پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار جمعي از مردم لبنان و خانواده هاي شهدا و مردم تهران

حضرت آيت ا... خامنه اي رهبر و ولي امر مسلمين صبح امروز در ديدار جمعي از مبارزين شيعه لبنان و گروهي از خانواده هاي معظم شهداء و اقشار مختلف مردم تهران با ايشان با بيان شرايط حساس كنوني، به نمايندگان مجلس شوراي اسلامي توصيه كردند تا ضمن اجتناب از هر گونه تنازع و خصومتي، در تصميم گيري نسبت به وزراء بر لياقت ها و صلاحيت ها توجه كنند.
به گزارش خبرگزاري جموري اسلامي در اين ديدار كه با شعارهائي نظير «ما همه سرباز توائيم خامنه اي - گوش به فرمان توائيم خامنه اي » و « برادر روح ا... شد رهبر حزب ا...» توأم بود رهبر كشورمان طي بيانات مبسوطي به حمايت مكرر امام خميني رضوان ا... تعالي عليه از دولت اشاره كردند و با بيان ضرورت حمايت مردم از رئيس جمهور منتخب خود فرمودند: اگر دولتي مورد حمايت مردم و رئيس آن از محبوبيت بين آحاد مردم برخوردار باشد كارها آسان خواهد شد و مردم وظيفه دارنداز رئيس جمهور و دولتي كه با او همكاري خواهد كرد حمايت كنند.
رهبر جمهوري اسلامي ايران از مجلس شوراي اسلامي به عنوان يكي از بهترين مجالس قانونگذاري مردمي، آزاد و مستقل در سطح دنيا نام بردند و فرمودند: نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي آزادانه درباره وزراء تفحص كرده و به آنان رأي مي دهند اما امروز مصلحت نيست كه وزارتخانه اي بدون وزير بماند و در اين شرايط حساس كارهايش متوقف گردد. مردمي كه اينقدر وفاداري، اخلاص و صفا از خود نشان داده اند شايسته آن هستند كه امورشان انجام پذيرد و به گونه اي نباشد كه در مجلس شوراي اسلامي به خاطر اختلاف سليقه و نظرات شخصي به يك يا دو وزير رأي داده نشود و وزارتخانه اي بدون وزير بماند لذا شايسته است كه نمايندگان محترم به هنگام تصميم گيري در مورد وزراء بر روي لياقت‎ها و صلاحيت ها فكر كنند و نظر بدهند و به دلايل مختلف سياسي، خطي و شخصي و يا خداي ناكرده هواهاي نفساني نسبت به وزراء تصميم گيري نكنند.
ايشان ضرورت توجه به راه انداختن كار مردم را مورد تاكيد قرار دادند و فرمودند: شايسته نيست كه بخش عمده اي از كار اين مردم فداكار و بزرگوار در يك وزارتخانه به خاطر نداشتن وزير معطل بماند. مجلس در عين آزادي در اظهار نظر بايد صلاح كشور و ملت را رعايت كند و مصلحت اين زمان كه دنيا نگاهش را به اين كشور دوخته مورد توجه قرار دهد و ما نبايد با باز كردن زبان دشمنان به روي خود دل هاي اميدوار مردم را نااميد كنيم.
رهبر انقلاب اسلامي به تشريح دوران سياه قبل از پيروزي انقلاب اسلامي كه در آن سرنوشت ملت ايران بدست استكبار جهاني تعيين مي شد اشاره كردند و فرمودند: به بركت اسلام و رهبري خردمندانه امام خميني قدس سره ملت ايران توانست بر سرنوشت خود تسلط يافته و به آزادي، استقلال و عزت دست يابد. امروز كشور متعلق به مردم و دردست آنها ست. رئيس جمهور و نمايندگان قانونگذار مجلس را، خود مردم انتخاب مي كنند و اين خود پاداش و نعمت الهي به يك ملت با ايمان و مجاهد است.
حضرت آيةا... خامنه اي در بخش ديگري از سخنانشان با بيان اين مطلب كه مردم با ايمان مادر آينده نيز همچون گذشته با قدرت، مقاومت، ‌مجاهدت و آگاهي و هوشياري نظام اسلامي خود را كه نعمت بزرگ الهي است حفظ خواهند كرد افزودند: ملت ايران از آگاهي و هوشياري خوبي برخوردار است و كمتر ملتي را مي توان يافت كه به اندازه اين ملت از مسائل سياسي و بين المللي آگاهي و اطلاع داشته باشد و بايد در جهت افزايش قدرت تحليل مردم تلاش شود تا بتوانند در برابر حوادث، خود را حفظ كنند. امروز دنيا با تعجب و حيرت روند اوضاع داخلي ما را نظاره مي كند كه چگونه مردم در تمامي صحنه‌هاي كشور حضور مي يابند و همه اقشار ملت براي تحير بيشتر دشمن و خوشحال كردن دوستان خود در سراسر جهان بايد در سازندگي و آينده كشور تلاش كنند.
ايشان سپس به مسئله لبنان اشاره كردند و فرمودند: مسلمانان و نيروهاي مؤمن لبنان ثابت كردند كه اراده و ايمان انسان بر هرگونه سلاحي و تجهيزاتي تفوق دارد. همين جوانان و مؤمنين بودند كه توانستند تجاوز رژيم صهيونيستي ، آمريكا و فرانسه را متوقف كرده و آنان را با خفت و خواري به عقب‎نشيني وا دارند و قدرت هاي اروپائي و آمريكا كه نسبت به لبنان خط و نشان مي كشند نبايد وجود جوانان مؤمن را در لبنان فراموش كنند و ما اطمينان داريم كه جهان اسلام با تكيه بر همين ايمان اسلامي خواهد توانست عزت از دست رفته خود را بيش از گذشته بازيابد.
گزارش خبرنگار خبرگزاري جمهوري حاكيست در اين ديدار همچنين حجةالاسلام والمسلمين ايرواني طي سخناني كوتاهي به معرفي ديداركنندگان پرداخت و آمادگي آنان براي اطاعت از فرامين رهبر عظيم الشأن انقلاب را اعلام داشت.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /