پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار جمعى از فرماندهان و پرسنل ارتش جمهورى اسلامى ايران

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى و فرمانده كل قوا پيش از ظهر امروز در ديدار جمعى از فرماندهان و پرسنل ارتش جمهورى اسلامى ايران، با ايشان طى سخنانى از جنجال تبليغاتى دادگاه مى كونوس آلمان به عنوان خيمه شب بازى آمريكا با واسطه گرى اطلاعاتى و سياسى صهيونيستها ياد كردند و بازنده بودن دولت آلمان را به سبب از دست رفتن اعتماد ملت ايران به آن كشور مورد تأكيد قرار دادند.
مقام معظم رهبرى حوادث مربوط به دادگاه آلمان را يكى از زيباترين و شيرين ترين درسها براى ملت ايران توصيف كردند و فرمودند: خيمه شب بازى دادگاه آلمان درس بسيار مهمى براى پى بردن هر چه بيشتر ملت ايران به ماهيت استكبار بود اما در عين حال تجربه جديدى براى اروپا محسوب مى شد زيرا دولت ايالات متحده آمريكا با دلالى اطلاعاتى و سياسى صهيونيستها توانست در درجه اول دولت آلمان و سپس اروپائيها را در تنگنايى قرار دهد كه خود آنها به هيچ وجه مايل به آن نبودند.
حضرت آيت الله خامنه اى كار دادگاه مى كونوس آلمان را از نظر جمهورى اسلامى ايران يك صورت سازى بى اعتبار و بى ارزش خواندند و فرمودند: بخش عمده اين قضيه به انگيزه ها و هدفهاى مربوط مى شود كه اقطاب قدرت در جهان و در درجه اول دولت ايالات متحده آمريكا با همكارى دستگاه جاسوسى صهيونيستها دنبال كردند.
آمريكا در يك تحليل غلط و غير واقعى ديگر چنين تصور مى كرد كه جمهورى اسلامى ايران به پشت گرمى اروپا در مقابل تهديدها و زورگوييهاى آمريكا ايستاده است و حاضر به كوتاه آمدن از مواضع خود نيست ، بنا بر اين آمريكاييها آلمان را به عنوان يك حلقه ضعيف ولى مؤثر در اروپا، انتخاب كردند و در صدد برآمدند تا بلكه بتوانند ميان ايران و اروپا فاصله ايجاد كنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى عدم حضور آلمان در مسائل مهم جهانى نظير خاورميانه را نشان دهنده ضعف سياسى دولت آلمان دانستند و فرمودند: كشور آلمان با وجود برخوردارى از قوت و پيشرفت اقتصادى و علمى، از جهات سياسى در رديف دولتهاى درجه اول اروپايى قرار ندارد و از آنجا كه اين كشور طى چهار سال اخير ارتباطات دوجانبه قوى و متقنى را با ايران برقرار كرده است، دولت آمريكا با همدستى صهيونيستها براى به دام انداختن آلمان در اين قضيه تلاش كرد و سر انجام موفق شد اين كشور را در يك تنگناى جدى قرار دهد.
حضرت آيت الله خامنه اى تصور تسليم پذيرى ايران اسلامى در صورت فاصله گرفتن اروپا از ايران را ناشى از كندفهمى و تحليل غلط آمريكاييها توصيف كردند و فرمودند: اروپا، آمريكا، شوروى سابق و بسيارى از كشورهاى مرتجع اين منطقه با همدستى يكديگر يك جنگ نظامى آنچنانى را عليه ايران اسلامى سازماندهى كردند؛ اما اين ملت هشت سال مردانه ايستاد و مقاومت كرد. اكنون تعجب در اين است كه آنها چرا تجربه ها را تكرار مى كنند و بر چه اساسى در ذهن عليل خود چنين خيال باطلى را ايجاد كرده اند . ملت ايران به اعتماد اروپا و آسيا و ديگران در اين ميدان پا نگذاشته است كه با رفتن آنها احساس كند پشتش خالى شده است؛ بنا بر اين اگر دولت آمريكا و صهيونيستها بتوانند اروپا را از ايران جدا كنند و ده تا دشمن مانند اروپا در برابر ايران قرار دهند، اين ملت در مقابل زورگوييهاى آمريكا و هر دولت ديگر حتى يك قدم به عقب بر نخواهد داشت.
حضرت آيت الله خامنه اى از دولت آلمان به عنوان قربانى توطئه آمريكا و صهيونيزم ياد كردند و با تقصير كار خواندن دولت آلمان فرمودند: دولت آلمان چرا بايد در اين قضيه تا اين حد اشتباه كند و اجازه دهد كه در زير چشم و گوش او صهيونيستها اين خيمه شب بازى را به راه بياندازند و به ملت ايران اهانت كنند؟ دولت آلمان تجربه بسيار غلطى را از سر گذراند و بايد بهاى اين تقصير خود را بپردازد و به نظر من دولت آلمان بهاى سنگينى را هم پرداخته است و هم خواهد پرداخت.
آلمانها چيزى را در اين ماجرا باخته اند كه به آسانى به دست نخواهد آمد و آن از دست رفتن اعتماد ملت و دولت ايران نسبت به صداقت آلمان است.
رهبر معظم انقلاب اسلامى اعتماد جمهورى اسلامى ايران را به آلمان، نادرست و ناشى از يك زود باورى برشمردند و فرمودند: دولت ايران بايد آنچه را كه لازمه حكمت، مصلحت و اعتزاز ملت ايران است، با دقت و توجه لازم انجام دهد. اين ملت از يك ذخيره بسيار با ارزش، شامل تجربه ها و سرمايه هاى انسانى، مادى، معنوى و علمى برخوردار است و اگر تمامى دروازه ها را نيز ببندند از پاى نخواهد افتاد.
مقام معظم رهبرى پيشرفتهاى جمهورى اسلامى ايران در صنايع نظامى را خاطر نشان كردند و فرمودند: به بركت بسته شدن درها و قطع رابطه در دوران دشوار جنگ تحميلى؛ ملت ايران درخشيد و به پيشرفتهاى بزرگى در صنايع نظامى دست يافت و امروز ايران تواند سلاحهاى پيچيده را نيز توليد كند؛ بنا بر اين اگر مصلحت اين ملت ايجاب كند و تصميم بگيرد كه درها را ببندد، آن روز براى ايران اسلامى عيد خواهد بود زيرا نيروهاى سازنده و كارآمد با بكار انداختن استعدادهاى خود، در زمينه هاى ديگر نيز خواهند درخشيد.
حضرت آيت الله خامنه اى عملكرد برخى از كشورهاى اروپايى را در ماجراى دادگاه مى كونوس آلمان بسيار بد توصيف كردند و فرمودند: اينجانب به وزارت امور خارجه دستور داده ام كه رفتار دولتها را در اين نمايش بى معنى، به دقت ثبت كنند تا در حافظه تاريخى ملت ايران محفوظ بماند. برخى از كشورها خوب و عاقلانه و براساس درك درستى از منافع خود رفتار كردند؛ اما در عين حال تمامى اينها بايد به دقت ثبت شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامى بيشترين سود از خيمه شب بازى دادگاه مى كونوس را عايد ملت ايران دانستند و فرمودند: در اين آزمايش ملت ايران به روشنى احساس كرد كه دشمن در كمين است. ملت ايران بايد بيدار باشد زيرا خواب رفتن براى يك ملت، بزرگترين دشمن است و اين ماجرا نشان داد كه توصيه بيدارى به ملت ايران لازم و بجا بوده است.
بر پايه همين گزارش حضرت آيت الله خامنه اى فرمانده كل قوا در اين ديدار كه به مناسبت روز ارتش انجام شد، از ارتش ايران اسلامى به عنوان يك پديده و هويت جمعى جديد و متكى بر دين و اخلاق، استقلال و كارايى ياد كردند و آن را ركن ركينى براى دفاع از مرزهاى ميهن اسلامى و حراست از استقلال كشور دانستند.
فرمانده كل قوا از روز ارتش به عنوان يك عيد حقيقى براى نيروهاى مسلح و ملت ايران نام بردند و فرمودند: ارتش جمهورى اسلامى ايران يك حقيقت بسيار عبرت انگيز و تفكر طلب است. ارتش به عنوان يك هويت جمعى جديد برمبناى نوسازى به معناى درست كلمه ايجاد شده است، سازماندهى، جهتگيرى و تعامل آن با درون و بيرون خود براساس دين و اخلاق است، گوش به فرمان ديگران نيست و براى مصالح ملت و كشور خود حركت مى كند و كارايى آن در هشت سال دفاع مقدس نيز نشان داد كه نقش بسيار مهمى را در دفاع از كشور بر عهده دارد.
حضرت آيت الله خامنه اى خودسازى، آموزش، تقويت كادرها، انضباط و بالا بردن تواناييها و خوددارى از تجملات و تشريفات را براى نيروهاى مسلح دوران صلح، ضرورى خواندند و در پايان سخنانشان تصريح كردند كه آمريكا و هر قدرت جهانى ديگر كه انگيزه هاى خصمانه نسبت به جمهورى اسلامى ايران داشته باشد، نمى تواند در برابر ملت و دولت يكپارچه ايران هيچ غلطى بكند.
اين گزارش همچنين حاكيست كه پيش از سخنان فرمانده كل قوا، سرلشكر شهبازى رئيس ستاد مشترك ارتش جمهورى اسلامى ايران در اظهارات كوتاهى به حضور مردانه ارتش جمهورى اسلامى ايران در عرصه دفاع از ميهن اسلامى و خلق حماسه هاى جاويد اشاره كرد و پايبندى ارتش بر عهد و پيمان خود با خداوند متعال و فداكارى در راه حراست از كيان اسلام و ميهن اسلامى را مورد تأكيد قرار داد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /