پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار ميهمانان خارجى شركت‏كننده در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمينى (رض)

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امروز در ديدار ميهمانان خارجى شركت كننده در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمينى (رض) با ايشان طى سخنانى بر علاقه مندى ملتها به اسلام و تنفر آنان از سلطه قدرتهاى استكبارى تأكيد كردند و اسلام ناب و دور از خرافات را بزرگترين تكيه گاه ملتها براى ايستادگى در برابر قدرتهاى جهانى و تحمل سنگين ترين فشارها دانستند.
مقام معظم رهبرى در اين ديدار كه جمعى از خانواده هاى معظم شهدا و اقشار مختلف مردم نيز حضور داشتند ايران اسلامى را خاستگاه تمامى مسلمانان جهان برشمردند و با اشاره به حادثه خونين پانزدهم خرداد 1342 فرمودند: براى مردم اين حقيقت روشن شده بود كه امام خمينى(رض) با همه وجود براى دفاع از كيان و هويت اسلامى در اين كشور ايستاده است و همين واقعيت موجب شد كه مردم به امام بزرگوار وفادار بمانند و عميقا به او عشق و محبت بورزند و با حضور مسؤولانه مردم در صحنه، پايه هاى نهضت اسلامى در خرداد 1342 به صورتى مستحكم بر زمين گذاشته شد و 16 سال پس از آن به تدريج يك انقلاب مردمى به تمام معنا در ايران شكل گرفت.
حضرت آيت الله خامنه اى استحكام ايمان اسلامى ملتهاى مسلمان در شبه قاره هند و آسياى ميانه را با وجود دهها سال فعاليت ضد فرهنگى و ضد مذهبى انگليسها در شبه قاره هند و كمونيستها در آسياى ميانه خاطرنشان كردند و فرمودند: ملتهاى مسلمان دنبال اسلام و دلباخته آن هستند و اسلام را به معناى يك جز اصلى از وجود خود پذيرفته اند . گرايش جوانان به اسلام، حتى از پدرانشان نيز بيشتر است و در بسيارى از دانشگاههاى جهان، جوانان به نام اسلام شعار مى دهند. خداوند متعال اسلام را كوثر قرار داده است و گسترش و تعميق دين خدا در دل مسلمانان روز به روز نيز بيشتر مى شود و همين امر سبب شده است كه هيمنه دستگاههاى مستكبر جهانى نتواند مردم مسلمان را در كشورهاى مختلف از صحنه خارج كند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى به دفاع خونين ملت مسلمان بوسنى از هويت اسلامى خود در قلب اروپا اشاره كردند و فرمودند: ملتها از تحميل خواسته هاى فرامرزى استكبار متنفرند و هيچ ملتى حاضر به پذيرش سلطه ابر قدرتى آمريكا نيست. ملتها براى ايستادگى در مقابل دشمن، مجبورند به اسلام و دين خود تمسك كنند و اين حقيقتى است كه دير يا زود تحقق خواهد يافت بنا بر اين علما، شخصيتهاى فرهنگى و علمى و انسانهاى بزرگ در هر كشور، تكليف بزرگ و مسؤوليت سنگينى را بر عهده دارند بايد حركت ملت خود را در اين راه هدايت كنند و آن را از آسيبها و مشكلات در امان نگهدارند.
مقام معظم رهبرى با تمجيد از شخصيت ممتاز امام عظيم الشأن (رض) فرمودند: امام يك شخصيت برجسته، با عظمت و استثنايى بود و متفكرين، روشنفكران و هنرمندان بايد با ملاحظه كار، منش و راه امام، خصوصيات اين شخصيت بزرگ را براى جهانيان تبيين كنند.
مقام معظم رهبرى در پايان سخنانشان با استناد به تجربه ملت مسلمان ايران از تمسك به اسلام فرمودند: هر ملتى كه بر محور اسلام ناب و دور از خرافات و اسلام ستيزكننده با كفر، شرك و طاغوت گرد آيد، مى تواند در مقابل بزرگترين قدرتهاى جهان بايستد و سنگين ترين فشارها را نيز تحمل كند و اين واقعيت را ملت مسلمان ايران به روشنى نشان داده است.
بر پايه همين گزارش پيش از سخنان حضرت آيت الله خامنه اى،آقاى محمد على انصارى مسؤول ستاد برگزارى مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمينى(رض) طى سخنان كوتاهى بر انسجام در برنامه هاى مربوط به ميهمانان خارجى شركت كننده در اين مراسم تأكيد كرد و گفت: انقلاب و نظام مقدس اسلامى امروز همچون سنگرى مستحكم از ارزشهاى ناب و اسلام محمدى دفاع مى كند و ترديدى نيست كه اين انقلاب زمينه ساز حاكميت صالحان در سراسر جهان خواهد شد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /