پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار دست‏اندركاران برگزارى مراسم سالگرد ارتحال امام خمينى (رض)

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امروز در ديدار دست اندركاران برگزارى مراسم سالگرد ارتحال امام خمينى (رض) با ايشان طى سخنانى از آن حضرت به عنوان گنجى تمام نشدنى و يك منبع عظيم ثروت معنوى ياد كردند و ضرورت استفاده از بيان هنرى براى تبيين حقيقت وجود ناشناخته امام خمينى (رض) را مورد تأكيد قرار دادند.
مقام معظم رهبرى در اين ديدار، جاذبه معنوى امام (رض) و محبت دلهاى مردم به آن حضرت را يكى از خصوصيات مهم امام و عطيه الهى به آن بزرگوار توصيف كردند و فرمودند: هيچ كس به قدر ما كه سالهاى متمادى با امام انس و معاشرت داشتيم، خصوصيات آن بزرگوار را كه براى افراد مكشوف نيست نمى داند. امام گنج بى پايانى بود كه هنوز ناشناخته مانده است و ما در سالهاى بعد از پيروزى انقلاب اسلامى تا كنون به طور دائم از اين گنج استفاده كرده ايم .
حضرت آيت الله خامنه اى نام امام خمينى (رض) را موجب بلندآوازه شدن ايران اسلامى دانستند و فرمودند: احترام عميق و خضوع و خشوع سران و مقامات كشورها نسبت به ملت و مسؤولان ايران اسلامى همواره مرهون وجود آن گنج عظميم است زيرا نام، ياد و خصوصياتى از امام، همانند رايحه اى دل انگيز فضا را پر كرده و آحاد مردم در اقصى نقاط جهان ، مجذوب آن شده اند و دنيا، ايران اسلامى و ملت ما را به نام امام شناخته است.
رهبر معظم انقلاب اسلامى شناساندن امام (رض) به نسل جوان كشور را ضرورى خواندند و فرمودند: بايد مراقب باشيم كه امام (رض) براى نسلهاى رو به گسترش كشور و كسانى كه دوران امام (رض) و دفاع مقدس را درك نكردند، ناشناخته نماند. هويت امام (رض) امانت بسيار بزرگى است كه بايد نسلهاى بعد را به درستى با آن آشنا كنيم تا محبت به امام به آنها نيز منتقل شود.
مقام معظم رهبرى ناشناخته ماندن حقيقت درخشان انسانهاى بزرگى مانند پيامبر عظيم الشأن اسلام (ص) و اميرالمؤمنين حضرت على (ع) را در طول چند قرن، خاطرنشان كردند و فرمودند: حقايق بسيارى از جمله چهره انبياء و اولياء در طول ساليان متمادى براثر عوارض گوناگونى مانند عناد دشمنان و يا كوتاهى دوستان، ناشناخته ماند. ما بايد از آن بترسيم كه مبادا امام خمينى(رض) در ذهن كسانى كه بيشترين نياز را به گنج وجود آن حضرت و محبت به امام دارند، ناشناخته بماند.
حضرت آيت الله خامنه اى از اقدامات انجام شده براى معرفى شخصيت و آثار امام (رض) ابراز خرسندى كردند ولى آن را كافى ندانستند و فرمودند: ابزار تبليغى فراوانى در دنيا وجود دارد كه متأسفانه حقايق ارزشمند ما از آنها بى نصيب مانده اند . ما بايد از هنر و بيان هنرى براى تبيين حقايق خود، استفاده كنيم زيرا خاصيت هنر در اين است كه حقايق را با يك بينش زيبا، لطيف، آراسته و رنگين بيان مى كند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى در پايان سخنانشان با تأكيد بر لزوم استفاده از كارهاى هنرى خوب براى شناساندن امام (رض) به نسلهاى آينده فرمودند: من نگران آن هستم كه نسلهاى جوان، پاك و آماده حضور در صحنه، امام را نشناسند و ما نتوانيم اين نسلهاى آينده را از محبت، معرفت و ارتباط با آن بزرگوار، بى نياز كنيم. بنا بر اين درخواست مى كنم در اين زمينه كارهاى حقيقى و سطح بالا را توقع و ترغب كنيد و به كمتر از اين قانع نباشيد.
بر پايه همين گزارش پيش از سخنان مقام معظم رهبرى، آقاى محمد على انصارى مسؤول ستاد برگزارى مراسم سالگرد ارتحال امام (رض)، گزارشى از اقدامات انجام شده براى برگزارى مراسم گراميداشت ياد امام (رض) ارايه كرد و افزود: وجود امام براى عالم اسلام، هديه اى آسمانى بود و نعمت وجود رهبر معظم انقلاب نيز بركت ديگرى است كه هر روز شعاع آن براى تحقق اسلام راستين، گسترده تر مى شود.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /