پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار اجتماع بزرگ مردم آبادان و شهرها و روستاهاى اطراف

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امروز در اجتماع بزرگ مردم آبادان و شهرها و روستاهاى اطراف آن حضور يافتند و طى سخنانى بر نقش مردم خوزستان در به ثمر رساندن تلاش برخاسته از اراده و عزم راسخ خود براى سازندگى و آبادانى اين استان تأكيد كردند و امكانات طبيعى موجود در آن را پديد آورنده ثروت و آبادانى و موجب تأمين استقلال و عزت ايران اسلامى دانستند.
مقام معظم رهبرى در اين اجتماع باشكوه، شهر آبادان را نشانه مقاومت ملت ايران در دفاع از حيثيت، شرف و استقلال خود توصيف كردند و فرمودند: مردم ايران با ايستادگى در مقابل دشمن، پايدارى در عرصه سازندگى، پايبندى به معارف و ارزشهاى دينى و حفظ قدرت سياسى، اجتماعى و ملى خود، به ملتها درس مى دهد و حيات طيبه اى را كه خداوند متعال اراده كرده است، به ملتهاى مسلمان عرضه مى كند.
حضرت آيت الله خامنه اى دوران جنگ تحميلى را در خاطره تاريخ بشريت جاودانه دانستند و فرمودند ثمره مقاومت و ايستادگى ملت ايران در برابر تهاجم ناجوانمردانه دشمنان متحد و مستكبر، اين بوده است كه امروز ملتها آن را يك حادثه مثال زدنى مى خوانند و تاريخ آينده ملت ايران را به سبب مقاومت مظلومانه و غريبانه و در عين حال قدرتمندانه اش در برابر يك هجوم گسترده و همه جانبه ستايش خواهد كرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى آبادانى ايران اسلامى در دوران پس از جنگ تحميلى را حاكى از يك عزم گسترده و همه جانبه خواندند و فرمودند خوزستان مظهر شجاعت و فداكارى ملت ايران است و مردمى كه ديروز با تكيه بر ايمان و استمداد از خداوند دشمن را از خاك خود بيرون راندند امروز نيز دست در دست يكديگر اين كشور را آنچنان مى سازند كه شايسته يك ملت مقاوم، سر فراز و مسلمان است.
مقام معظم رهبرى از استعدادهاى گوناگون، وحدت و روح حق پذيرى ملت ايران به عنوان شرايط لازم براى رسيدن به نقطه اوج و هدف مطلوب ياد كردند و فرمودند: با تنبلى، بى حالتى، اظهار ذلت، ضعف و ناتوانى و پايبندى به خرافات و بى اعتنايى به ارزشهاى والاى اسلامى نمى توان يك كشور را بر طبق خواسته خداوند و فرهنگ قرانى تجديد بنا كرد ولى خدا را شكر گزاريم كه امكانات فراوان طبيعى، زمينهاى حاصل خيز، آب و هواى مناسب، استعدادهاى انسانى و طبيعى و هدايت صحيح مسؤولان، اين امكان را فراهم كرده است كه ملت ايران بتواند عقب افتادگيهاى ناشى از دوران سياه حاكميت ستمشاهى بر اين كشور را جبران كند و اين همه در خور تمجيد و ستايش در طول تاريخ است.
حضرت آيت الله خامنه اى در بخش ديگرى از سخنانشان، حاكميت زور و تزوير بر دنياى امروز را خاطر نشان كردند و فرمودند: امروز كسانى بر دنيا حاكميت دارند كه به ارزشهاى انسانى كاملا بى اعتنا هستند.
دنيايى كه در آن ملت فلسطينى در عين مظلوميت صدايش به جايى نمى رسد و رژيم ظالم، زورگو و ابله آمريكا، بى شرمانه قطعنامه عادلانه شوراى امنيت سازمان ملل را كه در اعتراض به اقدام صهيونيستها در ويران كردن خانه هاى فلسطينيان و آواره كردن آنان صادر شده است، و تو مى كند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى استكبار جهانى را شايسته لعن و نفرين ملتها دانستند و فرمودند: مطبوعات آمريكا براى مرگ يك متجاوز صهيونيست در فلسطين اشغالى مظلوم نمايى مى كنند و احساسات ملتها را بر مى انگيزند اما در عين حال در برابر آوارگى و كشتار فلسطينيان دم فرومى بندند و بگونه اى تبليغات مى كنند كه گويا مردم فلسطين مظلوم، در خور ترحم و عطوفت انسانى نيستند و اين در حالى است كه تبليغات مغرضانه غرب فرياد مصلحان و دلسوزان دنيا را بلند كرده است.
مقام معظم رهبرى اميد بستن هر كشور به آمريكا و قدرتهاى همانند او براى ادامه حيات انجام و سازندگى را مصيبت بار خواندند و فرمودند: قدرتهاى استكبارى جز شر و فساد چيزى را براى ملتها به ارمغان نمى آورند و امروز در هر جا كه جنگى بر پاست و سلاحهايى انباشته مى شوند و در هر نقطه كه توطئه اى عليه يك حكومت مردمى به وجود آمده است، رد پاى آمريكا ديده مى شود.
حضرت آيت الله خامنه اى ادعاى رئيس جمهور آمريكا براى دفاع از حقوق بشر را بى شرمانه توصيف كردند و فرمودند: دولتمردان و مسؤولان جمهورى اسلامى ايران بدون هيچ اعتنايى به تبليغات هوچى گرانه آمريكا و صهيونيزم و با استفاده از ذخيره عزم ملى و اراده ملت عظيم الشأن ايران تصميم گرفته اند كه مستقل از بيگانگان، ايران اسلامى را بسازند و ارزشها را در آن حاكم كنند و ما اطمينان داريم كه آنچه اين كشور را نجات مى دهد، اسلام است.
رهبر معظم انقلاب اسلامى سازندگى كشور را در دراز مدت تنها در سايه استقرار ارزشهاى اسلامى ممكن دانستند و فرمودند: حيات طيبه اسلامى بوسيله ارزشهاى اسلامى و استقرار حاكميت اسلام بر اين كشور سايه خواهد افكند و خدا را شكر گزاريم كه مسؤولان و دولتمردان ما از اعماق جان به ايمان اسلامى پايبندند و براى اسلام تلاش مى كنند.
مقام معظم رهبرى در پايان سخنانشان از استقبال پرشور مردم شهرستان آبادان تشكر كردند و صفا و صميميت ميان مردم و مسؤولان و ابهت و صلابت اجتماعات عظيم آنان را موجب خنثى شدن توطئه قدرتهاى استكبارى دانستند.
بر پايه اين گزارش پيش از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامى، حجت الاسلام والمسلمين جمى امام جمعه آبادان در سخنان كوتاهى مقدم معظم له را به اين شهر گرامى داشت و آن را مايه خير و بركت هر چه بيشتر براى مردم اين منطقه خواند.
اين گزارش حاكيست همچنين حضرت آيت الله خامنه اى پس از اين سخنرانى در گلزار شهداى آبادان حضور يافتند و با قرائت فاتحه ياد حماسه آفرينيها و رشادتهاى هميشه جاويد شهداء در مصاف با متجاوزين به ميهن اسلامى را گرامى داشتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /