پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار جمعى از علما، روحانيون، فضلا و مبلغين

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امروز در ديدار جمع زيادى از علما، روحانيون، فضلا و مبلغين با ايشان طى سخنانى آگاهى مبلغين به مسايل سياسى روز و ضرورتهاى تبليغ را ضرورى خواندند و با بيان اهميت حضور مردم در انتخابات رياست جمهورى، از علما و روحانيون خواستند كه به مردم براى گزينش فرد اصلح كمك كنند.
مقام معظم رهبرى در اين ديدار كه در آستانه فرارسيدن ماه محرم انجام شد، نسبت به غافل نبودن مردم از اهميت انتخابات رياست جمهورى ابراز اطمينان كردند و فرمودند: براساس معيارهاى سياسى جهان، حضور مردم ايران در صحنه هاى گوناگون، نقش تعيين كننده اى در قضاوتها و تشخيصها و تصميمات ديگران دارد و نفس اتكا نظام اسلامى به مردم از حداكثر اهميت برخوردار است. بنا بر اين در شرايطى كه دشمنان اسلام مايلند خود را به همدستى عليه جمهورى اسلامى ايران نايل كنند، اهميت حضور مردم در صحنه و از جمله انتخابات رياست جمهورى از هميشه بالاتر و بيشتر است.
حضرت آيت الله خامنه اى ضرورت گزينش خوب و آگاهانه در انتخابات رياست جمهورى را به عنوان وظيفه آحاد مردم مورد تأكيد قرار دادند و فرمودند: انتخاب كنندگان بايد براى گزينش اصلح تلاش كنند و به نامزدى رأى دهند كه امين ترين و در اداره امور كشور قادرترين فرد باشد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى علما را امين، مورد اعتماد و مرجعى قابل قبول براى مردم توصيف كردند و فرمودند: مردم تشخيص علما را تشخيص قابل احتجاج عندالله مى دانند و در مسائلى مانند انتخابات رياست جمهورى بيش از همه به علما اعتماد مى كنند؛ بنا بر اين علما بايد در انتخاب درست به مردم كمك كنند و به هنگام راهنمايى مردم، با حداكثر دقت كسى را معرفى كنند كه براى آن حجت داشته باشند و بتوانند در پيشگاه خداوند متعال پاسخگو باشند، زيرا عدم دخالت و نيز دخالت بدون حجت، خطرناك است.
مقام معظم رهبرى خطاب به علماى اسلام فرمودند: كارى كنيد كه مردم با رأى بالايى بتوانند يك شخص لايق، مدير، متعبد، متدين و مجرب در اداره امور كشور را انتخاب كنند. شما بايد در ميان نامزدها كسى را به مردم معرفى كنيد كه با معيارهاى صحيح، تطبيق كند.
حضرت آيت الله خامنه اى نفس شركت مردم در انتخابات را بسيار مهم خواندند و فرمودند: مهم انست كه تمامى واجدين شرايط در انتخابات شركت كنند و در چنين وضعى اگر نامزد صالح 55 در صد آرا را نيز به دست آورد، بهتر از انست كه شركت كنندگان در انتخابات كم باشند ولى فرد صالح با 90 در صد آرا انتخاب شود.
بر پايه همين گزارش رهبر معظم انقلاب اسلامى در بخش ديگرى از سخنانشان ضرورت انجام همفكرى و هماهنگى قبلى در مورد موضوعات و كيفيت تبليغ در ايام ماه محرم را خاطرنشان كردند و فرمودند: در دوران حاكميت اسلام، تبليغ به مفهوم بيان بخشى از مجموعه امور مربوط به اداره زندگى جامعه اسلامى است. دين شامل مسائل فردى و اجتماعى است و مبلغ دين بايد بتواند در مورد مجموعه مسائل زندگى از جمله سياست، اداره حكومت، ارتباطات خارجى، مسائل اقتصادى و رعايت اخلاق در امور مختلف زندگى تبليغ كند و مبلغ خوب كسى است كه جامعه خود و اوضاع جهان را به درستى بشناسد و آگاه باشد كه سخن او چه جناحى را در سطح جهان تقويت و يا چه جناحى را تضعيف مى كند.
مقام معظم رهبرى مسؤوليت اهل ايمان در دولت حق را مضاعف توصيف كردند و فرمودند: در جامعه اى كه دولت و نظام اجتماعى براساس دين بنا شده است، مبلغان دين نيز مسؤوليت مضاعفى دارند زيرا دين و سياست منفك از هم نيستند و سياست دينى به اندازه عبادت دينى مقدس است.
حضرت آيت الله خامنه اى عدم انفكاك دين از سياست را در شكستن هيمنه قدرتهاى ظالم و ناحق بسيار مهم دانستند و فرمودند: اهل دين كه قائل به عدم تفكيك دين از سياست هستند بايد سياست را بشناسند و آن را به خوبى بفهمند تا بتوانند در ميدان كار سياسى فعال باشند. سياست نه تنها موجب كتمان احكام الهى نمى شود بلكه انسان احكام و معارف الهى را با توجه به تمامى جوانب آن بيان مى كند.
اين گزارش حاكى است كه پيش از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامى، آيت الله استادى مدير حوزه علميه قم در سخنان كوتاهى به معرفى ديدار كنندگان پرداخت و ضرورت توجه به انجام تبليغ صحيح در ايام ماه محرم را خاطرنشان كرد.
در اين ديدار مبلغين اعزامى از سوى شوراى مديريت حوزه علميه، دفتر تبليغات اسلامى ، تيپ مستقل 83 رزمى تبليغى امام صادق (ع) و ائمه جماعات شهرستان قم. جمعى از مبلغين سازمان تبليغات اسلامى، ائمه جماعات مساجد استان تهران مبلغان اعزامى از سازمان اوقاف و امور خيريه به مناطق محروم و مرزى كشور. اعضاى جامعه روحانيت مبارز، مجمع روحانيون مبارز تهران و جامعه وعاظ تهران، مبلغين اعزامى به خارج از كشور از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامى، جمعى از روحانيون نيروهاى مسلح جمهورى اسلامى ايران، جمعى از روحانيون نهاد نمايندگى مقام معظم رهبرى در دانشگاهها،تعدادى از روحانيون بسيجى حوزه علميه مشهد حضور داشتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /