پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدارخانواده‏هاى شهدا و دست‏اندركاران برگزارى مراسم گراميداشت 36 هزار شهيد

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امروز در ديدار خانواده هاى معظم سرداران شهيد استان تهران و دست اندركاران برگزارى مراسم گراميداشت 36 هزار شهيد اين استان با ايشان طى سخنانى بر نترسيدن و هضم نشدن در مقابل دشمن و درك عظمت اتكاء به نفس و توكل به خدا در همه امور زندگى به عنوان پيام شهدا به امت اسلام تأكيد كردند و پيروزى كلمه الله و تحقق اهداف عالى ربوبى در قبال عالم آفرينش را ثمره ايثار و گذشت انسانهاى مؤمن و ناديده گرفتن خود در برابر اراده الهى دانستند.
مقام معظم رهبرى در اين ديدار كه در فضايى آكنده از عطر شهادت و معنويت انجام شد؛از خانواده هاى معظم شهدا به عنوان مرزداران فضيلت در طول دفاع مقدس نام بردند و فرمودند: فضيلت خانواده هاى مكرم شهدا از لحاظ عظمت، بلافاصله پشت سر شهداست زيرا آنان و بويژه مادران و فرزندان شهدا توانسته اند روحيه والاى ملت بزرگ ايران را حفظ و روحيه دشمنان را تضعيف كنند.
حضرت آيت الله خامنه اى از اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامى در گراميداشت مقام شهدا تقدير و تشكر كردند و فرمودند: علاوه بر سپاه پاسداران، ارتش، بسيج و دستگاههاى دولتى بايد ياد شهدا را زنده نگهدارند و مفهوم با عظمت، پرارزش و بسيار مؤثر شهادت را در ميان ملت مبارز ايران احيا و حفظ كنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى، شهادت را حقيقتى شگفت آور توصيف كردند و فرمودند: شهدا، ستارگان درخشانى هستند كه هر يك مى توانند عالمى را روشن كنند و اگر اين حقيقت زنده بماند، تقديس شود و مورد تكريم قرار گيرد، تاريخ براى هميشه از آن بهره خواهد برد، همچنانكه تاريخ بشريت همچنان از خون به ناحق ريخته شده حضرت اباعبدالله الحسين(ع) استفاده مى كند.
مقام معظم رهبرى در تبيين پيام شهيدان فرمودند: شهيد در مقابل ذات مقدس، ربوبى و اراده الهى و در قبال دين خدا، از جان خود گذشت كرد و خود را به حساب نياورد؛ بنا بر اين براى جلب رضاى خداوند و تحقق مقاصد عالى الهى در قبال عالم آفرينش، انسانهاى مؤمن بايد خود را ناديده بگيرند و در ايران اسلامى نيز با ايثار و گذشت بندگان مؤمن خدا، انقلاب اسلامى به پيروزى رسيد و حكومت اسلامى در اين نقطه از جهان اقامه شد.
حضرت آيت الله خامنه اى از استقامت، ايستادگى مطلق، نترسيدن و منفعل نشدن در مقابل دشمن به عنوان پيام دوم شهيدان ياد كردند و فرمودند: دولتهاى استكبارى تمامى همت خود را به كار بسته اند تا هر مقاومتى را از طريق منفعل كردن آن در هم بكوبند. انفعال در مقابل دشمن بزرگترين اشتباه است و نبايد تحت تأثير دشمن قرار گرفت.
رهبر معظم انقلاب اسلامى به جنجال آفرينى دولتهاى استكبارى در مورد حقوق زن، دمكراسى، حقوق بشر و حمايت ايران از نهضتهاى آزاديبخش اشاره كردند و فرمودند: سردمداران استكبار و در راس آنها آمريكا، هيچ ارزشى براى حقوق بشر قائل نيستند و آن را به عنوان چماقى براى كوبيدن ملتها و دولتهايى كه در برابر آنها مقاومت مى كنند، مورد استفاده قرار مى دهند. در شرايطى كه دولت بعثى عراق از سلاحهاى شيميايى و كشتار جمعى در جنگ تحميلى استفاده مى كرد، آمريكا نام دولت عراق را از فهرست دولتهاى حامى تروريست خارج كرد تا او بتواند نقش خيانت آميز خود را در قبال جمهورى اسلامى ايران به انجام برساند.
مقام معظم رهبرى دولتهاى مستكبر نظير آمريكا را بزرگترين پشتوانه نقض حقوق بشر در هر نقطه اى از جهان توصيف كردند و فرمودند: پس از اقامه حكومت حق در ايران اسلامى ، زنان مسلمان ايران توانستند تا حدود زيادى شخصيت حقيقى خويش را پيدا كنند و عظمت روحيه خود را در ميدانهاى سياسى و فرهنگى نشان دهند؛ ولى با اين همه غربيها درباره تضييع حقوق زن در جمهورى اسلامى ايران قلم فرسايى و جوسازى كنند.
حضرت آيت الله خامنه اى هرگونه اظهار نظر براى جلب رضايت غربيها را يك سياست و فعل غلط برشمردند و فرمودند: چرا بايد كسانى در مورد حقوق بشر و يا درباره زن بگونه اى حرف بزنند كه با نظر اسلام مخالف باشد و به ترتيبى سخن بگويند كه گويى ما بايد خود را به نقطه نظر غربيها نزديك كنيم. اين غربيها هستند كه بايد نقطه نظرات خود را به ما نزديك كنند. آنها بايد ديدگاه غلط و باطل خود را در قبال مسئله زن و حقوق بشر و مسئله آزادى و دموكراسى تصحيح و اصلاح كنند و بانظرات اسلامى تطبيق دهند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى بر ضرورت پرهيز از هرگونه برخورد انفعالى در برابر دشمن تأكيد كردند و فرمودند: ملت ايران نشان داده است كه در مقابل پرروييها و افزون طلبيهاى دشمن، حتى يك قدم عقب نشينى نمى كند و حاضر نيست به خاطر ديدگاههاى دشمن و راضى كردن او مبانى اسلام را كنار بگذارد.
مقام معظم رهبرى به تلاش دشمنان اسلام براى باز كردن جاى پا در مسائل سياسى و فرهنگى اشاره كردند و فرمودند:ملت ايران در تمامى عرصه ها بر اصول اسلامى پاى خود فشرد و دنيا بايد بداند كه ملت ايران با دقت تلاشهاى دشمن را زير نظر دارد و در مقابل استكبار و روحيه استكبارى قدرتها و دولتهاى مداخله گر خواهد ايستاد.
حضرت آيت الله خامنه اى هدف غربيها از اظهار نظر در مورد كانديداهاى رياست جمهورى را، دخالت در امور ايران دانستند و فرمودند: دنيا بداند هر يك از افرادى كه در عرصه رياست جمهورى وارد شده اند اگر كمترين نشانه نرمشى را در مقابل آمريكا، دخالتهاى غربى و تجاوزهاى فرهنگى و سياسى بيگانگان از خود نشان دهند، ملت به چنين كسى قطعا رأى نخواهند داد. مردم به كسى رأى مى دهند كه بدانند در مقابل آمريكا و افزون طلبى دولتهاى متجاوز وتوقع و خود كامه و تهاجم فرهنگ بيگانه خواهد ايستاد و مردم اين مواضع را از هر كس كه بيشتر ملاحظه كنند، گرايش بيشترى به او پيدا خواهند كرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى در پايان سخنانشان ابراز اطمينان كردند كه خداوند متعال در تجربه انتخابات رياست جمهورى آنچه را كه به صلاح دين و دنياى ملت ايران است پيش خواهد برد.
بر پايه همين گزارش پيش از سخنان مقام معظم رهبرى سردار سرلشكر محسن رضايى فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامى گزارشى از برگزارى كنگره بزرگداشت 36 هزار شهيد استان تهران ارائه كرد. همچنين مادر شهيدان طالقانى كه سه فرزند خود را تقديم اسلام كرده است و همچنين فرزند سردار شهيد ناصر كاظمى طى سخنانى بر پيوند پايدار خود با رهبر معظم انقلاب اسلامى و تعهد خويش به ادامه راه شهيدان تأكيد كردند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /