پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار مسؤولان سازمان تبليغات اسلامى

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امروز در ديدار مسؤولان سازمان تبليغات اسلامى با ايشان طى سخنانى بر ضرورت مخاطب شناسى و برقرارى ارتباط مؤثر و سازنده با مخاطبين از سوى دست اندركاران سازمان تبليغات اسلامى تأكيد كردند و استفاده از بيان هنرى و نيز برخورد شايسته اخلاقى با مستمعين و بويژه قشر جوان كشور را براى به نتيجه رساندن تبليغ حايز اهميت دانستند.
مقام معظم رهبرى در اين ديدار كه به مناسبت شانزدهمين سالگرد تأسيس سازمان تبليغات اسلامى انجام شد، از تبليغات صحيح و تأثيرگذار به عنوان مسأله درجه اول نظام جمهورى اسلامى ايران ياد كردند و فرمودند: يك نظام حكومتى نمى تواند تمام تلاش خود را تنها براى تضمين امتيازات سياسى، اقتصادى و سازندگى جامعه بكار گيرد و فكر و ذهنيت مردم را در معرض تصرف و تهديد كسانى رها كند كه مى خواهند مردم را به اصل دين، ولايت و انقلاب و اصل ميهن دوستى بدبين و مردد كنند و تأكيد اينجانب بر اهميت مقابله با تهاجم فرهنگى دشمنان نيز از همين مسأله ناشى مى شود.
حضرت آيت الله خامنه اى از فرهنگ به عنوان پراهميت ترين مسأله ايران اسلامى ياد كردند و فرمودند: تهاجم فرهنگى يك جنگ، مبارزه و صف آرايى است و امروز عده اى در حال صف آرايى در برابر نظام اسلامى هستند زيرا تنها علاج آن را نيز حركت فرهنگى دانسته اند .
رهبر معظم انقلاب اسلامى توجه سازمان تبليغات اسلامى را به ضرورت شناخت مخاطبين خود جلب كردند و خطاب به مسؤولان اين سازمان فرمودند: شما بايد بدانيد كه مخاطب شما كيست و طرف سخن و پيام شما چه كسى است. تشخيص و بازشناسى سريع مخاطب يك اصل مهم در كار تبليغ است و مطالبى كه به جوانان به عنوان بخش اصلى مخاطبين شما عرضه مى شود بايد شكل پرجاذبه اى داشته باشد تا قشر جوان با توجه به طبيعت خاص خود، مطالب عرضه شده را به طور مفيد و مؤثر دريافت كند.
مقام معظم رهبرى پيشرفت مفاهيم عالى قرآن را مرهون ارائه آن در قالب هنرى فوق ممتاز دانستند و فرمودند: خداوند متعال براى تبيين مفاهيم قرآن كريم يك بيان معجز نشان را بكار گرفت تا حداكثر زيبايى در آن به وجود آيد بنا بر اين ترجمه فارسى قرآن كريم نيز بايد در رديف بهترين ترجمه هاى فارسى باشد.
حضرت آيت الله خامنه اى اهميت مقوله هنر و سينما را مورد تأكيد قرار دادند و فرمودند: بيان معمولى اگر با روى خوش و حلم و بردبارى همراه شود حداقل به قدر بيان هنرى اثر خواهد گذاشت. بنا بر اين دست اندركاران سازمان تبليغات اسلامى بايد به سراغ دل و روح مخاطبان خود و به ويژه جوانان بروند و زبان ويژه او را در يابند تا تبليغ به شكل مفيد و مؤثر انجام شود.
بر پايه همين گزارش پيش از سخنان مقام معظم رهبرى، حجت الاسلام والمسلمين محمدى عراقى گزارشى از فعاليتهاى اين سازمان ارايه كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /