پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار كارگران و معلمان به مناسبت روز جهانى كار و كارگر و روز معلم

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امروز در ديدار هزاران تن از كارگران و معلمان كشور با ايشان كه به مناسبت روز جهانى كار و كارگر و روز معلم انجام شد طى سخنان بسيار مهمى، اظهارات و مواضع اخير وزراى امور خارجه اتحاديه اروپا را عليه جمهورى اسلامى ايران، وقيحانه، غيرصحيح و بى ادبانه خواندند و بر شدت مواضع ملت و دولت ايران در مقابل دولتهاى زورگو، مستكبر و بد طينت تأكيد كردند.
مقام معظم رهبرى در اين ديدار «وقاحت» را مناسب ترين كلمه براى موضعگيرى اتحاديه اروپا در فراخوانى ايران اسلامى به رعايت موازين حقوق بشر دانستند و فرمودند: دولتهاى اروپايى در يكصد سال اخير بيشترين نقض حقوق بشر را انجام داده اند . دو جنگ جهانى پر از مفسده را آنها به وجود آوردند و دهها كشور جهان را استعمار كردند. در عصر حاضر نيز همين دولتها و سردمداران اروپايى، كارخانه هاى توليد سلاحهاى شيميايى را در عراق به كار انداختند كه به آن همه فاجعه انجاميد و تأسيسات اتمى عراق را كه تهديدى براى منطقه محسوب مى شد، ايجاد كردند و اكنون نيز همين دولتمردان اروپايى براى جنايات اسرائيل زمينه سازى مى كنند.
حضرت آيت الله خامنه اى گناه استعمار و تضييع حقوق ملتها را فقط متوجه دولتهاى عضو اتحاديه اروپا دانستند و فرمودند: وجود دولتهاى اروپايى آميخته با نقض حقوق بشر است. آنها در برابر جنايات روزانه صهيونيستها در سرزمينهاى اشغالى، بمباران خانه هاى مردم عادى لبنان و آدم ربايى اسرائيل از روستاهاى اين كشور، سكوت كرده اند و خم به ابرو نمى آورند! جنايتكارانى كه در بوسنى و هرزگوين هزاران انسان بى گناه را كشتند و يا آنها را زنده به گور كردند، اكنون در خيابانهاى اروپا آزادانه راه مى روند و كسى نيز متعرض آنها نيست! بنا بر اين دولتهاى اروپايى با اين همه جناياتى كه خود انجام داده اند و يا در برابر چشم آنها انجام شده است، با متهم كردن نظام مردمى ايران به نقض حقوق بشر، وقاحت و پر رويى به خرج داده اند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى از قطع مذاكرات انتقادى اتحاديه اروپا با جمهورى اسلامى ايران استقبال كردند و فرمودند: استفاده از عنوان انتقادى براى گفتگوهاى اروپا با ايران، از آغاز اشتباه بوده است. انتقاد آنها در اين است كه چرا ملت و دولت ايران پايبند به اصول اسلامى است! اگر بحث بر سر انتقاد باشد، انتقاد ما از اروپاييها بيشتر است. آنها دولت ايران را به قطع گفتگوهاى انتقادى تهديد كرده اند، در حالى كه اين گفتگوها براى ايران اسلامى اهميتى ندارد و ما طالب آن نبوده ايم .
مقام معظم رهبرى از دشمنان ملت ايران با عناوينى چون وقيح، ظالم، غير منصف، پررو و بد دل ياد كردند و فرمودند: ملت ايران همچون كوهى استوار بر سر مواضع اصولى خود ايستاده است و به اظهارات وزراى خارجه اتحاديه اروپا نيز هيچ اهميتى نمى دهد و دولت جمهورى اسلامى ايران نيز بايد همچنان با كمال قدرت، در مقابل حركتهاى زشت بايستد.
حضرت آيت الله خامنه اى با بيان مواضع جمهورى اسلامى ايران در قبال اتحاديه اروپا فرمودند: به سفير آلمان در تهران تا مدتى نبايد اجازه ورود به ايران داده شود. همچنين از نظر ما مراجعت بقيه سفراى كشورهاى اروپايى كه به عنوان يك حركت به اصطلاح آشتى جويانه خواهان بازگشت به ايران هستند، بلامانع است،. اما براى رفتن سفراى جمهورى اسلامى ايران به آن كشورها هيچ عجله اى نخواهد بود و بايد با صبر و بهره گرفتن از فرصت، تصميمى كه مصلحت و عزت اسلامى اقتضا مى كند، اتخاذ شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامى بر بى نياز بودن ايران اسلامى به اروپا تأكيد كردند و فرمودند: ملت ايران قادر است كشور خود را بدون اروپا نيز اداره كند، آنچه كه مورد نياز ملت ايران است، در داخل كشور توليد مى شود و اگر چيزى لازم داشته باشيم، بسيارى از كشورها براى فروختن آن صف كشيده اند، بنا بر اين كشورهاى اروپايى نبايد تصور كنند كه صاحب دنيا هستند.
مقام معظم رهبرى، اتحاديه اروپا را در ماجراى اخير خود با ايران بازيچه دست صهيونيستها توصيف كردند و فرمودند: دولتهاى اروپايى نفهميدند كه با چه كسى طرف هستند و هنوز نمى دانند كه با اينگونه اظهارات، ايران اسلامى وادار به تسليم در برابر هيچ قدرتى نخواهد شد، بنا بر اين همه بايد بفهمند كه ملت ايران زنده، بيدار، بانشاط و با عزت، قدرت و صلابت است و به هيچكس احتياج ندارد و كسانى كه مى خواهند با ايران اسلامى ارتباط داشته باشند بايد بدانند كه اگر از موضع استكبارى برخورد كنند ملت ايران آنها را پس خواهد زد.
بر پايه همين گزارش، حضرت آيت الله خامنه اى در بخش ديگرى از سخنانشان معلم را مظهر علم و كارگر را مظهر عمل دانستند و فرمودند: قوام جامعه به علم و عمل است و با توسعه و پيشرفت تعليم و تربيت و كار و ابتكار، حركت كشور به سمت هدفها سريع خواهد شد و مشكلات نيز برطرف مى شود. بنا بر اين جامعه معلمان و مجموعه دست اندركاران تعليم و تربيت و نيز جامعه كارگرى و مجموعه كار و ابتكار و توليد در بخشهاى صنعتى و كشاورزى براى كشور حايز اهميت بسيار است.
رهبر معظم انقلاب اسلامى خنثى شدن تلاشهاى خباثت آميز دشمنان اسلام براى جدا كردن جامعه كارگرى و معلم كشور از متن مردم و انقلاب را ثمره ايمان و نورانيت قلب در اين دو قشر عظيم خواندند و ضمن تأكيد بر اهميت بهبود بخشيدن به كيفيت كار در هر دو بخش فرمودند: كار در اسلام، عبادت و ارزش شمرده شده است و لازمه آن نيز در اين است كه هر كس كارى را قبول كرد آن را به بهترين وجه انجام دهد.
مضمون و مفهوم وجدان كارى در احساس مسؤوليتى است كه هر كس بايد در قبال آن كار احساس كند و كليد حل مشكلات كشور نيز در اين است كه كننده هر كارى وجدان كارى داشته باشد.
مقام معظم رهبرى دقت و محكم كارى در انجام كارها را موجب پديدار شدن يك جامعه سرافراز و آباد و برخوردار از انسانهاى قوى، مستحكم و تسليم ناپذير در برابر دشمن دانستند و خطاب به مسئولان كشور فرمودند: ملت ايران داراى استعداد برجسته اى است و خوشبختانه طى چند سال اخير در اين زمينه اخبار و گزارشهاى مستندى در اختيار مردم قرار گرفت و بسيارى از جوانان ما توانستند در مسابقات جهانى و هماوردهاى علمى در قبول بعضى از كارهاى بزرگ و پيچيده و صنايع دقيق و ريز بر ديگران فايق بيايند و اين همان استعداد برجسته و شكوفا شده ايرانى است. بنا بر اين مسئولان كشور بايد بر تلاشهاى خود براى شكوفا كردن استعدادها و ابتكارها در محيطهاى كارگرى و محيط آموزش و پرورش بيافزايند.
حضرت آيت الله خامنه اى مسئوليت سنگين معلمان و كارگران را در حفظ قوام كار و استقلال كشور خاطر نشان كردند و در پايان سخنانشان فرمودند: ملت ايران در طول سالهاى پس از پيروزى انقلاب اسلامى گامهاى بلندى را به سوى توسعه كشور به پيش برداشته است و از لحاظ مواضع سياسى در مسايل بين المللى نيز مواضع خود را روز به روز صريحتر و روشن تر و قاطع تر كرده است.
به موجب اين گزارش پيش از سخنان مقام معظم رهبرى، آقايان كمالى و نجفى وزراى كار و امور اجتماعى و آموزش و پرورش، هر يك طى سخنانى بر نقش كارگران و معلمان در رشد و توسعه كشور و مقابله با تهاجم فرهنگى دشمنان اسلام تأكيد كردند و روز معلم و روز كارگر را به جامعه فرهنگيان و نيز جامعه كارگرى كشور تبريك گفتند.
اين گزارش همچنين حاكيست در اين ديدار معلمان و مديران نمونه سراسر كشور،دانشجويان مراكز تربيت معلم، جمعى از معلمان و مربيان تربيتى و پرورشى شهرهاى كرمان، يزد، چهار محال و بختيارى، همدان، فلاورجان و جيرفت، اعضاى ستاد بزرگداشت سالگرد استاد شهيد آيت الله مطهرى، اعضاى جامعه اسلامى كارگران، جمعى از كارگران نمونه و منتخب سال خانه كارگر، جمعى از كارگران كارخانجات مختلف و بسيجيان كارخانجات تهران، ورامين، رودسر و قهدريجان، دبير اتحاديه جهانى كارگران، چند تن از اعضاى اتحاديه كارگران سوريه و سودان و خانواده هاى شهداى منطقه قاناى لبنان حضور داشتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /