معتقديم كه اين فكر مى تواند عملى باشد.
حضرت آيت الله خامنه اى صلح اسرائيل را با همسايگان خود غير ممكن دانستند و فرمودند: طبيعت اسرائيل با صلح سازگارى ندارد و اصولا نمى تواند با همسايگان خود صلح كند زيرا صهيونيستها در صدد گسترش سرزمين كنونى هستند و قطعا به اين اندازه كه به اشغال خود در آورده اند، قائل نيستند.
بر پايه همين گزارش آقاى حافظ اسد رئيس جمهور سوريه در اين ديدار به تلاش گسترده آمريكا براى ايجاد وابستگى كشورهاى اسلامى به اسرائيل اشاره كرد و گفت: در حال حاضر جهان اسلام به تماميت خود در معرض تهديد است و قدرتهاى استكبارى طرحهاى بلندمدت، ميان مدت و كوتاه مدت را براى همسو كردن كشورهاى اسلامى با ديدگاهها و اهداف خود به اجرا گذاشته اند .
رئيس جمهور سوريه، هوشيارى و آمادگى كشورهاى مترقى اسلامى را براى مقابله با ترفندهاى گوناگون آمريكا و اسرائيل ضرورى خواند و تحليل جامعى از تضادهاى درونى رژيم صهيونيستى ارائه كرد.
آقاى حافظ اسد در سخنان خود توسعه و تحكيم روابط دو كشور را بسيار ضرورى دانست و از ملاقات خود با رهبر معظم انقلاب اسلامى اظهار خوشوقتى كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /