پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار رئيس، معاونان و مديران سازمان صدا و سيما

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى با تأكيد بر جهتگيرى ارزشى و ارتقاء سطح فكر مردم در برنامه هاى صدا و سيما، حضور اكثريت قاطع مردم را در انتخابات رياست جمهورى، ضامن امنيت نظام جمهورى اسلامى دانستند.
مقام معظم رهبرى در ديدار رئيس، معاونان و مديران سازمان صدا و سيماى جمهورى اسلامى ايران، با تشكر از تلاش كاركنان اين سازمان، عملكرد صدا و سيما را پيوسته، دلسوزانه، همه جانبه نگر، از روى علاقه و تكليف ارزيابى كردند و با اشاره بر جهتگيرى ارزشى برنامه ها و اهتمام حقيقى به بالا بردن سطح فكر مردم فرمودند: حجم تلاشهايى كه در صدا و سيما انجام مى گيرد هم از جهت كميت و هم از جهت كيفيت قابل توجه است.
حضرت آيت الله خامنه اى با تأكيد بر ضرورت افزايش كيفيت و محتواى برنامه دينى، لزوم پرهيز از ابتذال در برنامه هاى تفريحى صدا و سيما را يادآور شدند و فرمودند: در صدا و سيما كمبود طنز احساس مى شود. مقوله ى طنز غير از مقوله فكاهى و تفريح است و طنز پرداز، سخن جدى را با شوخ طبعى خود در لعابى لطيف و بيانى شيرين مطرح مى كند و موجب ارتباط با مخاطب مى شود.
مقام معظم رهبرى مراتب تشكر خود را از كاركنان صدا و سيما در ارتباط با مسأله انتخابات ابراز كردند و فرمودند: صدا و سيما در مسأله مربوط به تبليغ انتخابات و شوق انگيزى در دلهاى مردم بسيار خوب حركت كرده است و در سالهاى اخير نيز شاهد عملكرد خوب صدا و سيما در مسأله انتخابات مجلس پنجم و همچنين جريانهاى سياسى جارى از جمله راهپيماييهاى 22 بهمن و روز جهانى قدس در سال گذشته بوديم. صدا و سيما در حال ترويج انتخابات است و اين كار را هم بسيار خوب ادامه مى دهد.
حضرت آيت الله خامنه اى ضرورت مطرح شدن معيارها براى انتخاب نامزد اصلح از سوى مردم را يادآور شدند و فرمودند: بايد كارى كرد كه مردم خودشان انتخاب كنند و براى آن كه مردم قدرت انتخاب داشته باشند، صدا و سيما بايد معيارها را به روشهاى هنرى و خوب بيان كند تا به انتخاب حق و اصلح منتهى شود.
مقام معظم رهبرى با تأكيد بر شناخت خويش از نامزدهاى انتخابات رياست جمهورى فرمودند: گمان نمى كنم هيچكس به قدر من نا مزدهاى فعلى انتخابات را بشناسد. برخى از آنها را از دوران مبارزه و برخى ديگر را از آغاز پيروزى انقلاب مى شناسم و بنا بر اين انتخاب اصلح امرى طبيعى است.
حضرت آيت الله خامنه اى انتخابات را بهترين عرصه حضور مردم در صحنه سياسى كشور توصيف كردند و خطاب به مسؤولان صدا و سيما فرمودند: كارى كنيد كه انتخابات در چشم مردم شيرين، مستدل و موجه شود و مردم به عنوان يك وظيفه در پاى صندوقهاى رأى حضور پيدا كنند. اگر چه تعداد آراء فرد منتخب مهم است اما اينجانب به حضور مردم در پاى صندوقها بيشتر اهميت مى دهم و بايد اكثريت قاطعى از واجدين شرايط رأى دادن احساس مسؤوليت كنند و در پاى صندوقها حاضر شوند. زيرا با اين كار امنيت نظام جمهورى اسلامى در مقابل خصومتهاى مستمر دشمنان ملت ايران تضمين و تأمين خواهد شد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى در پايان سخنانشان اظهار اطمينان كردند كه با حضور مردم در انتخابات رياست جمهورى، خداوند متعال آنچه را به صلاح كشور و ملت ايران باشد پيش خواهد آورد.
بر پايه همين گزارش پيش از سخنان مقام معظم رهبرى، آقاى دكتر لاريجانى رئيس سازمان صدا و سيما گزارشى را در مورد توسعه برنامه هاى مختلف صدا و سيما به استحضار رساند و طى آن گفت كه جهتگيرى برنامه هاى صدا و سيما از نظر محتوايى به سمت تعميق فكر دينى و تقويت هويت ملى و تبليغ ارزشهاى انقلاب اسلامى است.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /