پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

مراسم آيين غبارروبى از مضجع شريف حضرت امام رضا (ع)

در آستانه ميلاد با بركت ثامن الحجج على بن موسى الرضا (ع)، حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى، صبح امروز در آيين غبارروبى از مضجع شريف حضرت امام رضا (ع) كه در فضايى باشكوه و آكنده از اخلاص و معنويت برگزار شد شركت كردند.
در اين مراسم كه با طنين آيات روحبخش قرآن كريم در بارگاه ملكوتى على بن موسى الرضا (ع) و مداحى اهل بيت (ع) همراه بود، ضريح مطهر آن حضرت غبارروبى شد و مزار شريف امام رضا (ع) با گلاب ناب شستشو داده شد.
در اين آيين ملكوتى و نورانى علاوه بر حجت الاسلام والمسلمين واعظ طبسى، نماينده ولى فقيه و توليت آستان قدس رضوى، حجج اسلام والمسلمين محمدى گلپايگانى، رسولى محلاتى، محمدى رى شهرى و عبادى نيز مقام معظم رهبرى را همراهى مى كردند.
حضرت آيت الله خامنه اى در حالى كه لباس سفيدى را به تن داشتند وارد ضريح مطهر شدند و غبار بنشسته بر بقعه متبركه امام رضا(ع) را برگرفتند و جاى جاى آن را با گلاب ناب شستشو دادند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى سپس بر مزار شريف آن حضرت سر نهادند و دل و جان خويش را در پرتو انوار پرفيض حضرتش مصفا ساختند.
مقام معظم رهبرى همچنين در داخل ضريح مطهر به اقامه نماز پرداختند و براى عزت اسلام و مسلمين و بى اثر شدن توطئه ها و ترفندهاى شيطانى قدرتهاى استكبارى عليه كيان امت اسلام دعا كردند.
اين آيين باشكوه و معنوى حدود دو ساعت به طول انجاميد و در پايان آن حجت الاسلام والمسلمين واعظ طبسى نماينده ولى فقيه و توليت آستان قدس رضوى به هر يك از شركت كنندگان در اين مراسم مقدارى از غبار متبركه را اهدا كرد.
خاطر نشان مى سازد، حضرت آيت الله خامنه اى شب گذشته به منظور زيارت حرم مطهر على بن موسى الرضا (ع) و ديدار با مردم وارد شهر مقدس مشهد شدند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /