پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

سفر مقام معظم رهبري به شهرستان خرمشهر

حضرت آيت الله خامنه اى در ادامه سفر خود به استان خوزستان بعد از ظهر امروز در ميان استقبال پرشور مردم با ايمان و مقاوم شهرستان خرمشهر وارد اين شهر شد.
مقام معظم رهبرى در مسير ورود به خرمشهر با صفوف به هم پيوسته مردم اين شهر مواجه شدند كه شاخه هاى گل، پرچمهاى جمهورى اسلامى ايران و تصاويرى از رهبر معظم انقلاب اسلامى در دست داشتند و در حالى كه از حضور رهبر محبوبشان در اين شهر به وجد آمده بودند مقدمش را با ابراز احساسات پاك و خالصانه خود گرامى داشتند.
در مراسم استقبال مردم همچنين دهها راس گاو و گوسفند را به نشانه پيوند مستحكم عاطفى و معنوى خود با مقام عظماى ولايت ذبح كردند و نقل و شيرينى را به نشانه حلاوت ديدار يار ميان خود پخش كردند.
بر پايه همين گزارش حضرت آيت الله خامنه اى اندكى پس از ورود به خرمشهر در اجتماع باشكوه مردم كه در مقابل مسجد جامع اين شهر ترتيب يافته بود شركت كردند و به ابراز احساسات بى وقفه آنان پاسخ گفتند.
مقام معظم رهبرى در اين اجتماع طى سخنانى از خرمشهر به عنوان پرچم سرافرازى، استقامت و پايدارى ملت ايران نام بردند و فرمودند: هنر بزرگ در استقامت كم نظير ملت ايران در برابر حملات متجاوزين متعلق به مردم خرمشهر است زيرا زنان، مردان، جوانان و نوجوانان اين شهر حماسه اى را آفريدند كه براى هميشه خرمشهر به عنوان يك نام ممتاز و برجسته مطرح خواهد بود.
رهبر معظم انقلاب اسلامى از عشق به اسلام، قرآن و خاندان پيامبر اسلام به عنوان گوهر گرانبهاى مردم ايران ياد كردند و فرمودند: ملت ايران در صدد است تا براى جهان اسلام يك الگوى زنده را در دوران حاكميت اسلام در سراسر جهان به وجود آورد و آن را وسيله اى براى هدايت انسانها قرار دهد اين ملت در تلاش است تا تجربه شيرين و موفق زندگى در سايه احكام الهى را در پيش چشم جهانيان قرار دهد و اطمينان دارد كه ملتهاى ديگر نيز به تأسى از ملت ايران اين راه را ادامه خواهد داد.
حضرت آيت الله خامنه اى زود گذر دانستن انقلاب اسلامى را يك تصوير اشتباه خيال پردازان استكبار جهانى دانستند و فرمودند: انقلاب اسلامى يك حادثه تمام شدنى نيست بلكه يك روند حركت بيدارى و يك راه روشن است و آنچه كه به نام انقلاب صادر مى شود يك فكر و تجربه موفق است كه درست بودن آن در مقام عمل به اثبات رسيده است و ما در صدد هستيم تا اين تجربه اسلامى را به صورت يك زندگى آباد و موفق و به دور از زندگيهاى معمولى در جهان ارائه كنيم و بناى پرشكوه اسلامى را در برابر ديدگان ملتها قرار دهيم.
مقام معظم رهبرى به تلاش دستگاههاى امنيتى كشورهاى مرتجع و مستكبر براى ايجاد توهم و ترس از انقلاب اسلامى در جهان اشاره كرد و فرمودند: دستگاههاى جاسوسى آمريكا و صهيونيزم تلاش خود را بر ترساندن همسايگان و دوستان ايران از نظام اسلامى متمركز كرده اند تا از رهگذر آن از شكل گيرى وحدت اسلامى ممانعت كنند و نيروهاى اسلامى نيز در تعارضات داخلى آنها مصرف شود اما با اين وجود اكنون بسيارى از دولتها به اين خطاى بزرگ پى برده اند و دريافته اند كه بقاى جمهورى اسلامى متكى به ايجاد فتنه در كشورها و برهم زدن نظم عمومى در آنها نيست.
رهبر معظم انقلاب اسلامى از وحدت اسلامى به عنوان فرياد هميشه بلند جمهورى اسلامى ايران ياد كردند و فرمودند: ما اطمينان داريم كه جوامع و كشورهاى مسلمان با وجود برخى اختلافات فرهنگى و قومى از لحاظ ايمان اسلامى، برادر و در كنار يكديگرند و بايد بتوانند با كمك هم از حيثيت و شرف اسلامى خود دفاع كنند و اين درست در مقابل آن چيزى قرار دارد كه آمريكا و قدرتهاى ديگر استكبارى براى اين منطقه حساس از جهان خواسته اند .
حضرت آيت الله خامنه اى احياى حيات طيبه اسلامى در ايران را يك هدف اصلى و اساسى برشمردند و فرمودند: حيات طيبه جامعه اسلامى در سايه اسلام و قرآن و همراه با امنيت، رفاه، برادرى، بكار گرفتن استعدادها و بكار انداختن امكانات بى پايان اين كشور محقق مى شود و هدف جمهورى اسلامى ايران آن است كه ملتى بزرگ، مترقى، پيشرفته، متقى، با اخلاص و سرآمد را در اين سرزمين سامان دهد و زندگى راحت را براى آحاد مردم به ارمغان آورد.
مقام معظم رهبرى هدف از تحميل جنگ هشت ساله در ايران را تلاش براى جلو گيرى از شكل گرفتن يك جامعه نمونه اسلامى دانستند و فرمودند: دولت و ملت ايران نشان داده اند كه توانايى سازندگى كشور را دارند اما در عين حال هنوز راه درازى در پيش است و همه مردم و مسؤولين بايد بازو به بازو و دست در دست يكديگر براى جبران عقب افتادگيهاى دوران جنگ و خسارتهاى ناشى از سلطه طواغيت بر اين كشور كار، تلاش و فكر كنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى خوزستان را جزيى جدا نشدنى از پيكر پاك و مطهر ايران اسلامى توصيف كردند و فرمودند: خوزستان يك موجود بيدار و زنده است، جان و روح دارد و مردم غيرتمند، از عشاير عرب تا بختيارى، لر و فارس با الهام از اسلام ايستاده اند تا با كمال قدرت از خانه خود دفاع كنند و اگر برخى از كشورهاى منطقه چنين غيرتى را از خود نشان مى دادند امروز فلسطين مظلوم در دست اشغال گر دچار رنج و محنت نبود.
حضرت آيت الله خامنه اى برقرار بودن پيوند محبت آميز ميان مردم و مسؤولين نظام را خاطر نشان كردند و فرمودند: مناظر باشكوهى كه مردم خرمشهر، اهواز و آبادان نشان دادند، بيان كننده اين واقعيت است كه مردم و مسؤولين در كشور اسلامى ايران، همه اجزاء يك پيكرند و با همدلى يكديگر مى توانند حركت جايگزينى احكام مقدس اسلامى در تمامى شئون اسلامى را با شتاب به پيش ببرند.
مقام معظم رهبرى برخوردارى خوزستان از استعدادهاى درخشان را يادآور شدند و فرمودند: ايران سرزمين مستعد حاصلخيز و داراى منابع عظيم زير زمينى و امكانات صنعتى و كشاورزى است و اين ملت مى تواند با كار و تلاش هوشمندانه خود ظرف چند سال به يك قطب اقتصادى بزرگ دنيا تبديل شود و اين مهم در دسترس ملتى قرار دارد كه توانسته است اراده فولادين خود را در جنگ تحميلى و دوران بازسازى به اثبات برساند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى رشد و پيشرفت استعدادهاى ملت ايران را مغاير با خواست آمريكا دانستند و فرمودند: اين ملت قدرتمند، مصمم، شجاع و با استعداد با مسؤولين دلسوز نظام پيوند قلبى مستحكمى دارد و از همين رو خواست آمريكا نمى تواند هيچگونه تأثيرى در سرنوشت ملت ايران داشته باشد بنا بر اين به رغم خواست و تلاش خصمانه آمريكا و دشمنانى كه به اين ملت حسد مى ورزند، زندگى در ايران اسلامى روز به روز شيرين تر خواهد شد و ملت ايران به حيات طيبه اسلامى كه شايسته آن است دست خواهد يافت.
حضرت آيت الله خامنه اى در پايان سخنانشان پايبندى به ارزشهاى اسلامى و حفظ وحدت كلمه را ضامن موفقيت ملت ايران به معناى حقيقى كلمه دانستند و توجه همگان را به نقش اين دو عامل مهم در حل مشكلات كشور جلب كردند.
بر پايه همين گزارش پيش از سخنان مقام معظم رهبرى، حجت الاسلام نورى امام جمعه خرمشهر در اظهارات كوتاهى به نمايندگى از سوى مردم، حضور معظم له را در اين منطقه حساس ميهن اسلامى گرامى داشت و بر پيوند پايدار و مستحكم مردم خرمشهر با مقام عظماى ولايت تأكيد كردند.
اين گزارش همچنين حاكيست كه رهبر انقلاب اسلامى پيش از ترك خرمشهر در گلزار شهيدان حضور يافتند و با قرائت فاتحه ياد حماسه هاى شكوهمند آنان در دفاع از حريم پاك ميهن اسلامى را گرامى داشتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /