پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار مسؤولان و مديران استان خوزستان

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى شب گذشته در ديدار مسؤولان و مديران استان خوزستان با ايشان طى سخنانى پيوند قلبى عميق و محبت آميز مردم با مسؤولان را يادآور شدند و خدمت صادقانه به مردم را يك وظيفه شرعى، عقلى و وجدانى مسؤولان دانستند.
مقام معظم رهبرى از مردم به عنوان يك لشكر عظيم الهى و پشتوانه نيرومند نظام اسلامى ياد كردند و فرمودند: اسلام ما را موظف كرده است كه به مردم خدمت كنيم و كسانى كه در هر سطحى از نظام اسلامى مسؤوليتى را قبول مى كنند، بايد در همه حال خود را خدمتگزار مردم بدانند، زيرا در اين نظام مقدس، مسؤوليت وسيله اى براى بهره مندى و تأمين آينده و رفاه شخصى محسوب نمى شود.
حضرت آيت الله خامنه اى آنچه را كه از پول، امكانات و قدرت امضاء در اختيار مسؤولان است، متعلق به مردم دانستند و فرمودند: ما انباردار و صندوقدار مجموعه مردم هستيم و وظيفه طبيعى و انسانى ما اين است كه براى تأمين نيازهاى مردم و ارائه اين خدمت به آنان، سر از پا نشناسيم، بنا بر اين مسؤولان نظام در هر رده اى كه هستند، بايد مسؤوليت خود را به عنوان فرصتى براى خدمت به مردم قدر بدانند، آن را همانند گوهرى گرانبها براى خود حفظ كنند و تمام توان و نيروى خود را در جهت انجام هر چه بهتر آن بكار بزنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى هدف از سفرشان را به مناطق مختلف كشور علاوه بر جنبه هاى عاطفى، انسانى و ارتباط با مردم، كمك به حل برخى از مشكلات دولت در زمينه صرف و تأمين اعتبارات لازم و باز كردن گره هاى ريز از كارهاى مربوط به مردم برشمردند و فرمودند: توقع ما از مسؤولان و مديران دستگاههاى اجرايى و قضايى هر استان و نيروهاى مسلح و انتظامى، اين است كه هرگاه تصميمى در اين سفرها گرفته شد، تمامى تلاش خود را براى انجام هر چه سريعتر و بهتر آن متمركز كنند و با اين كار خود، به مردم احساس اميد و نشاط و انگيزه ببخشند.
مقام معظم رهبرى حفظ اتصال و ارتباط صميمى و نزديك دستگاههاى اجرايى با مردم را يك مسأله اساسى و اصلى دانستند و فرمودند: ما بايد وصل خود را با مردم روز به روز بيشتر كنيم و اينجانب دغدغه آن را دارم كه مبادا با قدرناشناسى ما، آنچه كه امروز مثل يك نعمت بيدريغ در اختيار ما گذاشته شده است، گرفته شود؛ در آن صورت همه چيز تمام خواهد شد، زيرا وضع نظام جمهورى اسلامى بگونه اى است كه اگر اين رابطه قلبى وجود نداشته باشد، كشور را نمى توان اداره كرد.
حضرت آيت الله خامنه اى آگاهى، هوشيارى و احساس مالكيت مردم نسبت به انقلاب و مسائل كشور را خاطر نشان كردند و فرمودند: آنچه موجب شد كه حكومتهاى سوسياليستى در اروپاى شرقى و كشور با عظمتى مانند شوروى سابق، به سرعت در هم پيچيده شوند، در واقع از تبليغات راديوهاى بيگانه و تيز كردن آتش مردم بوسيله آنها ناشى مى شد؛ تبليغاتى كه امروز با آن يك چهره موجه و پاكيزه را زشت و پليد وانمود مى سازند و به يك ملت راحت و بى دغدغه، تلقين مى كنند كه دچار مشكل، دغدغه و اعتصاب است. تأثير و نقش تعيين كننده تبليغات، از مسائل اثبات شده دنياست؛ اما دغدغه آمريكا و صهيونيستها اين است كه چرا اين ترفند در مورد ايران، مؤثر واقع نمى شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامى به دشمنى بدترين انسانها و رژيمهاى دنيا با نظام اسلامى اشاره كردند و افزودند: در كشورى كه بافت جمعيتى آن جزو جوانترين كشورهاى دنياست، هيچ عاملى نمى تواند امنيت و سلامت اين كشور، تداوم حاكميت نظام و امكان كار و سازندگى را بجز اتصال با مردم تأمين كند و اين اتصال و ارتباط نيز تنها در سايه حسن عمل مسؤولان ممكن مى شود.
مقام معظم رهبرى اقدامات و فعاليتهاى عظيم انجام شده در سالهاى كوتاه پس از جنگ تحميلى را لازم، اما ناكافى خواندند و فرمودند: براى برطرف كردن معضلات زندگى مردم ، هنوز كارهاى بسيارى بايد انجام شود و براى مهار تورم و قدرت بخشيدن به پول ملى نيز اهتمام و تلاش مجدانه اى لازم است به عمل آيد و از هر كارى كه در تعارض با آن باشد، بايد جلوگيرى شود.
حضرت آيت الله خامنه اى به تصميمات اتخاذ شده براى چاره انديشى در مورد مسأله اشتغال و معضلات فرهنگى در استان خوزستان اشاره كردند و فرمودند: استاندار خوزستان فردى زحمتكش، خوش فكر، متدين و لايق است و در سايه تلاشهاى او و مسؤولان دلسوز دستگاههاى اجرايى اين استان و نيز توان حقيقتا تحسين برانگيز رئيس جمهور محترم در پيگيرى امور، امروز خوزستان به يكى از استانهاى پرتحرك تبديل شده است و بناى اقتصادى كشور در آن نيز سريعتر و پرشتاب تر است.
رهبر معظم انقلاب اسلامى اهميت حضور مسؤولان در ميان مردم و امكان دسترسى مردم به مسؤولان را خاطر نشان كردند و فرمودند: براساس تعليمات اسلامى، روابط ميان مسؤولان و مردم بايد عاطفى و صميمانه باشد. مردم گاهى سختيها را تحمل مى كنند، مشروط بر آن كه بدانند مسؤول مربوطه نيز با آنان با صفا و محبت برخورد مى كند و خوى اشرافى گرى، انحصارطلبى و انحصارخواهى در او وجود ندارد. بنا بر اين احساس تواضع در مقابل مردم بايد در رفتار مسؤولان، در هر رده اى كه هستند، تجلى پيدا كند و اين مسأله نمى تواند حالت تصنعى داشته باشد؛ زيرا در هر صورت تكبر، و نخوت، روحيه اشرافى گرى و برترى جويى به نوعى بروز مى كند و در چنين وضعيتى، محبت و صميمت از بين خواهد رفت.
مقام معظم رهبرى روحيه اشرافى گرى را در تضاد با صفا و صميميت ميان مردم و مسؤولان دانستند و فرمودند: مسؤول در جمهورى اسلامى، يك حدود و وظايفى را بايد رعايت كند. زندگى، نوع غذا و مصرف او و اعضاى خانواده اش، بايد شبيه ضعفاى مردم باشد و در اين صورت است كه مردم او را از خود و خود را همراه او مى دانند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى ضرورت شركت مسؤولان را در نمازهاى جمعه، حضور بر مزار شهيدان و ارتباط با خانواده هاى معظم شهدا، مورد تأكيد قرار دادند و فرمودند: در كردار و رفتار مسئولان نظام، بايد پايبندى به ارزشها منعكس باشد. عنصر حزب اللهى بايد مورد احترام و تكريم قرار گيرد و روحيه حزب اللهى گرى در همه جاى كشور ترويج و ارزشها به سكه اى رايج تبديل شود؛ زيرا در اين صورت است كه مردم پشتوانه نيرومند نظام و مسؤولان آن باقى خواهند ماند و هيچ قدرتى نمى تواند در برابر ايران اسلامى كارى را انجام دهد.
مقام معظم رهبرى تلاشهاى رئيس جمهور آمريكا عليه جمهورى اسلامى ايران را به مثابه جويدن زنجير آهنى توصيف كردند و در پايان سخنانشان فرمودند: رفتار كينه توزانه و توطئه هاى گوناگون رئيس جمهور و دولت آمريكا عليه ايران اسلامى موجب بى آبرويى هر چه بيشتر سردمداران آمريكا شده است. آنها بر خلاف سياست و از روى بى عقلى با ايران دشمنى مى كنند و در هر تلاشى كه انجام داده اند، جز بى آبرويى چيز ديگرى عايد آنها نشده است و اين همه به بركت علقه و اتصال عاطفى مردم با نظام اسلامى ممكن شده است و اين خود پشتوانه اى است كه هر كشور و دولتى از آن برخوردار شود، همين مصونيت را پيدا مى كند.
بر پايه همين گزارش پيش از سخنان مقام معظم رهبرى استاندار خوزستان در سخنان كوتاهى به موقعيت استراتژيك و حساس اين استان از جهات گوناگون اشاره كرد و خدمات عظيم دولت را در اين استان طى سالهاى پس از پايان جنگ تحميلى در زمينه هاى بازسازى، احياى كشاورزى، مهار آبها و اجراى طرحهاى بزرگ ملى برشمرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /