پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار اجتماع بزرگ مردم شهر دزفول

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امروز پس از ورود به شهر دزفول در اجتماع بزرگ مردم اين شهر و ديگر شهرها و روستاهاى اطراف آن حضور يافتند و طى سخنانى از حماسه مقاومت، ايستادگى و شجاعت مردم دزفول در شديدترين حملات دشمن در هشت سال جنگ تحميلى تجليل كردند و اين منطقه از ميهن اسلامى را سرزمين افتخارات تاريخ ايران ناميدند.
مقام معظم رهبرى به جايگاه رفيع مردم دزفول به لحاظ مقاومت و صبر انقلابى آنان اشاره كردند و فرمودند: مردم شهر دزفول يكى از بهترين امتحانهاى دوران انقلاب و جنگ تحميلى را در تاريخ به يادگار گذاشتند و قهرمانى ماندگارى را به ثبت رساندند و اين اثر شگفت آور نتيجه رسوخ و نفوذ ايمان انقلابى تا اعماق روح و جان اين مردم است.
حضرت آيت الله خامنه اى اجتماع عظيم مردم اين منطقه در شهر دزفول را نشان دهنده ايمان و اخلاص آنان به اسلام و انقلاب و تكرار گذشته افتخارآميز اين منطقه توصيف كردند و فرمودند: قصص قرآن كريم طبيعت گذشته، حال و آينده را در پيش چشم مسلمانان قرار مى دهد و به آنان درسى را كه ناشى از حكمت الهى است، مى آموزد تا وظيفه خود را براساس آنچه كه اسلام و قرآن انتظار دارد انجام دهند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى دوران معاصر را عصر بيدارى اسلامى و بروز حقايق تكان دهنده خواندند و فرمودند: بيدارى اسلامى در جهان از آن هنگام آغاز شد كه ملت با فرهنگ و ريشه دار ايران توانست با تكيه بر اسلام و قرآن، در مقابل يك نظام سياسى صد در صد وابسته به استكبار جهانى به پيروزى برسد و پرچم مقدس اسلام را زير نام پرافتخار جمهورى اسلامى در تمامى جهان و در پيش چشم مردم دنيا به اهتزاز در آورد و از آن پس بيدارى اسلامى با گذشت زمان عميق تر، وسيع تر و ماندگارتر شده است.
مقام معظم رهبرى بيدارى اسلامى را موجب وحشت و نگرانى قدرتهاى جهانى، از به خطر افتادن منافع نامشروع آنان در دنياى اسلام دانستند و فرمودند: دشمنان اسلام كه با بيدارى ملتهاى مسلمان منابع نفتى و بازارهاى مصرفى خود را در كشورهاى اسلامى در معرض خطر ديده اند با همه وجود به مبارزه با نهضت اسلامى برخاسته اند كه مظهر آن در مبارزه سياسى، اقتصادى، تبليغاتى، نظامى و فرهنگى دشمنان اسلام با نظام مقدس جمهورى اسلامى و ملت ايران تجسم يافته است.
حضرت آيت الله خامنه اى به مبارزه خصمانه و همه جانبه آمريكا عليه ايران اسلامى در عرصه هاى گوناگون سياسى، اقتصادى و نظامى اشاره كردند و فرمودند: آمريكا با وجود جنجالهاى تبليغاتى فراوان، در بيشتر از95 در صد از تلاشهاى خود،در مقابل نظام اسلامى و صلابت ملت شجاع ايران شكست خورده است. ايران در جنگ تحميلى 8 ساله بر دشمنان خود فائق شد، در برابر تحميل كنندگان محاصره اقتصادى و جنگ همه جانبه تبليغاتى به پيروزى رسيد و كسانى را كه قصد داشتند انزواى سياسى را بر ايران تحميل كنند، ناكام گذاشت و اين حقايقى است كه بر هيچكس پوشيده نيست و بر همه آشكار شده است.
رهبر معظم انقلاب اسلامى تلاشهاى تبليغاتى دشمنان اسلام را براى تيره نشان دادن افق آينده ملت ايران خاطر نشان كردند و فرمودند: به رغم تمامى تبليغات خصمانه آمريكا و دستگاههاى استكبارى جهان، جمهورى اسلامى ايران امروز از هميشه قوى تر و ملت ايران شجاع تر است و پيشرفتهاى بيشترى را نيز در ميدانهاى گوناگون به دست آورده است . ملتى كه به خدا متكى است و خود را باور دارد از دشمنانش نمى ترسد و ابهت استكبار جهانى او را دچار وحشت و هراس نمى كند.
مقام معظم رهبرى برخوردارى ملت ايران از استعدادها و امكانات لازم براى ترميم عقب ماندگيهاى ناشى از سلطه استكبار را مورد تأكيد قرار دادند و فرمودند: ملت ايران در تلاش است تا با تكيه بر قدرت درونى خويش، كشورى آباد، آزاد، توسعه يافته و الگو براى ملتها بسازد، بنا بر اين چنين ملتى را آمريكا و متحدين او و قدرتهاى شرق و غرب عالم نمى توانند شكست دهند و اين همان واقعيتى است كه مردم قهرمان دزفول آن را در ابعاد كوچكترى به جهان نشان داده اند و شهر ويران شده خود را به مانند دسته گلى بازسازى و احيا كرده اند .
حضرت آيت الله خامنه اى بر علاقه مندى و پيوند مستحكم ميان مردم و مسؤولين كشور تأكيد كردند و فرمودند: كشورى كه مردم نسبت به اهداف آن بى توجه و بى علاقه هستند، همانند جسمى بى روح است اما در ايران اسلامى مردم مسائل كشور را مسائل خود مى دانند و سياستهاى دولت در بخشهاى مختلف، منطبق بر سياستهاى مردم است و به همين سبب مردم به مسؤولان اعتماد دارند و مسؤولان نيز تمام توان خود را براى تأمين خواسته ها و نيازهاى آنان بكار گرفته اند .
رهبر معظم انقلاب اسلامى در بخش پايانى سخنانشان نسبت به شهداى عالى قدر دزفول و و ديگر شهرهاى اين منطقه اداى احترام كردند و ياد مرحوم آيت الله قاضى دزفولى امام جمعه روشن دل اين شهر در دوران دفاع مقدس كه عزمها را در مقاومت سرسختانه در برابر دشمن راسخ تر كرد گرامى داشتند.
بر پايه همين گزارش پيش از سخنان مقام معظم رهبرى، حجت الاسلام شريعتى امام جمعه دزفول در سخنان كوتاهى به حضرت آيت الله خامنه اى خير مقدم گفت و پيوند ناگسستنى مردم اين شهر و ديگر شهرهاى مقاوم اين منطقه با مقام عظماى ولايت را مورد تأكيد قرار داد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /