پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

حكم انتصاب محمد هاشمي به سمت رياست سازمان صدا و سيما

طي حكمي حضرت آيت ‌ا... خامنه اي مدظله رهبر معظم جمهوري اسلامي ايران آقاي محمد هاشمي به سمت رياست سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران منصوب شد. متن حكم به اين شرح است.
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب آقاي محمد هاشمي
در اجراي اصل يكصد و دهم قانون اساسي جنابعالي را كه از تعهد و تجربه‌اي ممتد در مديريت دستگاه عظيم و مهم صدا و سيماي جمهوري اسلامي برخوردار مي باشيد به رياست اين سازمان منصوب مي‎كنم.
لازم است يادآوري كنم كه اين دستگاه حساس و پر اهميت كه امام كبيرمان آن را دانشگاهي فراتر از پهناي تمامي كشور و ملت مي دانستند وظيفه اي ايجاد رشد فكري و فرهنگي و سياسي و تبيين اسلام و مقابله با توطئه هاي تبليغاتي را بر عهده دارد و در آن بايد: پيام، هنر، انتخاب زبان و موضوع متناسب و تهي بودن از هر بدآموزي، به عنوان چهار اصل هميشگي، مورد توجه مديران و كاركنان و برنامه‎ريزان و مجريان باشد. در همه برنامه ها با وجود تنوع موضوعات، شرط اصلي آن است كه به نحوي در خدمت هدف هاي اسلام و انقلاب قرار گيرند. صدا و سيما بايد استقلال فكري و عملي ملت ايران، نظام جمهوري اسلامي و اصل نه شرقي و نه غربي را با ارائه ي فرهنگ و انديشه و هنر خودي و اصيل و غني، ترويج و تحكيم كنند. و در برابر فرهنگ و هنر و انديشه ي تحميلي و بيگانه، حالت تهاجمي داشته باشد و بايد با انتخاب بهترين شيوه ها و بليغ ترين زبان ها، غبار غربت و انزوا را از چهره ي مفاهيم عميق اسلام و حقايق درخشان قرآن، بسترد و ارمغاني را كه ملت هاي مسلمان در سراسر جهان از نظام جمهوري اسلامي انتظاري مي برند در دسترس آنان قرار دهد.
بديهي است كه براي اين منظور، به همكاراني انديشمند و متعهد و با اخلاص و نيز به مركزي براي تحقيقات و مطالعات و سنجش و نظارت مستمر بر توليد و پخش، نيازمنديد تا هم دستگاه را از نظربنيه علمي، نيرومند سازيد و هم از خطا و غرض در جريان عمل مانع گرديد. تقويت و تجهيز فني و مادي دستگاه ها نيز تكليف ديگري است كه بايد به صورت برنامه ريزي شده دنبال نمائيد.
توصيه ي مؤكد اينجانب، اهميت دادن به برنامه هاي جوانان و نوجوانان است كه بايد ضمن برخورداري از استحكام بنيادين، با شيوه هاي جذاب و سالم و شادي بخش همراه باشد. در ارائه ي تصوير و صدا لازم است از هرگونه ارائه اي كه متضمن بدآموزي در انديشه و رفتار باشد، اجتناب شود تا اين ابزار مهم و همگاني ‌وسيله ي فساد و افساد نگردد.
مقتضي است لايحه ي مربوط به قانون اداره ي صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران به سرعت تهيه و براي طي مراحل تصويب بر دولت و مجلس شوراي اسلامي عرضه گردد.
توفيق جنابعالي در انجام شايسته ي اين مسؤوليت بزرگ و خطير و مؤثر را از خداوند متعال مسئلت مي‎نمايم.

سيد علي خامنه اي
22/6/68
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /