پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار اجتماع نيروهاى بسيجى و سپاهى در پادگان لشكر هفت ولى عصر

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى و فرمانده كل قوا امروز در اجتماع دهها هزار تن از نيروهاى بسيجى و سپاهى كه در پادگان لشكر هفت ولى عصر خوزستان تشكيل شد طى سخنانى پيروزى رزمندگان اسلام در جنگ تحميلى را ثمره صبر و بصيرت آنان، غافل نشدن از دشمن، كنار گذاشتن اختلافات و خطبازيهاى سياسى، انس با خدا و كسب تخصص و تبحر در كار دانستند و بر ضرورت تأسى از همين اصول به عنوان راه نجات دنيا و آخرت ملت ايران تأكيد كردند.
فرمانده كل قوا خطه خونبار خوزستان را پديده اى خاطره انگيز توصيف كردند و با تأكيد بر نقش اين استان در ورزيده شدن و بالندگى سپاه پاسداران انقلاب اسلامى فرمودند: خوزستان مهد سپاه پاسداران است زيرا سپاه در خوزستان و در لابلاى حوادث جنگ تحميلى به رشد و بالندگى رسيد و با حقايق جنگى كه با زشت ترين روشها و عقايد سياسى همراه بود آشنا شد.
حضرت آيت الله خامنه اى ارتباط جنگ تحميلى با سياست را پديده اى شگفت آور و عجيب خواندند و فرمودند: جنگ هشت ساله دشمنان اسلام عليه ملت مسلمان ايران يك طلسم جهانى و پديده اى نامشروع، نامعقول و غير قابل تصور در عرصه سياست بين المللى بود زيرا دو ابر قدرت جهان با وجود آن كه در صدها موضوع با يكديگر عميقا اختلاف داشتند و اساسا هويت يكديگر را نيز نفى مى كردند، هر دو بر سر مقابله با نظام جمهورى اسلامى ايران با هم كاملا به توافق رسيدند و چنين پديده اى در عرصه بين المللى بسيار عجيب و بى سابقه است.
رهبر معظم انقلاب اسلامى به مواجهه آگاهانه و فداكارانه رزمندگان اسلام در برابر اين پديده پيچيده اشاره كردند و فرمودند: كسى كه پرچم هدايت اسلامى را به دوش مى كشد بايد از بصيرت دينى و استقامت ايمانى برخوردار باشد و اين همان چيزى است كه موجب شد رزمندگان مؤمن و فداكار ايران اسلامى بتوانند اين همه معجزه بزرگ را در مصاف با دشمن به وجود آورند.
فرمانده كل قوا سرمايه معنوى ملت ايران را ذخيره اى ارزشمند براى جهت بخشيدن به حركتها و تغذيه روح و جان انسانها دانستند و فرمودند: آنچه در ميدان جنگ حاصل شد و ملت ايران آن را فهميد، اين است كه برقرار شدن هويت و حاكميت حقيقى اسلام در هر نقطه اى از جهان همانند آن عنصر عادل، پارسا، پاكدامن و ظلم ستيزى است كه قدرتهاى چپاولگر و استكبارى جهان هيچگاه با آن كنار نمى آيند.
مقام معظم رهبرى بر مقابله هميشگى اسلام و حكومت واقعى اسلامى با ظلم و ستم و استكبار در سطح جهان تأكيد كردند و فرمودند: كسانى كه با حقيقت و عدالت در تعارض هستند و با ظلم و ستم موافقت و همسويى دارند، هر جا كه پديده ظالمانه اى وجود داشته باشد، در خدمت او قرار مى گيرند و با هر پديده متمايل به حقى مخالفت مى كنند؛ بنا بر اين اساس استكبار بر ظلم و جور و عدوان است و حكومت آمريكا به عنوان بدترين حكومت دنيا در قله استكبار قرار دارد.
حضرت آيت الله خامنه اى هدف آمريكا در طرفدارى از رژيم صهيونيستى را تأمين منافع استكبارى خود برشمردند و فرمودند: اسرائيل خانه اعراب را اشغال كرده است، ولى متأسفانه وجود رژيم صهيونيستى به جاى آن كه موجب وحدت كشورهاى عربى شود، به تشتت ميان آنها انجاميده است و در چنين شرايطى است كه جمهورى اسلامى ايران با ظلم آشكار قدرتهاى جهانى بر ملت مظلوم فلسطين، به عنوان يك پديده پليد و زشت، مخالفت مى كند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى بر استمرار سياستهاى خصمانه دشمن تأكيد كردند و فرمودند: يك ملت بايد دشمن شناس باشد تا بتواند بهترين و عاقلانه ترين تصميمها را بگيرد و امروز ملت ايران بايد اختلافات را همانند دوران جنگ تحميلى كنار بگذارد و ارتباط خود را با خدا تقويت كند.
فرمانده كل قوا ضرورت پرهيز از اقدام و تصميم گيرى عكس العملى را مورد تأكيد قرار دادند و در پايان سخنانشان رزمندگان اسلام را به عمق بخشيدن به معرفت اسلامى و همراه كردن آن با بصيرت و آگاهى براى عملى كردن آرزوهاى امام عظيم الشأن (رض) فراخواندند.
بر پايه همين گزارش پيش از سخنان مقام معظم رهبرى، سردار سرلشكر پاسدار محسن رضايى فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامى از ايستادگى و مقاومت نيروهاى بسيجى و پاسدار در هشت سال جنگ تحميلى تجليل كرد و سپس فرمانده لشكر هفت ولى عصر گزارشى را در مورد سازماندهى يگانهاى مستقر در منطقه جنوب به استحضار رساند.
اين گزارش همچنين حاكيست، حضرت آيت الله خامنه اى امروز به سفر هشت روزه خود به استان خوزستان پايان دادند و به تهران بازگشتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /